A Google Analytics (GA) a Google ingyenes szolgáltatása, amely lehetővé teszi a webhelyek adatainak folyamatos elemzését és statisztikai értékelését
Mi az a Google Analytics (GA)?
Információt ad többek közt a látogatók számáról, lokációjáról és tevékenységeiről az oldalon, a látogatások időtartamáról, illetve, hogy honnan kattintottak a webhelyre. Ezáltal segíti a webhely üzemeltetőit a reklámkampányok optimalizálásában.
A Google Analytics lehetővé teszi a webhely látogatóinak a megismerését, ezáltal a marketingtevékenységek eredményei nyomon követhetővé válnak.
A Google Analytics funkciói?
Az egyik legfontosabb szolgáltatás a jelentés funkció. Ez lehetőséget ad arra, hogy a saját honlapot érintő eseményekről automatikusan jelentések készüljenek, amelyek aztán egy korábban megadott e-mail címre érkeznek a webhely tulajdonosok számára. Ez lehetővé teszi, hogy figyelemmel kísérjék webhelyük fontos mutatóit és fejlesztéseit.
A jelentés funkció riasztásokat is küld az oldal üzemeltetőjének a különleges eseményekről és változásokról (pl., ha jelentős változás tapasztalható a látogatók számában).
A Google Analytics másik alapfunkciója a valós idejű elemzés, amely lehetővé teszi, hogy a honlap üzemeltetői valós időben láthassák az oldalt érintő legfontosabb adatokat, például az aktuális látogatószámot. Ez a funkció például reklámkampányok során bizonyulhat hasznosnak, mivel a valós idejű monitorozásra gyorsan tudnak reagálni a megfelelő módosításokkal.
A célcsoport elemzés funkció a webhely látogatóiról közöl értékes információkat, így a demográfiai adataikat, a honlapon végzett tevékenységeiket, illetve megtudhatjuk azt is, hogy milyen eszközt és operációs rendszert használnak. Ezek az adatok segítik az optimális célcsoport-megközelítést.
Milyen egyéb információkhoz juthatunk hozzá a Google Analytics segítségével?
Megtudhatjuk például, hogy látogatóink milyen más felületekről kattintottak a weboldalunkra, és információt kapunk a visszafordulási, illetve kilépési arányokról is.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatások eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ