Egy webhely visszafordulási aránya azon emberek százalékos aránya, akik megérkeznek a webhely egy bizonyos oldalára, majd anélkül hagyják el azt, hogy a webhelyen belül bármi másra kattintanának
Mit jelent a visszafordulási arány?
Egy webhely visszafordulási aránya azon emberek százalékos aránya, akik megérkeznek a webhely egy bizonyos oldalára, majd anélkül hagyják el azt, hogy a webhelyen belük bármi másra kattintanának. A magas visszafordulási arány általában gyenge konverziós arányokhoz vezet, mivel senki sem tartózkodik elég sokáig a webhelyén ahhoz, hogy elolvassa a tartalmat, vagy konverziót hajtson végre egy céloldalon (vagy bármely más konverziós eseménynél).
Az 50%-os visszafordulási arány tehát azt jelzi, hogy egy webhely látogatóinak a fele csupán egyetlen oldalt látogatott meg, majd kilépett onnan.
Mi lehet a magas visszafordulási arány oka?
Azt feltételezhetnénk, hogy egyértelműen a felkeresett oldal hiányosságai állnak a „visszapattanások” mögött, és valóban, ez is lehet az egyik oka, hogy az olvasó nem találja meg azt a releváns, hasznos vagy érdekes információt, amelyre kíváncsi volt, illetve nem olyan tartalommal találkozik, amely ott tartja, s arra ösztönzi, hogy további munkameneteket indítson (például tovább kattintson egy másik aloldalra, feliratkozzon egy hírlevélre stb.).
A visszafordulás oka azonban az is lehet, hogy azon az egy oldalon, melyre a látogató belépett, minden fontos információt megtalált, amire szüksége volt. Szintén „visszapattanáshoz” vezethetnek technikai problémák, például az oldal túl lassú betöltése.
Hogyan csökkenthető a visszafordulási arány?
Ha a magas kilépési arány mögött technikai problémák állnak, akkor azok javításával csökkenthető ez a mutató. Érdemes megvizsgálni, hogy a látogatók mely oldalakról fordultak vissza leggyakrabban, illetve, hogy melyek ezeknek az oldalaknak a közös jellemzőik.
A felesleges bővítmények, a felugró ablakok, az üres oldalak és egyéb technikai hibák vagy a mobileszközre nem optimalizált oldalak kiiktatása, illetve korrigálása mind olyan tényezők, amelyek javításával csökkenthető a visszafordulási arány.
A hasznos információkat közlő, releváns és minőségi tartalom is kedvezően hat a kilépési arány mérséklésére.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatások eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ