Az online jelenlét az üzleti életben egyre fontosabb, így minden vállalkozás és cég számára elengedhetetlen az online marketingben rejlő lehetőségeket kihasználni. Sok esetben azonban nehéz az elindulás és érdemes megfontolni szakértő, stratégiai marketing tanácsadó bevonását, tanácsadás igénybevételét.
Miről szól a marketing tanácsadás?
Marketing tanácsadás során a vállalkozás marketing stratégiája és a marketing célok kerülnek kielemzésre.
A tanácsadás jellemzően az alábbi területeket érinti:
- marketing célok meghatározása
- piackutatás
- versenytársak elemzése
- ügyféligények felmérése
- célcsoportok meghatározása
- marketing mix tervezése, megvalósítása
- mérőszámok kialakítása, monitorozása
A marketing tanácsadás előnyei
A marketing tanácsadás segítséget nyújt a vállalkozások számára abban, hogy hatékonyabban építsék fel a kommunikációjukat, szakértői márkájukat, online megjelenésüket:
- versenytársakhoz képest előnyök meghatározása és kihasználása
- igazodás a piacai trendekhez
- a marketing célok mérőszámainak meghatározása (KPI-ok)
Miért fontos a marketing minden cégnek?
A marketing egy olyan tevékenység, amely szinte minden vállalkozásnak kötelező a mai világban. Minden vállalkozás kommunikál valamit magáról, de nem mindegy, hogy ezt tudatosan teszi-e, vagy csak sodródik. A tanácsadás során segítséget nyújtunk a célcsoport meghatározásában, un. buyer persona kialakításában, amihez lehet illeszteni a marketing stratégiát.
Tudunk segíteni? Keress minket bizalommal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kisvállalkozások kihívásai
A marketing tevékenységek kialakítása és megvalósítása a kis- és középvállalkozások számára gyakran nehézséget okoz. Ennek többek között az az oka, hogy a KKV-k általában kevesebb erőforrással rendelkeznek az ilyen jellegű tevékenységek megvalósításához, mint a nagyobb vállalkozások. Emiatt gyakran nehézséget okoz nekik a piaci versenyben való sikeres szereplés.
Mitől függ a marketing tanácsadás ára?
Ahogy minden szolgáltatásnak, úgy a marketing tanácsadás árai is eltérőek lehetnek. Érdemes figyelembe venni, hogy pontosan mit tartalmaz a tanácsadás, milyen időtávra szól, csak tanácsadást tartalmaz, vagy kivitelezést is – ez is befolyásolhatja az árát. A díjazás és elszámolás lehet óradíjas, átalánydíjas, vagy projekt alapú.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Hogyan készülj fel a marketing tanácsadásra?
Az alábbiakban összeszedtünk néhány olyan kérdést amiket érdemes lehet átgondolni marketing tanácsadás előtt:
- Mik a pontos üzleti céljaid rövid-, közép- és hosszútávon?
- Milyen célcsoportokat szeretnél megcélozni a tevékenységeddel?
- Milyen marketing eszközöket alkalmaztál eddig?
- Mekkora a marketing költségvetésed?
- Mennyire szezonális a terméked, szolgáltatásod?
- Hogyan méred jelenleg a marketinged eredményességét?
- Mi az, amiben leginkább külső segítségre van szükséged?
Social media marketing stratégia
A marketing tanácsadásnak fontos része a kommunikáció, szakértői márka és a közösségi média stratégia kidolgozása is. A közösségi médiában való megjelenés nagyon fontos a vállalkozások számára, hiszen egyre többen használják a közösségi média platformokat arra, hogy információt szerezzenek cégekről és termékekről.
A közösségi médiában való aktív jelenlét segítséget nyújt abban is, hogy a vállalkozás megismerje a célcsoportját és igazi közösséget építsen fel maga köré.
Mit jelent a tartalommarketing és miért fontos a tartalomgyártás?
A tartalommarketing során olyan tartalmakat készítünk és osztunk meg az elérhető social csatornákon, amelyek értéket és hasznot jelentenek nekik és nem utolsó sorban segítik a vásárlókat, ügyfeleket döntések meghozatalában.
A tartalommarketing célja, hogy megteremtse és megszilárdítsa a kapcsolatot a vállalkozás és a célcsoportja között, valamint hosszú távon segítse a vállalkozást abban, hogy elérje a marketing céljait.
Szakértői márkaépítés
A szakértői márképítés legjobb eszköze a tartalomgyártás, formája lehet videó (YouTube, TikTok), audió (Podcast), szöveges (Blog és PR cikkek) vagy képi tartalom (Instagram, Facebook, stb.).
A marketing tanácsadás során segítünk a kommunikáció megtervezésében és igény esetén a teljes tartalommarketing kivitelezésében is.
Tudunk segíteni? Keress minket bizalommal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Hogyan válassz marketing ügynökséget?
Ha marketing tanácsadót, vagy marketing ügynökséget választasz, akkor mindenképp nézd meg a referenciáit és portfólióját az alábbi szempontok mentén:
- képesek stratégiában, előrelátóan gondolkodni?
- kreatív, jól képzett szakemberekből áll?
- ügyfélközpontú szemlélettel dolgoznak?
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
3 Comments