A marketing tevékenység az elmúlt évtizedekben óriási átalakuláson ment keresztül. Ma már szinte teljesen az online térben zajlik, és sokkal szélesebb tevékenységi kört foglal magába, mint az internet elterjedését megelőző időkben. A folyamatosan változó médiafogyasztási szokások vizsgálata, a közösségi média oldalakon és más online csatornákon való jelenlét, a hatékony kommunikációs stratégia megtervezése és megvalósítása, a versenytárselemzés és a többi marketing tevékenység ma már sok időt, energiát – és szakmai hozzáértést kíván. Itt jön a képbe a marketing tanácsadó, aki részben vagy teljesen leveszi a válladról a céged marketinges feladatait. Ha érdekel, mi a marketing tanácsadó feladata, és mit érdemes tudnod a marketing ügynökségekről, mielőtt felkeresed őket, olvass tovább!
Az interneten ma már lépten-nyomon online hirdetésekbe, marketing célú cikkekbe, blogoldalakba, social media posztokba, videókba és egyéb kontentekbe botlunk, hiszen mindenki próbál az emberek látókörébe kerülni, és megnyerni magának a célcsoportot.
Ezt pedig a 21. században az online térben, online marketing eszközök segítségével lehet elérni.
Csakhogy a történet nem ennyire egyszerű, hiszen a feladat nem csupán annyi, hogy gazdagítsd a hirdetések és marketing célú tartalmak amúgy is hosszú sorát, hanem az, hogy kitűnj a „zajból”. Ehhez pedig már nem elég, ha az átlagosnál jobb kommunikációs készségekkel rendelkezel, vagy megbízol a feladattal egy kollégát, aki jól tud fogalmazni, vagy fel tud venni egy videót az okoseszközével.
Ennél ma már jóval többre van szükség, hiszen a cégek versenyeznek egymással a célcsoport figyelméért, bizalmáért és szimpátiájáért, amelynek hosszabb távú eredménye lehet az, hogy a vásárlóivá, ügyfeleivé válnak.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiád összeállításában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
A marketing tanácsadó feladata
A marketing tanácsadó cégek, más néven marketing ügynökségek olyan szakemberekből állnak, akik segíteni tudnak a cégednek a teljes marketing stratégia megtervezésében és / vagy megvalósításában.
Feladatkörük mindig az adott megbízástól függ – van, hogy egy cég kizárólag a stratégia kialakításával bízza meg az ügynökséget, míg mások a saját terveik megvalósítását adják át egy külső cégnek, és például tartalomgyártással, hirdetések kezelésével, a vállalat különféle csatornáinak és felületeinek menedzsmentjével bízzák meg a marketing szakembereket.
A célcsoportmeghatározás, a piackutatás és a versenytárselemzés is olyan területek, amelyeknél szükség lehet egy marketing tanácsadó segítségére.
Milyen marketing ügynökségek léteznek?
Vannak olyan cégek, amelyek komplex marketing szolgáltatást biztosítanak ügyfeleik számára, míg mások egy-egy területre specializálódnak – ilyenek például a PPC és a SEO ügynökségek, a tartalommarketing ügynökségek, illetve a social media menedzsmenttel foglalkozó vállalatok.
Tehát egy PPC ügynökség például csak és kizárólag a PPC kampányokkal foglalkozik, és a fizetett hirdetésekkel kapcsolatban tudnak magas szintű támogatást nyújtani az ügyfeleiknek, míg egy komplex szolgáltatást nyújtó marketing tanácsadó cég az összes létező marketing célú tevékenységet biztosítja.
Marketing tanácsadó árak
Hogy mennyibe kerül, ha egy marketing tanácsadó segítségét szeretnéd kérni, azt nagyon sok tényező és körülmény befolyásolja. Nem mindegy ugyanis, hogy a komplett céges kommunikációt akarod kiszervezni, vagy néhány SEO célú cikket, esetleg egy professzionális cégbemutató videót kérsz tőlük.
Még egyetlen kategórián belül is, mint például a videó készítés, nagyon eltérő árak lehetnek, mivel az ügynökségeknek számtalan dolgot kell figyelembe venniük az ár meghatározása során.
Ráadásul az egyes marketing ügynökségek között is lehetnek kisebb vagy nagyobb különbségek a díjszabást illetően.
Ha szeretnél konkrét árajánlatot marketing stratégia összeállítására, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
Hogyan válassz marketing tanácsadót?
Fontos, hogy amennyiben a kiszervezett marketing mellett döntesz, mindenképpen olyan ügynökséget válassz, akik nem egy sablon árajánlattal és sablon megoldásokkal fogadnak, hanem felmérik az igényeidet, a lehetőségeidet, és személyre szabott árajánlattal és a céged profiljának megfelelő megoldásokkal kívánják támogatni a vállalatodat.
Mindig érdemes megnézni az adott cég saját felületeit, és még a megkeresés előtt lecsekkolni a tartalmaikat, a referenciáikat, a partnereiket, és utánanézni, hogy milyen vásárlói vélemények találhatók róluk a neten (pl. a Google Cégemen).
Ha még a csekkolás után is bizonytalan vagy, hogy felhívd-e őket, akkor inkább nézelődj tovább, mert ha nem győztek meg téged egyből a saját marketingjükkel, akkor a te célcsoportodat se fogják meggyőzni, hogy téged válasszanak!
Amennyiben egy megbízható, profi és jó fej ügynökséget keresel, aki leveszi rólad a tartalommarketing terheit, vedd fel velünk a kapcsolatot, és egyeztess időpontot az első, ingyenes konzultációra!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: bruce mars // Unsplash