Az online marketinges állások továbbra is népszerűek a munkaerő piacon, ezért az alábbi cikk hasznos adatokkal szolgálhat mindenkinek aki kíváncsi az aktuális marketinges fizetésekre. Az összefoglaló hasznos lehet munkavállalóknak, szabadúszó egyéni vállalkozóknak, és munkaadóknak is, akik online marketinghez kapcsolódó pozícióra keresnek új munkatársat.
Az alábbi cikk a DLX MEDIA online marketing ügynökség saját felmérése alapján készült, 2020-2022 közötti munkavállalói regisztrációk alapján. A felmérés nem teljeskörű, a célja hogy a piaci szereplők megközelítő információt kapjanak a munkavállalói bérigényekről, illetve a különböző online marketinges munkakörökhöz tartozó fizetésekről és vállalkozói díjakról.
A felmérés részletei – disclaimer:
1. A kutatás nem reprezentatív, nem vizsgálja a földrajzi eloszlást, nincs szegmentáció a munkáltatói cégméret szerint (multi, kkv, mikrovállalkozások)
2. A felhasznált minta mérete: 500 jelentkező
3. A felmérés során nettó bérigényeket tüntetünk fel.
4. Tekintettel arra, hogy a DLX MEDIA online tartalomgyártással foglalkozó ügynökség, ezért a népszerű munkakörök sorrendje ennek megfelelően alakult.
5. Az extrém szélső értékeket nem vettük figyelembe a sávok és az átlagok meghatározásánál
6. A kutatás felhasználása a forrás megjelölésével engedélyezett.
Kinek szól a marketinges fizetésekről szóló riport?
Az alábbi felmérés támpontként szolgálhat minden álláskeresőnek, pályakezdőnek, vagy azoknak, akik szakmát szeretnének váltani és szeretnének tájékozódni az elérhető marketinges fizetésekről, feltételekről és bérsávokról.
A riport segítség lehet olyan szakértőknek is, akik szabadúszóként, alvállalkozóként dolgoznak nagyobb cégekkel, marketing ügynökségekkel.
Végül pedig a kutatás eredménye hasznos lehet cégvezetőknek, akik marketinges pozícióra keresnek új munkaerőt. Ez esetben érdemes mérlegelni a külsős marketing ügynökség előnyeit és hátrányait a belsős munkavállaló kollégával szemben. Főleg kis- és középvállalkozások esetén nem feltétlenül érdemes házon belül tartani a marketinges feladatokat. Ezügyben keressen minket bizalommal!
Segíthetünk? Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Milyen marketinges pozíciókat érint a felmérés?
A felmérés során a 6 legnépszerűbb marketinges munkakört vizsgáljuk, a jelentkezők száma alapján (a legnépszerűbb a lista elején):
- Szövegíró
- Ügyfélmenedzser (projektmenedzser)
- Marketing asszisztens
- Videó vágó, operatőr
- Hirdetéskezelő, PPC menedzser
- Közösségi média menedzser
Milyen kérdésekre ad választ a riport?
- Munkavállalói bérigények (órabér / havi bér), igényelt fizetés sávok
- Főállásra való igény, illetve a részmunkaidős, vagy projekt alapú foglalkoztatás aránya
- Számlaképesség aránya
- Munkavállalói motiváció, főbb preferenciák a munkahely kiválasztásánál
- A regisztráció során megadott bérigények összehasonlítása KSH adatokkal
Munkavállalói fizetések, bérigények
Az alábbiakban sorra vesszük a 6 marketinges pozíció főbb tudnivalóit:
Szövegíró
Nem véletlenül lett a jelentkezők körében a legnépszerűbb marketinges munkakör, hiszen a szövegírás talán a legrugalmasabb feladat, amivel találkozunk a marketing világában. Hiába a YouTube videók és a podcastek térnyerése, egy jól megírt marketing szövegre mindig is szükség lesz, akár blog cikkekről, akár értékesítési célú weboldalak szövegezéséről beszélünk.
A szövegírás népszerűsége minden bizonnyal abban rejlik, hogy alacsony az eszközigénye (egy laptop kell csak és internet kapcsolat), és ez a marketinges feladat, ami leginkább végezhető távmunkában is.
A jelentkezők mindössze 15,8%-a keresett főállást szövegíróként, 42,6% csak alkalmi jelleggel vagy részmunkaidőben, 37,8% pedig bármelyik megoldásra nyitott volt.
A szövegíró munkára jelentkezők 50%-a számlaképes (saját cég, vagy egyéni vállalkozás formájában), 28,05% úgy nyilatkozott, hogy nem számlaképes, de megoldható, 19,5% pedig azt jelölte meg, hogy nem tud számlát kiállítani.
Bérigény – Szövegíró:
nettó órabér igény: | átlag: 3.200 Ft / medián: 2.500 Ft |
nettó havibér sáv: | 220.000 – 350.000 Ft / hó |
nettó havi bérigény (átlag): | 285.000 Ft |
Ügyfélmenedzser
Az ügyfélmenedzser, vagy projekt menedzser fő feladata az ügyfelek és a munkatársak közötti koordináció, kapcsolattartás és munkaszervezés. Ennek a pozíciónak a felelőssége az ügyfelek elégedettségének biztosítása a kiváló minőségű munkával, és a határidők tartásával.
A DLX MEDIA-nál egy ügyfélmenedzser kapacitása ügyfél mérettől és a havi munkamennyiségtől függően 10-15 ügyfél, velük kell napi szinten kapcsolatot tartani. Az ügyfélmenedzserekre jellemző, hogy inkább extrovertált személyiség jegyekkel rendelkeznek, a DISC elemzés szerint a sárga – kék (könnyen kapcsolódik, erős kontroll) tényezők dominálnak mérsékelt piros tulajdonságokkal.
Az ügyfélmenedzserek 48%-a heti 40 órás munkát vállalna, a jelentkezők 26%-a pedig csak alkalmi jelleggel, vagy projekt alapon dolgozna be marketing ügynökségnek.
Bérigény – ügyfélmenedzser:
nettó órabér igény: | átlag: 2.900 Ft / medián: 2.500 Ft |
nettó havibér sáv: | 250.000 – 500.000 Ft / hó |
nettó havi bérigény (átlag): | 341.000 Ft |
Marketing asszisztens
Az asszisztensi munkakör minden cég életében rendkívül fontos és szükséges. Jellemzően a marketing asszisztensek végeznek kutatásokat, adatgyűjtéseket, közösségi média posztok elkészítését, tárolt anyagok és dokumentumok rendszerezését, mozgatását, le- és feltöltését.
Az asszisztensi pozíciónál figyelhető meg leginkább a főállás igénye, a stabilitásra, biztonságra való törekvés. A jelentkezők 38%-a kifejezetten főállást keres, heti 20 órában, vagy annál kevesebb munkaidőben a pályázók mindössze 27%-a dolgozna.
A jelentkezők 63%-a nem számlaképes, de ebből 22% azt jelölte a regisztráció során, hogy a későbbiekben megoldható, amennyiben a munkakörhöz szükséges.
Bérigény – marketing asszisztens:
nettó órabér igény: | átlag: 2.600 Ft / medián: 2.000 Ft |
nettó havibér sáv: | 150.000 – 350.000 Ft / hó |
nettó havi bérigény (átlag): | 236.000 Ft |
Videó vágó, operatőr
A DLX MEDIA egyik fő erőssége és specialitása a videós tartalomgyártás, ezért nem véletlen a munkakör népszerűsége a jelentkezőink között.
A videós munkakör az, amelyik a marketinges pozíciók közül az egyik legnagyobb szaktudást igényli, és a munkához szükséges eszközök (kamerák, objektívek, kiegészítők) is jóval nagyobb beruházást igényelnek.
Marketing ügynökségünknél jelenleg 5-6 videós kolléga dolgozik, részben alvállalkozóként, részben főállású munkatársként, ügyfeleinknek készítünk szakértői interjúkat, cégbemutató videókat, image- és rendezvény videókat, termékbemutatókat, videós podcasteket.
A videós munkakörök esetén a legalacsonyabb a főállás igénye, ezt mindössze a jelentkezők 9.7%-a jelölte meg elsődleges célként, de a többség (51.9%) nyitott akár részmunkaidős foglalkoztatásra, akár főállásra is.
Ezzel összefüggésben a számlaképesség is ennél a pozíciónál a legmagasabb, a jelentkezők 80.7%-a jelölte azt, hogy már számlaképes, vagy meg tudja oldani a számlázást a közös munka esetén.
Bérigény – videó vágó / operatőr:
nettó órabér igény: | Átlag: 4.100 Ft / medián: 3.250 Ft |
nettó havibér sáv: | 240.000 – 650.000 Ft / hó |
nettó havi bérigény (átlag): | 325.000 Ft |
Hirdetéskezelő (PPC menedzser)
A hirdetéskezelő kollégák kezelik főképp a Google és Facebook hirdetéseket az ügyfelek részére. Számos marketing ügynökség kifejezetten hirdetés- és kampány kezelésre szakosodott, így aki a PPC területen szeretne a legnagyobb tudás birtokába jutni, érdemes náluk pályázni.
A hirdetéskezelő jelenkezések közül a pályázók 36.1%-a jelölte meg a 40 órás munkaviszonyt elsődleges célként, míg 27.7%-uk kifejezetten alkalmi- vagy részmunkaidős, projekt alapú megbízást keres.
A jelentkezők 41.6%-a jelölte meg, hogy számlaképes, további 27.7% pedig megoldhatónak jelölte a munka elnyerése esetén.
Bérigény – Hirdetéskezelő:
nettó órabér igény: | átlag: 2.500 Ft / medián: 2.500 Ft |
nettó havibér sáv: | 220.000 – 450.000 Ft / hó |
nettó havi bérigény (átlag): | 307.100 Ft |
Közösségi média menedzser
A social media menedzserek kezelik az ügyfelek profiljait, legyen szó Facebook oldalakról, Instagram profilokról, LinkedIn oldalakról, TikTok és Pinterest accountokról.
Fő feladatuk az ügyfelek elvárásainak és stílusának megfelelő szövegek és kreatívok elkészítése, feltöltése, publikálása, esetenként a kommentek kezelése.
Vannak olyan ügynökségek, ahol a social media kezelés és az ügyfelekkel való kapcsolattartás egy munkakörben összpontosul, és van, ahol a “négy szem elv” alapján ez szétválik. A DLX MEDIA-nál ez utóbbi struktúrában dolgozunk.
A közösségi média menedzser jelentkezők 25.7%-a főállást keresett, 40%-uk pediig kifejezetten részmunkaidős megbízást. A pályázók 46%-a válaszolt igennel a számlaképesség meglétére.
Bérigény – Közösségi média menedzser:
nettó órabér igény: | átlag: 2.630 Ft / medián: 1.800 Ft |
nettó havibér sáv: | 180.000 – 300.000 Ft / hó |
nettó havi bérigény (átlag): | 230.000 Ft |
KSH adatok – alkalmazásban állók havi bruttó átlagkeresete
A hivatalos KSH jövedelmi statiszikában nemzetgazdasági ágak szerinti bontás nem teljesen feleltethető meg a marketinges munkakörökkel, azonban megállapítható, hogy a munkavállalói bérigények a marketing asszisztensi munkakörökben 10-15%-al magasabbak, mint az országos átlagbérek.
bruttó bér 2021 | nettó bér 2021 (átlagos 1 eltartott) | |
adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység | 355.467 Ft | 236.386 Ft |
szakmai, tudományos, műszaki tevékenység | 619.368 Ft | 411.880 Ft |
egyéb szolgáltatás | 328.715 Ft | 218.595 Ft |
Munkavállalók motivációja
A felmérés részletes választ ad a munkavállalók elvárásaira, főbb motivációira. A regisztrációs űrlap kitöltése során 10 tényezőből kérünk pontosan hármat megjelölni, ami a pályázó számára legfontosabb egy ideális munkahelyen. A kérdések kitérnek a biztonság-szabadság témakörére, a csapategység fontosságára, a vezető személyére és a tanulási lehetőségekre.
A válaszok alapján a legfontosabb motivációs tényezők:
- tanulási lehetőség
- jó csapat
- home-office lehetősége
- inspiráló vezető
- szabadság
- önállóság
- karrier-út
- biztonság
- kiszámíthatóság
- a cégnek legyen víziója
Az álláskeresők motivációja kapcsán megállapítható, hogy:
- A marketinges munkakörökben a DLX MEDIA-hoz érkező jelentkezések alapján ebben az időszakban a szabadság fontosabb volt, mint a biztonság és a kiszámíthatóság.
- A home-office ma már szinte alap elvárás a marketing világában, amire a 2020-2021-es koronavírus-járvány még jobban ráerősített
- Ahogy a mondás tartja, az “emberek az álláskeresés során céget választanak, de főnök személye miatt távoznak.” a vezető személyisége nagyon meghatározó a munkavállalói motivációban, ezért érdemes foglalkozni az employer branding témakörével, ha elkötelezett munkavállalókat szeretnénk
- Az emberek olyan helyen szeretnek dolgozni, ahol tanulhatnak, fejlődhetnek
- Mivel az életünk egyharmadát a munkahelyünkön töltjük, ezért nem meglepő, hogy a második legfontosabb tényező a munkavállalói motivációban a jó csapat megléte. Vezetőként az egyik legfontosabb feladatunk, hogy folyamatosan építsük és erősítsük a csapat egységet.
Összefoglaló
A riportból látszik, hogy sok szempontból nem reprezentatív a felmérés, többek között a földrajzi eloszlás, cégméret szerinti szegmentáció ilyen irányú adatok hiánya miatt nem áll rendelkezésre, ennek ellenére jól mutatja az átlagos bérigényeket, óradíjakat, valamint a munkavállalkói motivációt..
Ha munkavállalóként érdeklődik az olvasó, akkor itt találja a DLX MEDIA-nál elérhető marketinges állásokat és itt tud regisztrálni a karrier adatbázisunkba.
Amennyiben cégvezetőként, marketing vezetőként keres külsős partnert, akkor pedig állunk rendelkezésre az alábbi területeken:
Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
A felhasználás, megosztás forrásmegjelöléssel engedélyezett.
A statisztikát validálta: Dejcző Balázs, Data Scientist [LinkedIn]
Borítókép: maitree rimthong // Pexels
2 Comments