A minőségi tartalmak készítése szinte minden vállalkozás számára folyamatos kihívást jelent. Sokszor pedig még akkor is nehéz, ha már egy végletekig kidolgozott stratégia mentén kell haladnod. Milyen hibákat kerülj el a tartalomgyártást illetően? Erről ejtünk szót az alábbiakban!
Az internet berobbanása óta a tartalomgyártás milliónyi formája vált mindenki számára elérhetővé. Blog cikkek, videók, könyvek, podcastok és fotók egyaránt tarolnak az online térben. De miért is számít remek befektetésnek az internetre történő tartalomgyártás? Az alábbiakban erről olvashatsz!
Pörgessük kicsit vissza az időt…
Az emberiség mindig is szeretett tartalmakat fogyasztani. Az első könyvek olvasása vagy az első rajzok és festmények látványa sokakat azonnal lenyűgözött, akik utána már rendszeresen igényt tartottak az újabb és újabb, hasonló tartalmak elérésére.
Egy lebilincselő regény olvasása, egy izgalmas sorozat megtekintése, a zenehallgatás vagy éppen a virtuális valóságban való elmerülés mind-mind olyan tevékenységek, amik segítenek kikapcsolódni és feltöltődni.
Az emberekben rejlő tartalomfogyasztási igény nagyságát tökéletesen szemlélteti a TV elterjedése is:
Amíg az Egyesült Államokban 1946-ban még csak 6.000 büszke TV tulajdonos élt, addig 1951-re már 12.000.000 ember szerzett be televíziót.
Miért az online tartalomgyártásra tanácsos helyezni a hangsúlyt?
Habár a TV és az offline tartalmak még mindig népszerűek, azonban a 21. században már minden téren az internet nyeri a versenyt.
Ezért célszerű online platformokra tartalmat gyártani:
1. Bármelyik réteget megszólíthatod
Legyen szó a búvárkodás szerelmeseiről vagy a legfinomabb belga csokik kedvelőiről, az interneten garantáltan eléred a célközönséged.
Az online térben minden korosztály szívesen tölti az idejét – természetesen mindenki a maga kedvenc platformján.
Amíg a fiatalabb generációt újabban a TikTok rövid videóinak nézegetése köti le, addig a szüleik és nagyszüleik minden bizonnyal a Facebookon szörföznek. A Google keresőmotort pedig mindenki használja. Ezek a platformok tökéletes terepet nyújtanak tartalmaid megjelenítésére.
Mi kell a sikeres célzáshoz?
- Alapos piackutatás. Minél jobban ismered a közönséged igényeit és a fejükben motoszkáló kérdéseket, annál célzottabb tartalmakat készíthetsz. Ez pedig remek alkalom arra, hogy elérd a niche csoportokat, azaz egy adott piaci szegmens szűkebb rétegeit.
Támogatással könnyebben menne? Keress minket bizalommal!
2. Minimális költségvetéssel is belevághatsz
Akár önmagad is elkezdhetsz blog cikkeket írni, videókat készíteni vagy bármilyen más tartalmat alkotni, ami a célközönségedet érdekelheti.
Ha pénz helyett az energiádat és idődet szeretnéd befektetni, számtalan YouTube oktatóvideó és ingyenesen hozzáférhető szakmai könyv, illetve online kurzus áll a rendelkezésedre, amelyek lépésről lépésre megtanítják számodra a tartalomgyártás fortélyait.
Miért éri meg kiszervezni az online tartalomgyártást?
- Profin megtanulni a videó vágást és az utómunkát vagy a Photoshop használatát hosszú évek kőkemény munkája lehet. Kérdés, hogy van-e ennyi időd? Ha valamiben már kiforrott tudással rendelkezel, célszerűbb inkább azt hajtani, hogy minél eredményesebben haladj. A tartalomgyártás kiszervezésével pedig mindig szakértő kezek által készített, időre átadott és a közönségedre szabott tartalmakat jelentethetsz meg.
3. Pontosan mérheted az eredményeket
Tegyük fel, hogy lakásfelújítással foglalkozol, és weboldallal is rendelkezel, ahol az otthonukat felújítani vágyók azonnal megtalálják az elérhetőségeidet és a szolgáltatásaidat. Elkezdesz blogbejegyzéseket írni a modern felújítási megoldásokról, Facebookon posztolod az “előtte-utána” képeket a munkáidról, PPC kampányokat futtatsz a “fürdőszoba felújítás” és hasonló kulcsszavakra, és még a YouTube-ra is készítesz néhány videót a vállalkozásodról.
Készíts bármilyen online tartalmat is, a Google Analytics-nek, a Google Search Console-nak és a számtalan hasznos analitikai eszköznek köszönhetően pontosan mérheted a tartalmaid sikerességét.
Így a lakásfelújítós példánál maradva megállapíthatod, hogy az éppen telefonáló vagy e-mailt író érdeklődő a Facebookon vagy éppen a Google keresőben akadt-e rá a cégedre. Ennek köszönhetően pedig folyamatosan csiszolhatod, finomíthatod a tartalmaidat a még nagyobb forgalom érdekében.
Az online tartalomgyártás kifizetődő választás, hiszen már régóta nincs szükség kiadóra vagy hatalmas befektetésre a tartalmaid elkészítéséhez és célba juttatásához. Akár szolgáltatást vagy terméket értékesítesz, a célközönséged igényeire szabott tartalmakkal jelentősen felpörgetheted a forgalmad, és napról napra erősíthed a céges vagy személyes márkádat.
borítókép: Daniele Franchi on Unsplash