Sokan azt gondolják, hogy elég egy jó tartalom, és magától elindul a siker. Pedig a közösségi médiában az időzítés legalább olyan fontos, mint maga a poszt. A legfrissebb elemzések megmutatják, mikor aktívak a felhasználók a legnagyobb platformokon – de vigyázz, ez a statisztika kétélű fegyver!
Nem csak az időpont számít – hanem a tartalom is
Fontos tisztázni: egy gyenge poszt hiába kerül ki a legaktívabb időszakban, nem fog szárnyalni. Ugyanígy, egy ütős, akár virális tartalom is eltűnhet, ha rossz időpontban posztoljuk. Az időzítés tehát nem csodafegyver, de ha jó tartalommal párosul, látványos eredményeket hozhat.
Facebook – A munkaidő közepén pörög
A statisztikák szerint a Facebookon jellemzően a reggeli munkaidő után, délelőtt és kora délután a legaktívabbak a felhasználók. Úgy tűnik, sokan „munka közben” néznek rá a feedjükre – céges oldalakkal, hírekkel, tartalmakkal ilyenkor érdemes megcélozni őket.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Instagram – Egész nap mozgásban
Az Instagram aktivitási görbéje szélesebb: a felhasználók gyakrabban térnek vissza a nap folyamán. Ráadásul vasárnap reggel – ébredés után – kiemelkedően magas az aktivitás, amikor sokan keresnek inspirációt a hét kezdete előtt.
TikTok – Délután indul be igazán
A TikToknál egyértelmű csúcsidő a hétköznap délután 4-5 óra között van, különösen csütörtökön. Ez a munka vagy iskola utáni lazítás ideje – ha a célcsoportod itt van, ezt a sávot mindenképp érdemes kihasználni.
LinkedIn – Hétköznapi irodai böngészés
A LinkedInre főként hétköznapokon, irodai időben lépnek fel a felhasználók. Itt a professzionális, üzleti jellegű posztokkal lehet igazán jól teljesíteni – reggel 8 és délelőtt 11 között érdemes időzíteni.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
YouTube – Minden nap, minden időben
A YouTube aktivitás meglepően egyenletes: hétköznap, hétvégén, reggel, este – folyamatosan pörög. Egy apró érdekesség, hogy hajnalban, éjjel 2 körül is van egy kis kiugrás – talán a kreatív, későn aktív közönség miatt.
kapcsolódó:
- Miért most indíts YouTube csatornát? – 5 nyomós érv, hogy ne halogasd tovább
- Saját youtube csatorna létrehozása [lépésről lépésre]
Pinterest – A délutáni favorit
A Pinterest felhasználói leginkább délután 1-kor aktívak – minden nap! Ez a platform vizuális inspirációs közeg, érdemes kifejezetten esztétikus, tervezős, ötletadó tartalommal jelen lenni.
Fontos! Minden célcsoport más. Ezek globális átlagok – de ha te vállalkozóknak posztolsz, például tudnod kell, hogy ők jellemzően hétvégén reggel nézik át a social feedjüket. Az egyedi viselkedésminták ismerete kulcsfontosságú!
Hogyan segít a DLX MEDIA?
A DLX MEDIA csapata nemcsak abban segít, hogy profi tartalmaid legyenek, hanem abban is, hogy azok a lehető legjobb időpontban jelenjenek meg. Elemzéseink, tapasztalataink és teszteléseink alapján pontosan tudjuk, mikor posztolj, hol érdemes újrahasznosítani a tartalmat, és hogyan hozd ki a legtöbbet a közösségi média jelenlétedből.
🎯 Nincs több vaktában posztolás – tervezd meg velünk a stratégiád!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ