Miért fontos kezdő vállalkozóként is rendszerekben gondolkodni? Mi az a hiba, amit sok KKV vezető elront a cégépítés során, és mik azok a szempontok, amiket érdemes megfontolni a vállalati célok meghatározásánál? Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője olyan praktikus, gyakorlatba átültethető cégvezetési tippeket osztott meg az Üzlet & Utazás interjúsorozatban, amelyek választ adnak a fenti kérdésekre is. Lássuk a legfontosabb tudnivalókat, amelyeket alkalmazva te is kiszámítható fejlődési pályára állíthatod a vállalkozásodat.
Mire jó a CRM rendszer?
A CRM (customer realitonship management) röviden ügyfélkapcsolat-kezelést jelent. Magába foglalja az összes potenciális és meglévő partneradatokat (például honnan érkezett az érdeklődő, hol tart a vásárlásban, a cég mely szolgáltatásait próbálta, stb.).
Ezenkívül a rendszerben elérhető rengeteg olyan adat és munkafolyamat, amelyekkel automatizálhatóvá válnak bizonyos feladatok, és ennek köszönhetően rengeteg idő spórolható meg akár az értékesítés, akár a marketing, az ügyfélszolgálat vagy a számlázás területén.
Előnye, hogy minden fontos dolog egy helyen megtalálható, nem kell több különböző szoftverrel bajlódni. Könnyen átlátható minden munkatárs számára, pontosan nyomon követhetőek a munkafolyamatok, így minimalizálható a meetingek száma.
Az automatizációnak hála nő az ügyfélélmény (és ügyfél elégedettség), gyorsabbá és hatékonyabbá válik a munkavégzés.
A MiniCRM cégvezetési tippjei
A cég az elmúlt években sem lassított, évről évre dinamikusan fejlődik:
2012 óta nagyjából megtízszerezte az eredményeit.
Haladásának a home office időszaka sem vetett gátat, sőt a cégnél továbbra is megtartották a hibrid munkavégzés lehetőségét,– hiszen a jól működő, munkatársak számára is átlátható céges folyamatoknak köszönhetően, a távoli munkavégzés ugyanolya gördülékenyen megy, mint az irodai munka. Hogyan lehet eljutni idáig?
„Ha cégvezetőként a napi operatív feladatokra fókuszálsz, akkor bekorlátozod magad.”
1.) Vezetői mindset
Bármilyen vállalatról is legyen szó, a sikerhez vezető úton az egyik legfontosabb dolog lebontani azokat a gondolkodásbeli korlátokat, amelyek akadályozzák a növekedést.
Ilyen gát lehet például, amikor egy cégvezető nem képes a feladatait delegálni, ehelyett folyamatosan leterheli magát. Vagy amikor túl sok energiát tesz valamibe, amin egyébként sem tud változtatni. Ehelyett sokkal eredményesebb a megoldásfókuszú megközelítés, – megtalálni azt, hogy hogyan lehet a legtöbbet kihozni egy adott szituációból.
2.) Hosszú távú, átgondolt cégépítés
A jól működő céges folyamatoknak hála a MiniCRM vezetőjének nem kell állandóan felügyelni a munkatársak feladatvégzését. A hosszú távú, tudatos tervezésnek hála lépésről lépésre nyomon követhető a rendszerben, hogy melyik munkakör milyen feladatokkal jár, hogy egy adott kolléga pontosan hol tart a projektjei megvalósításában, vagy hogy egy ügyféllel mikor lépett utoljára interakcióba egy értékesítő. Ennek köszönhetően könnyebb a kollégák betanítása és a helyettesítés is.
Minden fontos munkakört legalább 3 ember lát el. Így nem okoz problémát, ha valaki szabadságra megy, valamilyen okból hosszabb ideig nem elérhető vagy váratlanul lebetegszik. Ezenkívül nincsenek kapacitásbeli problémák, ha hirtelen nagyobb mennyiségű megrendelés történik.
A DLX MEDIA-nál is kiemelten fontos szerepet kap a munkatársak kiválasztása. Éppen ezért folyamatosan fogadjuk a jelentkezőket, így bármikor azonnal megoldható a létszámbővülés, nem akkor kell a toborzással foglalkoznunk, amikor égetővé válik az emberhiány. Itt tudsz jelentkezni, ha szeretnél csatlakozni a csapatunkhoz.
3.) Az értékesítés a céged motorja
A MiniCRM vezetője üzletfókuszú nézőpontot követ. Elsősorban nem a technikai dolgok csiszolására törekszik, hanem arra helyezi a hangsúlyt, hogy hogyan lehet úgy fejlődni, hogy az minél nagyobb értéket teremtsen a cégnek. Ennek tükrében a fő fókusz az árbevételt leginkább befolyásoló tényezőkön van: az értékesítésen és az ügyfelek kezelésén.
Odafigyelnek, hogy kellő létszámú értékesítő legyen a cégnél, hiszen általuk biztosított a vállalat növekedése.
4.) Automatizált folyamatok
Minden területnek megvannak a maga mérőszámai, melyekről a rendszer automatikus riportokat küld. Ezeket a számokat nem csak a vezetők, hanem a teljes kollektíva látja, így mindenki tisztában van a teljesítményével, és a fejlődési lehetőségeivel (amivel magasabb fizetési kategóriába léphetnek).
5.) 4DX módszertan
A megvalósítás 4 alapszabálya című könyv útmutatóként szolgál, hogyan lehet egy célkitűzést kézzel foghatóvá tenni. Ennek segítségével a vezetők olyan viselkedésformákat alakíthatnak ki a csapataikban, amelyekkel átütő eredményeket érhetnek el:
-
Összpontosíts az igazán fontos dolgokra!
Meg kell határoznod, hogy mely területek hozzák a legnagyobb eredményeket, ezekre kell helyezned a fókuszt.
-
Dolgozz a sikerokozókon!
Át kell gondolnod, hogy melyek azok a dolgok, amelyek áttörést hozhatnak ezeken a területeken. A Pareto-elv alapján csak azokkal feladatokkal foglalkozz, amikkel a legnagyobb hatást tudod elérni. A kiszervezhető feladatokat delegáld a beosztottjaidnak.
-
Motiváld eredménytáblával a munkatársaidat!
A nagyobb célt részfeladatokra bontva, határozd meg azokat a mérőszámokat, amiket a csapattagoknak teljesíteniük kell. Ez vonatkozhat például a leadek, vagy a találkozók számára. Vezess eredménytáblát, ahol jól látható, hogy mennyi teljesült már a kitűzött célokból.
-
Ütemezd be a beszámolókat!
Nemcsak a kitűzött célok, de a visszajelzés is kiemelten fontos. Rendszeresen vizsgáljátok felül a vállalásokat, és amennyiben valamilyen érték elmarad a várakozásoktól, gondoljátok át, hogy mi ennek az oka, és milyen stratégiával lehet javítani ezeken az értékeken.
Sikeres cégvezetők a MiniCRM saját podcastjében
A Cégépítők című podcastben olyan sikeres magyar vállalkozók történetei bontakoznak ki, akik rendszerszemléletüknek köszönhetően, tudatos cégépítéssel sokszorozták meg az eredményeiket.
Ha kíváncsi vagy rá, hogy a DLX MEDIA hogyan indult útjára, és milyen munkafolyamatokban veszi hasznát a CRM rendszernek, hallgasd meg Dallos Zoltánnal, a DLX MEDIA vezetőjével készült adást.
Ha nem csak a céged, de a marketinged is szeretnéd tudatosan építeni, akkor jelentkezz egy díjmentes első konzultációra, és nézzük meg, hogy miben tudunk Neked segíteni!
borítókép: Luis Villasmil // Unsplash