Mindegy, hogy weboldalakkal dolgozol, szövegírói karrierbe kezdenél, vagy blogot indítanál, érdemes megismerkedni a SEO mozaikszóval, hiszen ez garantálja sikerünket. Az viszont édes-kevés lesz, hogy csak úgy ránézünk és a polcon hagyjuk. Meg kell tanulnunk használni is. Ebben a cikkben segítünk, hogyan szerkessz hasznos és keresett blogcikket On-Page SEO segítségével.
SEO fogalma
A SEO (Search Engine Optimization) egy angol mozaikszó amely magyarul keresőmotor optimalizálást jelent és nagyon fontos a szerepe a marketingstratégiában. SEO segítségével a vállalatok és szervezetek az organikus találati lista elejére kerülhetnek. Az organikus találati lista első három helyét elfoglaló cikkek ugyanis, majdnem 70°%-át elviszik a kattintásoknak, a maradék kattintásszám pedig eloszlik a többi cikk között.
SEO három fajtája – Technikai SEO, On-Page SEO és az Off-Page SEO
A SEO három részre bontható és mindegyik rész fontos ahhoz, hogy minél több organikus találatot kapjunk a keresőktől. Ezek a technikai SEO, On-Page SEO és az Off-Page SEO.
Mi a különbség köztük?
- A technikai SEO röviden a weboldal láthatatlan háttér elemeire vonatkozik. Ezek közé tartozik a betöltési sebesség, a mobil-optimalizáció, biztonság és a belső linkek.
- Az On-Page SEO feladata magában foglalja a weboldalon látott dolgokat, ami nagyon sok helyen elcsúszhat.
- Az Off-Page SEO alá már a linképítés és relevancia felépítése tartozik. Ez a rész gondoskodik a weboldalunk hitelességének biztosításáról.
Mit tehetünk, az optimális On-Page SEO érdekében?
Írj blogcikkeket!
Mindegy hogy milyen témában üzemelteted a vállalkozásod, fontos hogy tegyél mögé értéket. Ennek nincs is jobb módja mint cikket, blogbejegyzést, ajánlást írni. Ha tudod a témád, végezz kulcsszó kutatást, dolgozd ki érthetően a szöveget. Érdemes figyelni az olvashatóságra, a tagolásra. Alább felsorolunk még néhány dolgot, amely által nemcsak élvezhető lesz a tartalmad, de a keresőmotorok is kedvelni fogják. Ez a tartalom ugyanis nagymértékben felel weboldalad sikerességéért.
Ha nem vagy szövegíró, akkor bízd ránk a feladatot!
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Címek és alcímek fontossága
Fontos hogy tanuljunk a főcím és a címsorok tag-eiről, mielőtt vadul belekezdünk a cikkünk feltöltésébe. A <h1>, <h2>, <h3> egészen a <h6> tag-ig címsorok. A <h1>, azaz főcím tag-be a legfontosabb kulcsszót tedd bele, amely felhívja a figyelmet a témára. Minden, ami ennél nagyobb számozású, alcím. Minél nagyobb a szám, annál lejjebb van az adott alcím a hierarchiában. Ezt a hierarchiát érdemes figyelembe venni a szerkezet felépítésekor. Az alcímekbe szintén tehetünk kulcsszavakat, sőt, kifejezetten ajánlott! A lényeg, hogy mindenképpen formázzuk meg feltöltéskor a cikkünket, mert hiába írtuk meg, ha elkerüli a böngésző és az emberek figyelmét.
Title tag és Meta adatok
A <title> tag és a meta title arra szolgál hogy a kereső megjelenítse ezen a néven a találatod. Az leendő ügyfelek és érdeklődők, erre a szövegre kattintva kerülnek majd átirányításra az oldaladra.
A meta leírás, azaz description, még a meta adatok közé tartozik. Ezzel adhatjuk meg, hogy a keresőben, a találatok között megjelenve milyen rövid leírás legyen látható. A meta leírás ideális hossza 155-160 karakter.
URL cím
Fontos a jól elkülöníthető, megjegyezhető és lényegre törő URL cím létrehozása. Hiszen ha a szobanövényekről írtál cikket, nem biztos hogy praktikus a “sajatoldalam/zold-levelek-igy-erhetjuk-el-a-legyszebbeket” hivatkozást beállítani. Egyrészt, mert nem arra vonatkozik, amire a cikkünk egésze íródott, másrészt nagyon hosszú. Helyette használhatjuk a “sajatoldalam/szobanovenyek-tartasa” címet. Fontos, hogy az URL címben szintén szerepeljen a kulcsszó.
Képek és hivatkozások
A hivatkozások és linkek használatakor figyeljünk a leírásokra és a formázásra. Linkek használatával hitelesítheted és népszerűsítheted a többi cikkedet. Hivatkozhatsz a többi cikkedre a az oldaladon belül,ezzel terelve az érdeklődők figyelmét. Ha ezeket a hivatkozásokat jól helyezed el, akkor az olvasó tovább fog tartózkodni oldaladon.
Képek elhelyezésénél két dologra érdemes figyelni; az ALT címre és a fájlnévre. Mindkét információt látni fogja a keresőmotor és ezek nagy szerepet játszhatnak abban, hogy a tartalmad az elérések tetejére kerüljön. ALT leírásnak olyat adj meg, amely röviden elmagyarázza a képet. Például: “Páfrány virágzik az ablakban”. Kerüljük a túl hosszú és kacifántos szövegeket, ahogy a leírás pontosságára is figyeljünk. A képfájlt amelyet feltöltesz, szintén hasonló módon nevezd el, illetve koncentrálj arra is, hogy ne legyenek benne szóközök és ékezetek.
On-Page SEO a maximumon!
Ahhoz, hogy fenntartsd az érdeklődést az oldalad, vállalkozásod iránt, és még több embernek népszerűsítsd szolgáltatásaidat, érdemes rendszeresen megosztanod tartalmat. Ezek lehetnek edukatív cikkek, szakmai esemény beszámolók, termék ajánlások, a lehetőségek száma végtelen. A rendszeresség azonban kulcskérdés, amelynek megkönnyítéséhez érdemes tartalomnaptárt használni. Így akár hónapokra előre megtervezheted blogcikkeid témájád, láthatod az egyes cikkek közötti összefüggéseket.
Pro tipp: Használd ki a tartalompiramist és hozz létre blogcikkeidből bejegyzéseket közösségi média felületeidre is. Ezzel valóban hatékony lehetsz!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek: