Függetlenül attól, hogy milyen iparágban tevékenykedsz, mi a fő profilod és hogy termék- vagy szolgáltatás-alapú vállalkozást építesz, sokat nyerhetsz azzal, ha egy jól megtervezett és gondosan felépített online jelenléttel rendelkezel.
Tudatos online marketinggel nem csak a márkád ismertségét növelheted, de ezzel egyidejűleg az eladásaidat is megsokszorozhatod.
Közeledve a 2023-as évhez, minden vállalkozásnak el kell gondolkoznia azon, hogy a sikeresség és az újabb fogyasztók megnyerése érdekében hogyan emelheti magasabb szintre az online jelenlétét.
Bejegyzésünkkel megmutatjuk, hogy melyek azok az eszközök, amelyek elengedhetetlenek üzleted fellendítéséhez és online megjelenésed tökéletesítéséhez.
1. ) Mindenekelőtt rendelkezz egy vonzó, letisztult és felhasználóbarát weboldallal!
Nem lehet elégszer hangsúlyozni a saját weboldal fontosságát. Ma már mindenki az interneten keres rá a hiányzó információkra, ott kutat egy bizonyos termék vagy szolgáltatás után.
Amennyiben 2023-ban nem rendelkezel webes jelenléttel, akkor célcsoportod nehezen fog rád találni. Egy jól felépített céges weboldalnak köszönhetően jövőbeni vevőid sokkal egyszerűbben ismerik meg szolgáltatásaidat és tudnak meg többet rólad.
Az érdeklődőknek információval szolgálhat a folyamataidról, a nyitvatartásodról, a vállalkozásod elhelyezkedéséről, valamint az elérhetőségeidről – csak hogy a legalapvetőbb tényezőket említsük.
A weboldalnak azonban meg kell felelnie néhány kritériumnak annak érdekében, hogy valóban értékeket közvetítsen. Legyen vizuálisan jól felépített, de egyben felhasználóbarát is. Legyen átlátható, logikusan felépített és könnyen navigálható, így rengeteg plusz munkától megkíméled magadat a későbbiekben.
Ma már számos ingyenes webes megoldással találkozhatsz az interneten, azonban a weboldal elkészítését érdemes a profikra hagynod, hiszen ez lesz az elsődleges felület, ahol célcsoportod találkozni fog veled. Hidd el, fontos az első benyomás!
Tipp: Mielőtt webfejlesztőhöz fordulnál gondold végig az oldalad felépítését és az alapvető koncepciót – milyen menüpontokat szeretnél, milyen szöveges tartalommal és milyen képekkel szeretnéd ellátni azokat. Ezután már sokkal egyszerűbb lesz létrehozni az általad megálmodott felületet.
Ebben a bejegyzésünkben még többet olvashatsz a tökéletes céges weboldal ismérveiről!
Segítségre van szükséged a céges weboldal elkészítésében? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2.) Fordíts figyelmet a keresőoptimalizálásra (SEO)
A keresőoptimalizálás, azaz a SEO egy olyan digitális marketingstratégia, amely hatékonyan növeli a márkád megjelenését és láthatóságát a keresési eredmények között. Amint a weboldalad előrébb kerül a keresési eredmények között, úgy egyre többen találkozhatnak a neveddel, valamint az általad kínál termékekkel vagy szolgáltatásokkal.
Ahhoz, hogy ügyesen kihasználd a SEO nyújtotta lehetőségeket időt és energiát szükséges fektetned a legrelevánsabb kulcsszavak megtalálásába és alkalmazásába.
Amint megvannak vállalkozásod profiljába illő kulcsszavak, már csak használnod kell azokat egyes bejegyzéseidben, hirdetéseidben, cikkeidben, leírásaidban. A lényeg, hogy a kulcsszó ne tűnjön ki szövegkörnyezetéből, ne erőltesd azokat, maradjon a szöveg természetes és a kulcsszavak használata is legyen gördülékeny.
Nem szabad megfeledkezned a SEO három legfontosabb összetevőjéről, amelyek a következők:
- Az On-site vagy másnéven On-page SEO, mindez a weboldalad hatáskörén belül megtalálható tartalmakat foglalja magába.
- Az Off-site vagy Off-page SEO, amely értelemszerűen a weboldalon kívüli tevékenységeket fogja össze, ilyen például a linképítés.
- Végül a Technikai SEO, amely a weboldal technikai beállításait foglalja magába.
Ha jól csinálod a keresőoptimalizálást, akkor sokkal nagyobb arányban fognak organikusan is megtalálni a potenciális ügyfeleid és válhatsz ismertté az online térben.
3.) Fektess online hirdetésekbe!
A vállalkozásod hirdetések nélkül is tud növekedni (organikusan), azonban online hirdetésekkel fel lehet gyorsítani a folyamatot.
Mind a Facebook és az Instagram, mind pedig a Google és a YouTube egyaránt lehetővé teszi a felületein történő fizetett hirdetések megjelenését.
Az online hirdetések teljes mértékben a célközönségre szabhatók. Ez azt jelenti, hogy demográfia (nem, korosztály, lakóhely, érdeklődési kör) és online mérhető viselkedési mintázatok alapján szűkíthető azoknak a köre, akik az elsődleges célcsoportodnak számítanak és akikhez szeretnéd, ha eljuttatni a hirdetésed.
Nem tudod hogyan hirdess a fenti csatornákon? Keress minket bizalommal!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
4.) Fókuszálj a legfontosabb online platformokra!
Csak azokra az online felületekre fordíts figyelmet, amelyen a célcsoportod a legnagyobb valószínűséggel jelen van.
Inkább válaszd a minőséget a mennyiség felett, hiszen egy bombabiztos online marketing stratégia megalkotása nem egyszerű feladat, főleg nem akkor, ha a figyelmed megoszlik. Így koncentrálj csak azokra, amelyek segítségével a legtöbbet ki tudod hozni online jelenlétedből.
5.) Hozz létre olyan tartalmakat, amelyeket szívesen tovább osztanak!
Egy másik módja annak, hogy növeld online jelenlétedet a piacon, hogy követőidre támaszkodsz. Amennyiben olyan tartalmakat gyártasz, amelyek megérintik őket, amellyel azonosulni tudnak és amelyek megmozgatják az érzelmeiket, akkor biztos lehetsz benne, hogy bejegyzésedet megosztják barátaik között is. Így még több emberhez juthat el tartalmad, akik akár a közeljövőben könnyen fogyasztóiddá válhatnak.
Érzelmekre ható kifejezések, amelyeket megjeleníthetsz már címekben is, izgalmas képek, érdekes videós tartalmak, figyelemfelkeltő hangulatjelek mind arra késztetik követőidet, hogy elolvassák bejegyzésedet. Majd ha elnyerte a tetszésüket az, amit írtál, biztosan tovább is osztják baráti körükben.
6.) Építs adatbázist, használj e-mail marketinget!
Annak ellenére, hogy úgy érzed az e-mail marketing egy ’ősrégi’ eszköze a digitális marketingnek, mégis a vevőszerzés egyik kulcsfontosságú eszköze. Az internetfelhasználók többsége rendelkezik e-mail címmel, melyet napi szinten ellenőriznek. Rendszeresen átfutják beérkező leveleiket, tehát leendő fogyasztóid biztosan találkozni fognak üzeneteddel és nagy valószínűséggel meg is nyitják azt, ha elég ügyesen építed fel.
Mindenekelőtt egy e-mail listát szükséges létrehoznod, majd kreatív tárgysorral és értékes tartalommal ellátni virtuális leveledet.
Bizonyos rendszerességgel érdemes kiküldened az e-maileket, de légy óvatos, semmi esetre se spam-eld célközönségedet, hiszen ezzel nem, hogy nem idézheted elő a fogyasztást, még ellenszenvet is váltasz ki belőlük – amelyet azonosítani fognak az általad kínált termékekkel vagy szolgáltatásokkal.
Elakadtál az e-mail marketing stratégiában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
7.) Fedezd fel a vendégcikkek jelentőségét!
Annak ellenére, hogy a saját online megjelenésedet szeretnéd erősíteni, nem érdemes megmaradnod a saját online felületeidnél. A vendégcikk címszó alatt olyan tartalmakat értünk, amelyek egy másik vállalkozás online felületén jelennek meg. Csupán el kell benne helyezned egy linket, amely kattintás esetén átirányít a saját weboldaladra. Így egyszerűen szerezhetsz újabb vevőket.
Az alábbi lépések elvégzése után már csak nyomon kell követned az erőfeszítéseid eredményét a Google Analytics, a SEMrush vagy az Ahrefs segítségével.
Amennyiben pedig segítségre lenne szükséged az online jelenlét megerősítésében, akkor bátran fordulj hozzánk bizalommal:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Borítókép: dlxmedia.hu // Unsplash