A válság, az infláció okozta drasztikus áremelkedés, az elszabaduló energiaárak lassan mindenki számára realizálódnak, s már nemigen lehet struccpolitikát folytatva tagadni azt, hogy nehéz időszak következik. Egyre többen látják be, hogy sem a problémák megkérdőjelezése, sem a pánik nem jelent megoldást. Helyette fel kell gyűrni az ingujjakat, és átgondolni, mit tehetsz azért, hogy a céged túlélje a válságot – vagy, ha igazán optimista vagy (miért ne lennél az?): mit tehetsz azért, hogy végül nyertesként kerülj ki a helyzetből. Ehhez adunk most néhány tippet.
Nulladik lépés: állj pozitívan a helyzethez!
Igen, az utóbbi években minden összejött: koronavírus járvány, amelyből többé-kevésbé kilábaltunk, orosz–ukrán háború, energiaválság, infláció – s mindezek tetejébe (mert a „szegény embert az ág is húzza”) még a KATA-t is “gyászoljuk”. Nem tagadhatjuk, hogy sok most a bizonytalanság.
Olyan időszakot élünk, olyan dolgokat tapasztalunk meg a saját bőrünkön, amelyekről eddig legfeljebb a történelemkönyvekben olvastunk.
Azonban éppen az adhat erőt, hogy tudjuk: a háború, a válság, a járvány vagy az infláció nem a 21. század „találmányai”, nem mi vagyunk az elsők, akik mindezt átéljük! A történelem során mindig is voltak, és lesznek válságok. Az elsődleges feladatunk, hogy a körülményekhez alkalmazkodjuk és kihozzuk a helyzetből a lehető legjobbat!
Optimalizáld a költségeidet!
Az ésszerű költségcsökkentés az egyik legjobb módszer arra, hogy jobb feltételekkel állj a képzeletbeli rajtvonalhoz. Gondold át, vannak-e olyan területek, amelyek nem elég hatékonyak, netán feleslegesek, és hol tudod optimalizálni, tudatosabbá tenni a kiadásaidat!
Például, ha eddig tervezted, hogy új kollégákat veszel fel, gondold át, valóban szükség van-e rájuk, sőt a meglévő munkakörök szükségességét is felülvizsgálhatod!
Ha lehet, ne most ruházz be új szoftverekre, irodai felszerelésre, bútorokra, ne most akarj nagyobb irodába költözni, ne most cserélj le újabbra még jól működő eszközöket!
Ezeket mind megteheted majd akkor, ha a viharfelhők elvonultak.
A kisebb értékű előfizetéseket (Netflix, Spotify jellegű havi 10 dolláros kiadások) is nézd át, s szabadulj meg azoktól, amelyek nélkül ugyanúgy tud működni a cég! Ne feledd: sok kicsi sokra megy!
Növeld a bevételeidet!
Ha eddig csak álmodoztál arról, hogy terjeszkedj, ha van olyan terület a cégednél, amelyben vannak még kiaknázandó lehetőségek, csak eddig halogattad, hogy foglalkozz vele, most itt az idő!
Akármilyen jók a termékeid vagy a szolgáltatásaid, ha nem tudod értékesíteni azokat, lehúzhatod a rolót. A bevételnöveléshez elengedhetetlen a profi marketing és sales csapat, ezért mindenképpen erősítsd meg ezt a területet, amennyire csak lehet!
Keresd meg a régebbi ügyfeleidet, s köss velük hosszú távú megállapodást, keretszerződést, amellyel mindketten jól jártok, hiszen így mindkét fél számára kiszámíthatóbbá válik a jövő: az ügyfél tudni fogja, milyen kiadásokra számíthat, számodra pedig ez egy fix bevételt jelent majd.
Ha eddig nem tetted, most érdemes átgondolnod, hogy a termékeddel vagy szolgáltatásoddal külföldre is terjeszkedj. Sok más országban stabilabbak az árak és a gyenge forintárfolyam miatt már azzal is nyersz, ha euróban vagy dollárban érkezik a bevételed egy része.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ne a marketingen spórolj, inkább nyomd a gázt és tűnj ki a tömegből!
Emlékezz vissza a két évvel ezelőtti járványos időszakra! Akik nem húzták be a féket, hanem haladtak előre töretlenül, azok nyertesként kerültek ki a covid-helyzetből!
Akik pedig eltűntek az emberek látóköréből, akikről ez idő alatt nemigen hallottunk, azok más cégeknek adták át a lehetőségeiket.
Azoknak, akik ebben az időszakban is nyomták a tartalomgyártást, az élő videókat, sajtómegjelenéseket és folyamatosan jelen voltak a potenciális ügyfelek életében.
Most mindenki spórolni kezd majd – a különbség csak az, hogy lesz, aki ésszerűen csökkenti a költségeit, s lesz, aki úgy dönt, hogy nem költ marketingre, ami óriási hiba egy ilyen időszakban.
Ez pont olyan, mint amikor a küzdősportban az egyik versenyző feladja a küzdelmet, s ezzel a másik automatikusan nyer. Hiszen, ha kisebb lesz a zaj, könnyebb lesz kitűnni a tömegből és elérni, hogy az ügyfelek téged válasszanak.
Mi hát a teendő? Feküdj rá a keresőoptimalizálásra, és gyárts minél több releváns információkat tartalmazó, minőségi online tartalmat!
Messze a legerősebb tartalom ma a videó, így most érdemes igazán a videó készítésbe belevágni! Legyen a Google tényleg a barátod, és meglátod, magasabb vevőszámokat fogsz elérni hirdetésekkel, vagy akár a keresőoptimalizálás segítségével!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó cikkek:
- Marketing stratégia készítése 7 lépésben
- Vállalkozásfejlesztés – tippek és ötletek
- 5 tipp a hatásos cégbemutató készítéséhez
borítókép: Chris Liverani // Unsplash