Az elmúlt évtizedekben a marketing tevékenység hatalmas változáson ment keresztül. Azzal, hogy a mindennapi életünkbe beszivárgott (majd óriási teret nyert) az online jelenlét, aztán megjelentek, és széles körben elterjedtek az okoseszközök, megváltoztak az emberek médiafogyasztási szokásai is. Így az offline marketing addig használt csatornái és eszközei (nyomtatott sajtó, rádió, televízió, utcai plakátok, szóróanyagok stb.) mellett megszületett az online marketing is, és szépen lassan maga mögé utasította elődjeit.
Mit jelent az online marketing?
Az online marketing jelentése egyszerűen, röviden és tömören meghatározható: az interneten zajló marketingtevékenységet értjük alatta. Digitális marketing néven is találkozhatunk a fogalommal.
Miért fontos az online marketing?
Ma már akárhova megyün: a fogorvosi rendelőben, a metrón, a hivatalban az okostelefonjukon böngésző / podcastet hallgató / videót néző embereket látunk, s csak elvétve találkozunk nyomtatott újságot vagy könyvet olvasó személyekkel.
A legtöbb sajtótermék és könyv ma már digitálisan is elérhető, így nem kell egyből azt gondolni, hogy aki „a telefonját piszkálja”, az biztosan haszontalan dolgokkal múlatja az időt.
Épp ellenkezőleg: a világhálón megszámlálhatatlan mennyiségű, minőségi és releváns tartalom érhető el, s nemcsak a kínálat nagy, de a kereslet is óriási ezekre az online elérhető kontentekre.
Természetesen nem csupán a tartalommarketinggel lehet könnyebben megszólítani a célközönséget az online térben – ugyanez vonatkozik a digitális marketing valamennyi eszközére is.
Online marketing tanácsadás:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A digitális marketing eszközei
Tartalommarketing
Mint azt az előbb kifejtettük, minőségi kontentekből soha nem elég! Régen, ha valaminek utána akartunk járni, elmentünk a könyvtárba, fellapoztunk könyveket vagy sajtótermékeket, és figyeltünk arra, hogy mikor hangzik el a minket érdeklő témával kapcsolatban valami fontos információ a rádióban vagy a televízióban.
Hogy néz ki ugyanez a tevékenység napjainkban? Bekapcsoljuk a gépet, vagy elővesszük az okoseszközt, beírunk néhány kulcsszót a keresőbe, és „ráguglizunk”.
A találati lista alapján többféle tartalomtípus közül választhatjuk ki a számunkra szimpatikus kontentet.
Szöveges tartalmak: ide tartoznak az online sajtóban megjelent cikkek, a blogbejegyzések, a SEO szövegek, a weboldalakon található szöveges leírások és ismertetések.
Vizuális anyagok: a különféle képi elemek és grafikák abban segítenek, hogy elképzelhetőbbé, érthetőbbé, ezáltal könnyebben feldolgozhatóvá tegyék a befogadó számára az üzenetet. Jó kiegészítői a szöveges tartalmaknak.
Podcastek: sokan úgy tekintenek a podcastekre, mint a rádió 21. századi utódjátra. S valóban, a podcast nagyjából azt a funkciót tölti be, mint korábban a rádióadások: információt ad át, és szórakoztat olyan módon, hogy mellette valamilyen más tevékenységet is tudunk vele párhuzamosan végezni: takaríthatunk, kutyát sétáltathatunk, vasalhatunk stb.
Videók: a videó készítés nem véletlenül a legnépszerűbb tartalom manapság, hiszen kielégíti a fogyasztók legfontosabb igényeit: garantálja a gyors, egyszerű, a befogadó részéről különösebb erőfeszítést nem igénylő információhoz jutást. Egyidejűleg hat több érzékszervre, s pont azért könnyíti meg bonyolultabb összefüggések megértését is, mivel képi és hanghatások is támogatják az információ feldolgozását.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Közösségi média
Akármilyen tartalmat szeretnél megosztani a közönséggel, a social media felületekről mint csatornákról ne feledkezz meg! Minél több közösségi média oldalon vagy jelen, annál biztosabb, hogy az üzeneted eljut a célcsoporthoz.
Ezeket a felületeket arra is felhasználhatod, hogy az analitika vagy statisztika funkcióik segítségével többet megtudj a célszegmensről, ugyanis itt pontosan nyomon követheted, hogy kik érdeklődnek a kontentjeid iránt, mely tartalmaidat kedvelik leginkább – és még számos más információt és demográfiai adatot is begyűjthetsz a célcsoportról.
Továbbá a közösségi médiában lehetőség van kétirányú kommunikációra is a chat és a hozzászólás ablakoknak köszönhetően.
Ezen felül a versenytársakat is lecsekkolhatod a Facebook, az Insta, a LinkedIn és az egyéb social media felületeken vagy akár a YouTube-on is, hogy megtudd, ők miről posztolnak, s mely kontentjeik a legnépszerűbbek.
E-mail marketing
Különféle promóciók, tájékoztatók, hírlevelek vagy bármilyen releváns információ kiküldésére a legszuperebb megoldás az e-mail. Villámgyors, ingyenes, és akár grafikai elemekkel vagy videós anyagokkal is feldobható.
Fontos, hogy az e-mail kampányoknál sem szabad túlzásokba esni: ha túl gyakran, túl sok e-mailt zúdítasz az emberekre, az zavaró lesz számukra, s üzeneteid vagy a kukában landolnak, vagy látványosan megnő a leiratkozók száma.
PPC (fizetett hirdetések)
Minden olyan fizetett hirdetés a PPC-hez tartozik, amelynek díját a kattintások száma alapján határozzák meg. Előnye, hogy gyorsan lehet vele eredményeket elérni, a hátránya, hogy pozitív hatásai rövidtávúak, s a költségei magasak lehetnek.
SEO (keresőoptimalizálás)
A PPC-vel ellentétben a SEO pozitív hatásai hosszabb távon jelentkeznek, és jóval tartósabbak. Költségei alacsonyabbak, viszont több befektetett energiát igényel a keresőoptimalizálás, mint a PPC.
Hogy a PPC vagy a SEO jobb, az mindig a céloktól és az iparág specifikumaitól függ, de általánosságban azt mondhatjuk, hogy mindkettőnek megvan a helye a marketing mixben, azonban hosszabb távon a keresőoptimalizálás olcsóbb és hatékonyabb.
Kérdésed van a tartalommarketingről? Beszéljünk!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Top 5 online marketing tippünk
1. Tudj meg minél többet a célcsoportodról, és vedd figyelembe az igényeiket!
Ahhoz, hogy a célcsoportodat meg tudd szólítani, tudnod kell, kik ők, milyen igényeik és elvárásaik vannak, mi érdekli őket. Nem ugyanúgy, nem ugyanazokon a csatornákon érheted el például a fiatalabb és az idősebb korosztályt, s máshogy kell megszólítanod az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezőket, mint a diplomával rendelkezőket.
Akkor tudod „rájuk szabni” a tartalmat, a stílust, a nyelvezetet és minden más tényezőt, ha minél több információval rendelkezel róluk és a médiafogyasztási szokásaikról.
2. Mérd fel a terepet a versenytársaknál is!
Ha lecsekkolod a konkurenciát, látni fogod azt is, hogy ők mivel próbálják megnyerni a célcsoportot, hogy mely marketing eszközeik működnek sikeresen, ugyanakkor az ő tevékenységük ismeretében lesz lehetőséged arra, hogy valami egyedivel és különlegessel állj elő.
3. A videókat ne hagyd ki a marketing stratégiádból!
Korábban már kifejtettük, és számos cikkünkben olvashatsz arról, hogy miért a videók a legszuperebb és legnépszerűbb tartalmak, s miért nem szabad kihagyni őket a marketing stratégiából.
Amennyiben még nem vágtál bele a videó készítésbe, mindenképpen vedd fel ezt is a marketing teendők listájára! Ha pedig igazán ki akarod maxolni a videózásban rejlő lehetőségeket, vedd fontolóra a YouTube csatorna indítást is!
YouTube csatorna audit és konzultáció:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
4. Légy következetes!
Itt arra gondolunk, hogy a különféle marketing eszközök alkalmazása során törekedj arra, hogy az arculati elemeket következetesen használd! Alkalmazd lehetőség szerint ugyanazokat a színeket, effekteket, betűtípusokat és szlogeneket a weboldalon, a közösségi médiában és a YouTube-on!
5. Kérj segítséget egy marketing ügynökségtől!
Ha úgy érzed, mindez túl bonyolult, vagy nincs időd és energiád a mindennapi teendők mellett még a marketinggel is foglalkozni, add át ezeket a tennivalókat (vagy a teendők egy részét) egy online marketing ügynökségnek!
Nálunk az első konzultáció ingyenes. Vedd fel velünk a kapcsolatot, és beszéljük meg, miben tudunk segíteni, hogy könnyebben elérd üzleti céljaidat!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ