A legtöbb cég ma már tisztában van azzal, hogy nem elég az, ha a saját iparágában profi, és szuper termékeket vagy szolgáltatásokat kínál, hiszen, ha nem tudnak rólad a potenciális vásárlók, akkor nem lesznek vevőid, sem bevételed. Ahhoz, hogy rád találjon a célcsoport, alapvetően két út létezik: az egyik a PPC, vagyis a fizetett hirdetés alkalmazása, a másik pedig, amikor az organikus keresésekre építesz. Ebben a cikkben a PPC és a SEO (keresőoptimalizálás) egymáshoz viszonyított előnyeit és hátrányait vetjük össze, és elmondjuk azt is, mikor melyiket érdemes alkalmaznod.
Fizetett és organikus találatok
Amikor felhasználóként beírsz egy keresőkifejezést a böngészőbe, az kiad neked egy találati listát, amely két részből tevődik össze.
Az első helyen szerepelnek a fizetett vagy szponzorált találatok – ezek olyan hirdetések, amelyeket a tulajdonosaik adtak fel azért, hogy a lista elején legyenek, és kattintásonként fizetnek a Google-nak a hely fenntartásáért.
Erre utal a PPC kifejezés is: Pay Per Click, vagyis kattintásonként fizetés.
Ezek alatt találhatók az organikus, más néven természetes találatok, amelyekért a vállalatok nem fizettek, viszont a kereső a honlapokon található tartalom alapján ezeket is relevánsnak találta.
Minél előkelőbb helyre rangsorol a Google egy céget, annál hasznosabbnak és értékesebbnek tartja a felhasználó által beírt kulcsszó alapján.
Ahhoz, hogy a te cégedet is minőséginek találja a keresőmotor, és a találati lista elejére tegye, nem kell mást tenned, mint rendszeresen megosztani releváns információkat tartalmazó kontenteket a felületeden, méghozzá úgy, hogy a tartalmak elkészítése során a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás szempontjait is figyelembe veszed.
Illetve érdemes időt és energiát szánnod a linképítésre és a honlapod technikai optimalizálására is ahhoz, hogy kimaxold a SEO-ban rejlő lehetőségeket.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Így építhetsz az organikus keresésekre
Ha szeretnéd megcélozni valamelyik dobogós helyet az organikus találati listán, vagy csak a top5-be akarsz bekerülni, érdemes közelebbről megismerkedned a SEO-val, ami magyarul keresőoptimalizálást jelent.
Azokat a tevékenységeket foglalja magába, amiket a cégek annak érdekében tesznek, hogy bizonyos kulcsszavak beírása esetén a Google őket dobja fel a felhasználóknak a találati lista elején.
A SEO szempontok figyelembevételével készült tartalmak gyártói arra törekednek, hogy a kontentek releváns információkat nyújtsanak a célcsoportnak, illetve, hogy a tartalom megfelelő részeiben, optimális arányban tartalmazzák a keresési kifejezéseket (kulcsszavakat).
A legszuperebb, ha egy cég az első három hely egyikét meg tudja szerezni, hiszen a keresési eredmények dobogósai viszik el a kattintások csaknem 70%-át, akik pedig szerényebb helyre kerülnek, együttesen osztoznak a maradék 30%-on.
Mivel a kattintásokból lesznek végül a vásárlók, a vásárlásokból pedig a nyereség, a cégek között kiélezett verseny zajlik az első három helyezésért.
Ha be szeretnél szállni ebbe a versenybe, érdemes elolvasnod a keresőoptimalizálásról szóló cikkünket, amelyben megismerkedhetsz a SEO alapjaival.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
PPC marketing
Fizetett hirdetést feladni jóval egyszerűbb és gyorsabb, mint SEO-zni, hiszen csak létrehozod a hirdetést például a Google Ads segítségével, és már működik is.
Akkor kell csak fizetned érte, ha valaki rákattint a hirdetésedre, viszont kizárólag addig tereli a látogatókat az oldaladra a hirdetés, ameddig fizetsz érte.
Jellemzően hosszabb távon egyre nagyobb kiadást jelent a cégek számára a PPC, hogy erősödik a verseny az adott területen.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Organikus keresés vagy PPC – melyik hatékonyabb?
A válasz az, hogy „attól függ”, hogy mik a céljaid, és milyenek az aktuális lehetőségeid. Ha azonnali eredményt akarsz, vagy kicsúsztál az időből, és már nem tudod kivárni, amíg beérik a SEO-ba fektetett munka, akkor a PPC lesz számodra az optimális megoldás.
A PPC rövid távon rendkívül jól teljesít, hiszen – mint írtuk – feladod a hirdetést, és már jönnek is a látogatók, azonban hosszú távon meglehetősen drága lehet.
Ezzel szemben a keresőoptimalizálásnak van egy bő féléves vagy akár annál is hosszabb (6-9 hónapos) átfutási ideje, azonban hosszú távon jóval hatékonyabb és összehasonlíthatatlanul olcsóbb, mint a fizetett hirdetés.
Hogy melyik lesz számodra a hatékonyabb, az persze, az iparágad sajátosságaitól is függ, illetve dönthetsz úgy is, hogy kombinálod a kétféle stratégiát.
Amennyiben a SEO-t választod, a profi tartalmak létrehozásához kérhetsz segítséget egy online marketing ügynökségtől.
Jó, ha tudod, hogy nem csupán a szöveges kontenteket lehet keresőoptimalizálási célokra bevetni, hanem más tartalmakat is – például a YouTube csatornára feltöltött videók is fontos és hatékonyan működő elemei lehetnek a SEO stratégiádnak.
Ha jól jönne egy kis segítség a videó készítéshez vagy más marketing tevékenységhez, vedd fel velünk a kapcsolatot, és kérj időpontot az első, ingyenes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: Myriam Jessier // Unsplash