Podcast indításán töröd a fejed, de még nem tudod, hogyan is vágj bele? Ha tudatosan szeretnél elindulni a podcast készítés izgalmas és rendkívül sokszínű ösvényén, tarts velünk!
Miért érdemes podcastot indítani?
- Minőségi tartalommal garantáltan eléred a célközönséged.
- Valódi közösséget kovácsolhatsz a hallgatókból.
- Promotálhatod a termékeid vagy szolgáltatásaid.
- Nem kell egy vagyont költened eszközbeszerzésre.
- Azzal kereshetsz pénzt, ami iránt valódi szenvedélyt érzel.
Podcast készítés 5 lépésből – így vágj bele tudatosan!
1. Válassz egy témakört, ami mellett kitartasz!
A kezdeti lelkesedés sajnos hamar elillanhat, ha nem áll mögötte tudatos tervezés már a legelejétől.
Lényeg, hogy olyan témát válassz, amely iránt valódi szenvedélyt érzel. Olyat, amiről önmagadtól is órákig képes vagy beszélni, anélkül, hogy feltűnne az idő repülése.
TIPP: Készíts egy listát az első 25 adás tematikájáról. Adj mindegyiknek egy főcímet, majd fejtsd ki részletesen is az adások konkrét menetét. Sőt, már a meghívni kívánt vendégek névsorát is összeállíthatod.
2. Építsd fel a branded alappilléreit!
Mi az első dolog, amivel találkozik egy ismeretlen, ha meglátja a podcastod? Természetesen a címe! Éppen ezért a cím kitalálására fordíts minél több időt, hiszen ez lesz az, ami azonnal megfoghatja – rosszabb esetben pedig taszíthatja – a potenciális hallgatókat.
Azonban az indexkép, vagy a csatornádhoz tartozó rövid leírás is döntő szerepet játszik abban, hogy egyáltalán elindítják-e a tartalmad.
Hogyan csináld?
- Találd ki a podcastod címét.
- Készíts egy leírást, amely bemutatja a podcastod célját és hangvételét.
- Készíttess arculatot az egységes megjelenés érdekében.
- Készítsd el a közösségi média profilokat a közönséged eléréséhez.
- Döntsd el, milyen hosszú adásokat és milyen rendszerességgel tervezel közzétenni.
Segíthetünk? Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
3. Szerezd be a szükséges technikai eszközöket!
Szerencsére nem szükséges a legprofibb Audio Technica hangeszközöket megvásárolnod, azonban a silány hangminőséget adó, átlagos felszereléstől mindenképp magasabb színvonalat kell biztosítanod.
A legfontosabb, hogy a közönséged kristálytisztán hallja a mondandód. Persze tökéletes hangzást csakis egy profi podcast stúdióban érhetsz el, de megfelelő hangszigeteléssel már otthonodban vagy irodádban is bőven megfelelő minőségű podcastokat vehetsz fel.
Mit tartalmaz egy podcast alapfelszerelés?
- Mikrofon
- Mikrofonállvány
- Pop filter
- Audio interface (hangkártya)
- Kábelek (pl. XLR kábel a mikrofonhoz)
- Hangelnyelő szivacsok
4. Vedd fel az adást!
Immár a kezedben van az ütemterv a konkrét tematikával, emellett a branded is készen áll a starthoz, illetve a felvételhez szükséges eszközök is előtted hevernek.
Akár önálló podcastot, akár interjúkra kihegyezett adásokat tervezel, törekedj az értékes tartalom átadására. Legyen szó komoly szakmai, tudományos témákról, vagy éppen könnyedebb, szórakoztató beszélgetésekről, add bele szíved-lelked a tartalomgyártásba.
Mire figyelj a podcast felvételénél?
- Állj hozzá természetesen, mintha csak egy kávézóban beszélgetnél.
- Beszélj őszinte lelkesedéssel, de ne told túl a hangulatkeltést.
- Ne vágj a beszélgetőpartnered szavába, hanem hallgasd végig türelemmel.
5. Publikáld!
A puding próbája az evés – itt az ideje tehát a “Feltöltés” gombra kattintani!
Vesd be azokat a marketing lehetőségeket, amelyeket korábban előkészítettél.
- Posztold a közösségi média csatornáidon az adást.
- Tedd közzé a témakörödhöz kapcsolódó fórumokon is.
- Küldd át azoknak az ismerőseidnek is, akiket érdekelhet a tartalom.
Ezután figyelj a visszajelzésekre, de ne hagyd, hogy túlzottan befolyásoljon egy-egy komment. Akár rendkívül pozitív, akár kegyetlenül lesújtó visszajelzéseket kapsz, maradj a realitás talaján.
Gondold át a kritikák alapját és jogosságát, a hasznos tanácsokat pedig fogadd meg, legyenek akármilyen nyersek is.
A podcast indítása remek lehetőség, ha meg szeretnéd szólítani a célközönséged. Készíts adást természettudományokról, filmek és sorozatok elemzéséről vagy bármi másról, a podcast elsőrangú lehetőséget biztosít számodra, hogy igazán értékes beszélgetéseket rögzíthess. Vágj bele szenvedéllyel!
A mai közönség elvárásainak tökéletesen megfelelő podcastot szeretnél készíteni?
Az adásokat pedig alaposan kidolgozott marketing stratégia alapján juttatnád el a közönségedhez, hogy minél több hallgatót szerezz? A DLX MEDIA-nál komplex tartalom stratégiával és kivitelezéssel segítünk:
Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Hallgass bele az alábbi – nálunk készült podcast adásba:
Kapcsolódó cikkek:
borítókép: Will Francis on Unsplash
1 Comment