Ha vállalkozás indításán töröd a fejed, vagy van már egy céged, és szeretnéd kimaxolni a tartalomgyártásban rejlő lehetőségeket, akkor jó, ha tisztában vagy a podcastek egyre növekvő népszerűségével. Amennyiben szemügyre veszed a lentebb összeszedett podcast statisztikákat, látni fogod, hogy érdemes belevágni a podcast indításba, hiszen rengeteg potenciális vevőt érhetsz el az egyik legnépszerűbb médium segítségével.
Miért olyan népszerű a podcast?
A podcast jelentésével és fogalmával ma már szinte mindenki tisztában van, sőt folyamatosan nő azoknak a száma, akik rendszeresen hallgatják az előre rögzített, tematikus hanganyagokat, amelyeket sokan az „új rádióként” is emlegetnek.
És valóban: az online audio szolgáltatás népszerűsége pontosan abban rejlik, hogy podcast hallgatás közben folytathatjuk megszokott napi tevékenységeinket, mintha csak rádiót hallgatnánk, azonban az anyagokat téma vagy műfaj alapján válogathatjuk ki, és letöltést követően akár internetkapcsolat nélkül is hallgathatjuk.
Míg egy szöveg elolvasása vagy egy videó megtekintése közben nehezen tudunk másvalamivel is foglalkozni, podcast hallgatás közben takaríthatunk, futhatunk, vezethetünk, de akár nagyobb koncentrációt nem igénylő, szellemi feladatot is végezhetünk.
A podcast elterjedésének másik fő oka a technológia fejlődése, ugyanis a 2000-es évektől megjelenő, és folyamatosan fejlődő okostelefonok, vezetékes és bluetooth fülhallgatók, majd az intelligens hangszórók megjelenése és elterjedése lehetővé tették, hogy szinte bárhol és bármikor kiváló minőségben hallgathassunk audio anyagokat.
A növekvő kereslet pedig bővülő kínálathoz vezetett, hiszen egyre több vállalat ébredt rá a podcast gyártásban rejlő lehetőségekre – a tematikus hanganyagok segítségével a cégek könnyedén elérhetik a célcsoportjaikat, értékes és releváns információk átadásával megszerezhetik a bizalmukat, a szimpátiájukat és a kötődésüket, ami hosszabb távon a vevőszám emelkedését eredményezheti.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Videó készítés, YouTube csatorna menedzsment
Sajtómegjelenések, online PR kampányok
Az alábbi hivatalos Podcast statisztikák pontos képet adnak a platform működésének sajátosságairól.
Podcast hallgatók száma
A podcastek már 2020-ban óriási népszerűségnek örvendtek, és a Covid-19 járvány is rátett egy lapáttal az online audio szolgáltatás iránti érdeklődés erősödésre, ám hallgatottságuk drámai növekedésének csak a 2021-es évben lehettünk a szemtanúi.
A podcast hallgatók száma 2022-ben is tovább nőtt, és mára meghaladta a 424,2 millió főt világszerte.
Az előrejelzések szerint ez a szám 2024 végére körülbelül 504,9 millióra fog emelkedni. Ez azt jelenti, hogy idén minden ötödik internetet használó ember egyben podcast-hallgató is.
A podcastek a 12 és 35 év közöttiek körében a legnépszerűbbek, és a felmérések szerint az emberek ugyanúgy hallgatják azokat szórakozás és tájékozódás / tanulás céljából.
A legtöbb felhasználó az Amerikai Egyesült Államokban él, számuk mára meghaladja a 100 millió főt.
Segítségre van szükséged a podcast indításában, marketing stratégiában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Podcast csatornák, epizódok, műfajok
Jelenleg több mint 5 millió podcast csatorna létezik, és a hallgatók mintegy 70 millió epizód közül válogathatnak.
2023 januárjában csak a Spotify-on (az egyik legnépszerűbb podcast streaming alkalmazáson) körülbelül 4,7 millió podcast-cím található.
Az úgynevezett szóló podcastek mellett népszerűek az interjúk, a panel- avagy kerekasztal- beszélgetések, az általában kétszereplős, beszélgetős műsorok, a történetmesélős podcastek és a hangjátékok is.
Annak ellenére, hogy a legnépszerűbb tartalomtípus ma a multimédia, ha összevetjük néhány YouTube-videó és a podcast epizódok elemzési adatait, azt láthatjuk, hogy a podcast adásokat jóval többen hallgatják végig, mint ahányan végignézik a videókat.
Podcast iparág – előrejelzések
Nem is olyan régen még a 2 milliárd dolláros iparággá váláson ámuldozott a világ, most pedig az előrejelzések alapján 2024-re elérheti a 4 milliárd dollárt is a podcast-gyártásból származó bevétel.
Várhatóan tovább növekszik a hallgatók száma, valamint a napi podcast-hallgatások össz-időtartama, vagyis az epizódok fogyasztására fordított idő.
Ez a tendencia arra ösztönzi a cégeket, hogy több időt, energiát és pénzt fordítsanak arra, hogy podcast tartalmak gyártásával próbálják elérni a célszegmensüket.
Segítségre van szükséged a szakértői márkaépítésben? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Podcast marketing statisztikák
A hallgatók jelentős része, több mint 80%-a odafigyel a podcast-hirdetésekre is, míg a médiafogyasztók többsége a televíziós reklámokat és hirdetéseket teljesen figyelmen kívül hagyja.
A podcast-hallgatók 60%-a vásárolt már terméket ilyen podcast hallgatás közben hallott hirdetés alapján. Így ez a tartalomtípus különösen alkalmas arra, hogy hirdetéseket helyezzünk el bennük.
Egyéb podcast statisztikai adatok
- a legtöbben reggel hallgatnak podcasteket
- a hallgatók jelentős része az okostelefonját hallgatja a podcasteket
- a podcast hallgatók több mint 50%-a férfi
- a hallgatók több mint 25%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezik
- szintén 25%-uk 6-10 podcast csatornára iratkozott fel
Ha szeretnéd, hogy levegyük a válladról ezeket a feladatokat, egyeztess velünk időpontot az első, díjmentes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó cikkek:
- Videó készítés árak és hasznos infók
- Videó ötletek és tippek webshopoknak
- Videó készítés cégeknek (5 lépésben)
- Reklámfilm, reklám video tippek
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: C D-X on Unsplash
források:
https://minner.hu/minner_instant/egy-podcast-statisztika-amire-fel-fogsz-figyelni
https://www.demandsage.com/podcast-statistics/
https://bloggingwizard.com/podcasting-statistics/