A média ereje hatalmas. Aki megjelenik a tévében, rádióban, újságban (ma már főleg online), és nem csak egy negatív hírként, hanem egy értéket adó PR cikk formájában, azzal már lehet számolni. A nagy kérdés azonban az, hogyan lehet elérni a sajtómegjelenést? Egyáltalán nem nehéz, csak némi ügyesség és egyediség szükséges hozzá.
Minden vállalkozásnak jót tesz, ha hírét viszi a sajtó. Minden vállalkozás – legyen az ingatlanügynökség vagy épp klímaforgalmazó cég – a maga módján érdekes, de nem biztos, hogy mindenkit érdekel. A sajtót viszont az érdekli, ami trendi, ami eltér a szokványostól, amiben van fantázia. Ezért a legnagyobb feladat érdekessé tenni magunkat. Ehhez mindig jól jön egy külső szemlélő. Kérdezd meg a barátaidat, családtagjaidat, hogy mit látnak a szolgáltatásodban, mitől más, mitől lehetne jobb és miért szeretik?
Vagy még jobb: kérj meg egy profi ügynökséget, hogyan érdemes felépíteni a PR stratégiádat! Segítünk! 🙂
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
PR cikk alapok
Gyűjtsd össze a véleményeket és biztosan lesz pár olyan szempont, amit eddig nem láttál. Ezután nézz szét az interneten, hogy a témában – amivel te is foglalkozol – milyen cikkek születtek eddig. Amiből sok van, már el is felejtheted, mert beállhatsz huszadiknak a sorba, de nem sok értelme lesz. Ne rögtön akard megtalálni a megoldást.
Adj időt magadnak, gondolkozzatok többet, hogy mi a megfelelő kommunikációs stratégia. A szolgáltatásodhoz kapcsolj hasznos életmód tippeket, vagy érdekességeket a világból. Valami olyat, amit eddig más nem szedett elő. Gondolkozz el azon, hogy te személy szerint miért lehetsz érdekes a sajtónak. Mindig jót tesz, ha egy üzlet mögött érdekes az ember is.
Legyen konkrét célja a sajtómegjelenésnek
Mindig legyen egy cél: edukáció, imázsépítés, listaépítés, látogatók vonzása a weboldalra, eladás. A PR ügynökségek mindig tudnak segíteni, de ha elég érdekes vagy, akkor a közösségi oldaladon saját magad is generálhatsz megjelenést.
Egy jó sztori, rengetek megosztás, és biztos, hogy néhány szerkesztő is kiszúrja a posztot, ami után érkeznek a megkeresések. Ha mégis segítségre szorulsz, állunk rendelkezésre a DLX MEDIA-nál!
PR TANÁCSADÁS
Írj egy néhány soros, izgalmas szöveget, ami tartalmazza mindazokat az információkat, amikre az újságírók felkaphatják a fejét.
Hívó szavak: „egyediség”, „magyar találmány”, „soha nem látott”, „meglepő”, „titokzatos”, „biztos, hogy nem tudtad”.
Milyen a tökéletes PR cikk?
A legfontosabb, hogy értéket közvetítsen! Ha pr cikkünkben értéket közvetítünk, akkor nagyobb eséllyel fogják lehozni azt a szerkesztőségek, mert érdekes és hasznos tartalmat fog adni az olvasóiknak.
Használjunk képeket, infografikákat, illusztrációkat! A pr cikkben szereplő információkat sokkal jobban át tudjuk adni az olvasónak, ha azt vizuális formában is megjelenítjük.
És végül a legfontosabb, hogy pr cikkünk egyedi legyen! Ne feledkezzünk el a call to action-ról sem, vagyis legyen benne olyan felhívás, ami cselekvésre ösztönzi az olvasót!
Összefoglalásként a PR CIKK írásánál mindig tartsunk szem előtt néhány alapvető dolgot:
– A cikk legyen egyedi, érdekes és izgalmas
– A képek és infografikák segítségével még jobban be tudjuk mutatni az olvasónak a mondanivalónkat
– A cikkben legyen call to action, cselekvésre ösztönzés
– A cikknek értéket kell közvetítenie az olvasóknak.
Kerülj be már jövő héten a sajtóba, kérj díjmentes konzultációt:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó cikkek:
- Social média stratégia – komplett útmutató
- Mit jelent a tartalommarketing és miért éri meg minden vállalkozásnak?
Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
- Videó készítés, YouTube csatorna menedzsment
- Podcast indítás
- Podcast stúdió bérlés
- Közösségi média marketing
- Szövegírás
Borítókép: Lucas Hoang // Unsplash
1 Comment