Az Apple a világ egyik legismertebb márkája. A cég nagy gondot fordít a PR stratégiájára, s időnként megoszt néhány tippet is, amelyekből nemcsak a hozzá hasonló méretű vállalatok, hanem akár kezdő kis- vagy középvállalkozók is tanulhatnak. Ebben a cikkben olyan PR tippeket olvashatsz, amely az Apple PR-szakértőjétől, Cameron Craigtől származnak.
A PR jelentése szervezett vállalati kommunikáció – beletartozik minden olyan tevékenység, amely a cég kommunikációjával kapcsolatos, így többek között az online és offline sajtóközlemények, a közösségi média megjelenések, a hírlevelek, konferenciák és kiállítások, illetve a tartalomgyártás is.
Bár a PR és a marketing közé nem lehet egyenlőségjelet tenni, a két terület között vannak átfedések, illetve erőteljesen hatnak egymásra. Például a PR tevékenység is befolyásolja a márkaépítést, hiszen a cég jó híre, a vállalat imázsa és a márka megítélése nem választhatók el egymástól.
Az employer brandingre is hatással van, bár a munkáltatói márkaépítéssel elsősorban a marketing foglalkozik.
Cameron Carig egy évtizedig dolgozott az Apple PR csapatában, ahol belelátott Steve Jobs munkájába is.
A cég legfontosabb PR tippjeit egy online magazinban megjelent cikkben osztotta meg 2017-ben.
Ha segítségre van szükséged, akár Employer Branding, akár PR kampány, sajtómegjelenés szervezésében, keress minket bizalommal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
PR tippek
Törekedj az egyszerűségre!
Egy sajtóközlemény nem attól lesz sikeres, hogy tele van szakzsargonokkal. Az Apple mindig arra törekszik, hogy publikációik akár egy általános iskolás gyerek számára is érthetőek legyenek. Ugyanez igaz a termékeikre is – mindig igyekeznek egyszerű megoldásokat találni, hogy azok a lehető legnagyobb réteg számára könnyen használhatók legyenek.
Storytelling
A történetmesélés megszokott módszereit alkalmazva az Apple hétköznapi embereket mutat be hétköznapi problémákkal, amelyeket egy Apple-termék old meg. Itt is megjelenik az egyszerűség: az átlagember a túl bonyolult technológiával nem birkózik meg, azonban az Apple termékei elhozzák számukra a megoldást aktuális problémáikra.
Fegyelem és titoktartás
Egyetlen cég esetében sem szerencsés, ha a dolgozók kiszivárogtatják a híreket – legyen szó akár egy új termékről vagy szolgáltatásról, akár a vállalatot érintő, bármilyen változásról. Az Apple szigorú fegyelmet és titoktartást vár el az alkalmazottjaitól, hogy a hivatalos bejelentések valóban mindig hírértékűek legyenek, s csak és kizárólag a valóságnak megfelelő információk terjedjenek a vállalatról.
A kultúra-marketing
Az Apple nagy figyelmet fordít arra, hogy termékeit populárissá tegye, ugyanakkor befolyásos személyek és nagyobb vállalatok is azokat használják. Vagyis arra törekszik, s azt kommunikálja, hogy termékei az egész társadalom számára értéket jelentenek.
Mennyiség helyett minőség – a sajtómegjelenéseknél is
Az Apple ritkán ad ki sajtóközleményeket – csak akkor él ezzel a lehetőséggel, ha valóban valami fontos változást vagy újítást jelent be.
Megválogatja továbbá azt is, hogy mely sajtótermékeknek nyilatkozik, s az exkluzív interjúkat és az innovációkról szóló bejelentéseket meghagyja azoknak az újságíróknak, akik vezéregyéniségként formálják a közvéleményt.
Érdemes az Apple PR tippjeit megfogadni, ám ha ez nem elég, és segítségre van szükséged PR vagy marketing tevékenységedhez, vedd fel velünk a kapcsolatot!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó cikkek PR (Public Relations) témában:
- 5 érv a kiszervezett marketing mellett
- A PR jelentése – Így alkalmazd vállalkozóként!
- Miben segíthet a cégednek egy PR ügynökség?
- Employer branding: a titok, amivel megtalálhatod a legjobb embereket a csapatodba
Borítókép: DLX MEDIA / Unsplash