Azt már nagyjából mindenki tudja, hogy a PR (Public Relations) a szervezett vállalati kommunikációt jelenti, s ehhez a területhez tartozik minden olyan tevékenység, amely az adott cég ismertségének, jó hírének, presztízsének növelését kívánja elérni a kommunikáció eszközeivel. A PR ügynökség abban tud segíteni a vállalatodnak, hogy tudatosan alakítsd a cégedről alkotott képet és közvélekedést.
Miért fontos a PR ügynökségek munkája?
Sok kezdő vállalkozó azt gondolja, a siker és a fejlődés legfontosabb záloga az, hogy kiváló minőségű terméket vagy szolgáltatást kínáljon. Ez részben igaz, hiszen a minőség kulcskérdés, azonban hiába forgalmazol prémium kategóriás termékeket vagy csúcsminőségű szolgáltatásokat, ha azokról senki sem tud.
Vagy ha sérült a vállalatod jó híre, és bizalmatlanok veled szemben az emberek, akkor sem tudsz megfelelő vevőszámot elérni.
A feladat tehát az, hogy szimpatikussá válj a célközönség számára, nyerd el a bizalmukat, s tudasd velük, hogy a te terméked vagy szolgáltatásod az, amire szüksége van.
Mindez a célcsoport alapos megismerésével, tudatosan felépített PR stratégiával, megfelelő tartalmakkal és profi kampányokkal érhető el.
Segítségre van szükséged a PR cikkek, sajtóközlemények megírásában? Segítünk:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Milyen PR feladatok vannak egy cégnél?
Offline és online sajtómegjelenések
A sajtóban megjelenő információk jelentős mértékben képesek befolyásolni a közvéleményt. A PR cikkek előnye, hogy a saját felületeken megosztott, a cég által írt cikkeknél az olvasók megbízhatóbbnak tartják bennük szereplő információkat, hiszen azt egy harmadik fél fogalmazza meg, és ha egy ismert és elismert sajtótermékben jelenik meg a cikk, az is sokat dob az üzenet hitelességén.
Közösségi média menedzsment
A célcsoport elérésének egyik legbiztosabb és leghatékonyabb módja, ha jelen vagy a social mediában. Az emberek nagy része a Facebookot, az Instagramot, a LinkedInt és a többi hasonló felületet használják napi szinten tájékozódásra, kommunikációra, kapcsolatépítésre és kikapcsolódásra.
Adj hírt ezeken a felületeken a cégednél zajló, mások számára is fontos történésekről, változásokról és újdonságokról! Mutasd be az új termékedet vagy szolgáltatásodat, oszd meg az új image videódat, számolj be a legutóbbi céges rendezvényről vagy egy jó ügyről, amelyet a vállalatod képvisel!
Hírlevelek elkészítése, kiküldése
A hírlevelekben szintén az adott időszak legfontosabb eseményeiről és eredményeiről, az aktuális promóciókról és lehetőségekről tájékoztathatod azokat, akik feliratkoztak a hírlevelekre. Elhelyezhetsz ezekben az anyagokban grafikákat, képeket, belinkelhetsz videókat, podcasteket vagy bármilyen más kontentet.
Hírt adhatsz a sajtómegjelenésekről vagy bármi másról, ami a cég életében fontos, és mások érdeklődésére is számot tarthat.
Konferenciák, kiállítások szervezése, lebonyolítása
A céges rendezvények mindig különleges és nagy jelentőséggel bíró események, hiszen még egy online találkozás is közvetlenebb, emberibb és hatékonyabb, mint az írásos vagy a telefonos kommunikáció. Ilyenkor kötetlenebb formában, oldottabb beszélgetésekre kerülhet sor, vagy éppen a tudásmegosztásra, az együtt gondolkodásra nyílik lehetőség.
Mindegy, hogy egy szakmai konferenciát vagy workshopot, esetleg kiállítást szervezel, egy jól összerakott, sikeres rendezvény pozitív nyomot hagy a résztvevőkben is, illetve azok szemében is nő a presztízsed, akik tudomást szereznek az eseményről.
Fontos, hogy soha ne elégedj meg azzal, hogy egy ilyen program sikeresen zárult le – mindenképpen kommunikálj róla a saját felületeiden és a közösségi médiában is, valamint ne hagyd ki a következő hírlevélből sem a rendezvény említését!
Videó készítés és megosztás
Bármelyik előző PR eszközt jól kiegészíti, de önállóan is megállja a helyét egy jól sikerült videó, amely manapság a legnépszerűbb tartalomtípus.
Több érzékszervre és az érzelmekre is hat, így remek eszköz arra, hogy pozitív képet alakíts ki multimédiás tartalommal a cégedről!
Készíts cégbemutató videót, rendezvény videót, image filmet vagy folyamatot bemutató videót, és töltsd fel a YouTube csatornádra, oszd meg a social media felületeken, a honlapon, vagy küldd ki bármilyen más módon a célcsoportnak!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Miben tud segíteni neked egy PR ügynökség?
Felméri helyetted a célcsoportot és a versenytársakat, PR stratégiát és terveket készít, és megvalósítja azokat. Leveszi a válladról az előbb felsorolt feladatokat, és professzionális szinten oldja meg valamennyit.
Továbbá tudnak segíteni akkor is, ha netán valamilyen válságról kell kommunikálni (például elbocsátások történnek, kivonnak a forgalomból valamilyen terméket stb.), vagy ha a sérült hírnevet kell „meggyógyítani”.
Ne bízd a véletlenre a céged jó hírét, hiszen óriási hatással van a vállalatodról kialakult kép az értékesítés sikerességére, s ezáltal a fejlődésre is!
Ha szívesen átadnád egy ügynökségnek a PR feladataidat, vagy marketing területen van szükséges segítségre, vedd fel velünk a kapcsolatot!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó cikkek:
- Mit jelent a reputáció? Hogyan használd a cégedben?
- Kommunikációs eszközök vállalkozóknak
- A PR jelentése – Így alkalmazd vállalkozóként!
Kapcsolódó videók:
Borítókép: AbsolutVision // Unsplash