A reklám története egészen az ókorba nyúlik vissza, fejlődése a nyomtatás elterjedésével indult be igazán. Az 1800-as években már létezett a reklámszövegírás, és már komoly “branding kampányok” folytak. Manapság már cégek milliói próbálják eladni termékeiket, szolgáltatásaikat, megszerezni minél több ügyfelet, előfizetőt, vevőt, és minél nagyobb hírnévre szert tenni a szakterületükön. De hogy milyen reklám eszközök állnak rendelkezésünkre? Ebben a cikkben ezt járjuk körbe.
A reklám területén is sokféle lehetőség kínálkozik, reklámozhatunk online, mobiltelefonon, tévében, rádióban, filmeken keresztül és nyomtatott formában is – bár ez utóbbi iránt az online terület térfoglalásával és a környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve csökkenni látszik a kereslet, de teljesen eltűnni valószínűleg sosem fog.
Jelenleg az online felületek örvendenek a legnagyobb népszerűségnek, több mint 5 milliárd internetfelhasználó böngészi a tartalmakat a világban. A konkurencia nagy, folyamatosan több millió termékkel kell versenyezni.
Céges jelenlét esetén úgy tudod a leghatékonyabb reklámeszközödet kiválasztani, ha jól ismered a célközönséged.
Tudod, hogy milyen korosztály képviselteti magát leginkább az ügyfeleid között, milyen felületen tájékozódnak leginkább, milyen a stílusuk, mi az, ami megfogja őket (ez egy megfelelő Buyer persona kialakításával körvonalazható).
A reklámeszköz megválasztásától egészen a legapróbb részletekig érdemes mindent a célcsoportod igényeinek megfelelően alakítani. Ez nem könnyű feladat, így jó döntés, ha egy reklámkészítéssel foglalkozó céget bízol meg vele.
Segíthetünk? Online marketing a tervezéstől a kivitelezésig – kérj első, díjmentes konzultációt:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A reklámügynökségek, média cégek nagyon sok tanulást és munkát fektetnek abba, hogy a reklámkészítés minden területén topon legyenek – a szövegírástól kezdve a grafikai és videós tartalmakon át a megfelelő SEO-ig.
Emellett folyamatosan tájékozódnak a trendekről, hogy az általuk kezelt céges reklámok valóban jól teljesítsenek.
A reklámozás eszköztára nagyon sokrétű. Hogy milyen módszerek közül választhatsz?
Social Media hirdetések – közösségi média reklámok
A Social Media felületek jó terepet adnak arra, hogy rendszeresen mutass valamit az ügyfeleidnek.
Egy egységes grafikai megjelenéssel, ami tükrözi a céged stílusát, és frappáns reklámszövegekkel tudod megfogni az emberek figyelmét, a megosztások pedig lehetőséget adnak rá, hogy szélesebb körben is megismerjenek a leendő megrendelők.
A közösségi média felületeken vegyesen videós és képi tartalommal is szerepelhetsz, ami még színesebbé teheti a kommunikációdat. Fontos jól megválasztani, melyik közösségi platformon posztolj – legjobb, ha több olyan helyen is jelen vagy, ami szinkronban van a céged, szolgáltatásod, kommunikációd stílusával. Az eredmények hozzáértők számára világosan áttekinthetőek, és azokhoz mérten van lehetőség a piac mozgásához való rugalmas alkalmazkodásra.
Videós tartalmak (YouTube, TikTok videók)
A videós felületeken szintén nagy a pörgés, felhasználók milliói ütik el az időt ezeken a platformokon.
A videó a szakértői márkád építésének egyik leghatékonyabb eszköze.
Építi a hitelességed, és nagyon jól kiegészíti a meglévő marketing csatornáidat. Nem beszélve arról, hogy növeli az organikus elérésed a Google keresőben, a videóhoz kapcsolódó szöveges tartalmak – hashtagek, jól megválasztott kulcsszavak – növelik a SEO hatékonyságát.
Készíthetsz termékbemutató videót, vagy alkalmazhatod az UGC -t is, ami egy felhasználó által, önként készített tartalom.
Ha már van rutinod a szereplésben, van megfelelő technikai segítséged, és egy jó helyszíned, nagyszerű tartalom az élő videó is, amit sokan hitelesebbnek ismernek el, mint az előre felvett anyagot, hiszen spontán, nincs megrendezve, és ettől őszinte és frappáns, emellett interaktív is, ami népszerű a közönség körében.
Video marketing szolgáltatások a DLX MEDIA marketingügynökségnél:
Segíthetünk a céges videó készítésében?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Hírlevél, kreatív szövegírás
A reklámkészítés egyik sarokköve a jó szöveges tartalom.
A bizniszed egyik legértékesebb forrása pedig a hírlevél feliratkozó-bázisod. Egy hírlevélben nagyon sok lehetőség van. Előnye, hogy olyan személyeknek küldöd ki, akik már érdeklődnek a céged iránt, hiszen ezért iratkoztak fel a hírleveledre.
Ebben is fontos a kreativitás, a hozzáértés: a szövegírónak ismernie és tartania kell a branded stílusát, és jól kell elhelyeznie a reklám tartalmat a hírlevélben. Előnye, hogy a kommunikáció személyesebb, akár név szerint is megszólíthatjuk benne az olvasót, nyomonkövethető, mérhető az e-mailek megnyitási aránya és a link-kattintások száma, a kampány célzott is lehet, tehát meghatározhatjuk, kik kapják meg az üzenetet.
A szakszerűen megfogalmazott és jól megformázott, grafikai elemekkel megfelelően ellátott hírlevél elkészítését és a mutatók értelmezését is érdemes ezzel foglalkozó cégre bízni.
Plakát, szórólap, kupon, reklámajándékok
A nyomtatott anyagoknak és a tárgyaknak is megvan a varázsa, egy jól megtervezett plakát, egy jópofa szórólap fel tudja hívni magára a figyelmet. A kuponnal vagy reklámajándékkal pedig mindjárt adsz is valamit a leendő ügyfelednek, és lássuk be, ajándékot kapni mindenki szeret!
A fent írtakból látható, hogy a reklámkészítés területe sokrétű, színes, és izgalmas része a céges világnak. A vállalkozók sokféle mód és felület közül választhatnak, a reklámok készítéséhez pedig rengeteg eszköz áll rendelkezésre. Ha nehéz a választás, kérd ehhez is szakértő segítségét!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Marketing szolgáltatások a DLX MEDIA marketingügynökségnél:
Kapcsolódó videómarketing cikkek:
- Céges videó készítés ötletek
- TikTok-videó készítés [lépésről lépésre]
- Saját youtube csatorna létrehozása [lépésről lépésre]
- Videó készítés cégeknek (5 lépésben)