Aligha van olyan ember, aki ne hallott volna már a reklámügynökségekről, s a többség nagyjából tisztában van azzal is, hogy mi egy reklámügynökség célja, s melyek a legfontosabb feladatai. Azonban sokan tévesen csupán a televíziós reklámokat és a PPC-t (a fizetett hirdetéseket) társítják az ügynökségekhez, holott feladatkörük ennél sokkal színesebb. Ebben a bejegyzésben elmondjuk, mi mindenben kaphatsz vállalkozóként segítséget egy reklámügynökségtől.
Ma már lépten-nyomon reklámokba és egyéb promóciós anyagokba botlunk böngészés közben. Míg a YouTube-on és a különféle telefonos applikációk használata közben felugró hirdetésekről egyértelműen tudjuk, hogy valamilyen terméket vagy szolgáltatást hivatottak a figyelmünkbe ajánlani, naponta olvasunk / hallgatunk / nézünk meg olyan kontenteket, amelyeknél talán eszünkbe sem jut, hogy valamilyen üzleti célt szolgálnak.
Mit csinál egy reklámügynökség?
Ha röviden és tömören akarjuk megfogalmazni, akkor minden olyan tevékenység hozzájuk tartozik, melynek célja a promóció – az, hogy egy termékre, szolgáltatásra vagy magára a márkára felhívja a potenciális fogyasztók figyelmét.
Szakosodott és komplex szolgáltatást nyújtó reklámügynökségek
Léteznek olyan ügynökségek, amelyek a teljes marketing- és reklámtevékenységnek csupán egy-egy „szeletével” foglalkoznak – például PPC kampányok lebonyolítása képezi a fő profiljukat, esetleg közösségimédia-menedzsmenttel foglalkoznak elsősorban, míg mások komplex szolgáltatást nyújtanak ügyfeleiknek.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Sokszínű szolgáltatáspaletta
Azt valamennyi reklámügynökségről elmondhatjuk, hogy nem csupán a „kivitelezési” feladatokat veszik le a vállalatok válláról, hanem egy „állapotfelmérést” (az addig használt eszközök s azok eredményeinek átnézését) követően megvizsgálják, hogy kik képezik az adott cég célcsoportját, s begyűjtenek róluk minél több információt, hogy utána a hirdetéseket és egyéb tartalmakat a célközönség igényeinek leginkább megfelelő módon készítsék el, s az általuk preferált csatornákon tegyék közzé.
A reklámügynökségek figyelemmel kísérik a médiafogyasztási szokások változásait, a különféle online trendeket, így segíteni tudnak a cégeknek abban, hogy milyen eszközökkel, milyen felületeken érhetik el leghatékonyabb módon a célcsoportjukat.
A reklámügynökség főbb tevékenységei:
- célcsoport vizsgálata,
- marketing stratégia elkészítése,
- kreatív tartalmak megtervezése és létrehozása,
- szövegírás, fotózás, podcast készítés, videó készítés, PR anyagok készítése,
- PPC,
- hírlevelek összeállítása,
- keresőoptimalizálás.
Tudunk segíteni? Keress minket bizalommal:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Hogyan válasszunk reklámügynökséget?
Fontos, hogy olyan ügynökséggel szerződjünk le, akiknek a munkáját előzetesen le tudjuk csekkolni.
Nézzük meg a saját weboldalukat, a közösségi média felületeiket, a YouTube csatornájukat, de ne feledkezzünk meg a referenciaoldalukról sem, hiszen mindezek alapján láthatjuk, hogy milyen minőségű munkára számíthatunk tőlük, és hogy mennyire hitelesek!
Lényeges szempont lehet az is, hogy árajánlat kérésnél egy sablont küldenek, vagy először meghallgatják az igényeinket, elvárásainkat, s azután tesznek javaslatokat a stratégiára és az árakra vonatkozóan!
Megnézheted, milyen vélemények találhatók a neten az ügynökségről! Ez kiderülhet a Facebook kommentekből, de akár a Google Cégemen is megnézheted, miket írtak róluk mások.
Fontos, hogy egy jó partneri kapcsolatot alakítsatok ki, hiszen igazi eredményeket ezen a területen elsősorban közép- és hosszú távon lehet elérni.
Ha pedig segítségre van szükséged marketing- és reklámtevékenységekben, vedd fel velünk a kapcsolatot!
Tartalommarketing szolgáltatásaink:
Videó készítés, YouTube csatorna menedzsment
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Tartalommarketing szolgáltatásaink:
Videó készítés, YouTube csatorna menedzsment
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Joshua Earle // Unsplash