A tartalomgyártás ma az egyik leghatékonyabb és legnépszerűbb marketing eszköz, amely – ha jól csinálod – sokkal jobb eredményt hozhat, mint az erőszakos, vásárlásra buzdító reklámok és hirdetések. Emiatt egyre több marketing célú kontent születik, ám ha ezek a tartalmak nem minőségi, releváns információkat tartalmazó produktumok, nem lehet sikeresen üzleti céljok szolgálatába állítani őket. Ebben a blogbejegyzésben a „releváns” szó jelentését vizsgáljuk meg a tartalomgyártás aspektusából.
Ugye, Te is belefutottál már clickbait címekbe és olyan bullshit cikkekbe, videókba, amelyek tartalma köszönőviszonyban sem volt azzal, amire a cím alapján számítottál?
Vagy azt is tapasztalhattad, hogy a kontent „nesze, semmi” infókat ad csupán át, amelyek egyáltalán nem válaszolják meg a téged érdeklő kérdéseket, és nem segítenek problémáid megoldásában sem.
Sajnos az online térben fellelhető tartalmak jelentős része nem releváns információkra épül.
Kevés a minőségi tartalom, amely valóban hasznos tudást ad át a közönségnek, pedig ezek a kontentek minden szempontból a leghatékonyabbak, és ezek szolgálják leginkább a marketing célok elérését.
A releváns jelentése
A releváns jelentése: idevágó, tárgyhoz tartozó, fontos, jelentős. A latin relevancia szóból származik, és a hétköznapi szóhasználatban
olyan dolgokat értünk alatta, amelyek az adott tárgyhoz kapcsolódnak, illetve hasznosak, fontosak a szóban forgó téma kapcsán.
Egy információ például akkor releváns, ha szorosan kapcsolódik a tárgyalt témához, és a címzettek számára értékes.
Ha segítségre van szükséged a profi marketing stratégia összeállításában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
Tartalommarketing és relevancia
Éppen emiatt, ha tartalomgyártásba vágod a fejszédet, először azt kell meghatároznod, hogy kik a célcsoportod, és minél többet megtudni róluk, hiszen így tudod kideríteni azt is, hogy milyen témák tartanak számot az érdeklődésükre.
A piackutatásról itt találsz több releváns infót: https://dlxmedia.hu/piackutatas/
Ezekhez a témákhoz kell majd releváns információkat összegyűjtened, és átadni azokat a csatornáidon világos, érthető – és lehetőleg szórakoztató formában.
Csak és kizárólag az ilyen tartalmakkal érheted el a kontent marketing fő célját: a közönség bizalmának, szimpátiájának és kötődésének elnyerését, ami hosszabb távon a sikeres konverzióid számának (és a bevételednek az) emelkedését fogja eredményezni.
A hasznos, értékes információk átadásával ugyanis segítesz az embereknek – megválaszolsz egy kérdést, amely foglalkoztatja őket, vagy segítesz nekik valamilyen probléma megoldásában.
Ezért pedig hálásak lesznek, és elkezdenek szakértőként tekinteni rád. Kialakul bennük a bizalom, amely az első lépés ahhoz, hogy a vásárlóiddá váljanak.
Konklúzió
A „releváns” szó jelentése tehát a kontent marketing szempontjából túlmutat azon, hogy olyan témát dolgozol fel, amelyről feltételezed, hogy érdekli a közönségedet.
Az is fontos, sőt, az az igazán fontos, hogy ne bullshit szövegeket, videókat és egyéb tartalmakat kínálj nekik, hanem olyan információkat adj át a tartalmaidban, amelyek értékesek lehetnek a számukra.
Ehhez a nulladik lépés a célcsoport alapos vizsgálata, igényeik, érdeklődési köreik, problémáik feltérképezése, az általuk használt csatornák felkutatása, médiafogyasztási szokásaik megismerése.
Hasznos, ha lecsekkolod a versenytársak felületeit is, hiszen onnan is meríthetsz ötleteket, és láthatod a visszajelzések, reakciók alapján, hogy az egyes tartalmaik mennyire nyerték el a célközönség tetszését.
Ha profi kontentekre vágysz, és nem akarsz túl sokat foglalkozni a marketinggel, választhatod a kiszervezett marketinget is.
Írj ránk, ha segíthetünk, az első konzultáció nálunk díjmentes!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Videó készítés, YouTube csatorna menedzsment
Sajtómegjelenések, online PR kampányok
borítókép: Unsplash // Kenny Eliason