2022-ben elszabaduló, drasztikusan emelkedő energiaárak nemcsak lakossági szinten okoztak jelentős problémákat, hanem sok cég működését is veszélybe sodorták a horribilis rezsiköltségek. Míg egy nagy, multinacionális cég kevésbé érzi meg a megnövekedett anyagi terheket, a hazai kis- és középvállalkozásokat érzékenyen érinti az áremelkedés. Ebben a cikkben céges rezsicsökkentési tippeket osztunk meg, amelyek segíthetnek átvészelni az előttünk álló időszakot.
Pazarlás kiküszöbölése
Talán evidenciának tűnik, de hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a privát életterünkben alkalmazott, spórolásra irányuló odafigyelés (villany lekapcsolása, ha nem tartózkodunk egy helyiségben, enyhébb fűtés, ha nem vagyunk otthon) a munkahelyen is alacsonyabb rezsiköltségeket eredményez.
Érdemes tehát felhívni a kollégák figyelmét arra, hogy közös érdeketek elkerülni a felesleges energiafogyasztást, és „sok kicsi sokra megy” alapon mindenki tehet azért, hogy a cég átvészelje a rezsiválság időszakát.
A legtöbb munkahelyen például már az energiaárak megemelését követően azonnal kisebb fokozatra kapcsolták a fűtést.
Arra azonban fontos odafigyelni, hogy soha ne a munkavállalók munkakörülményeinek kárára történjék a spórolás, hiszen munkáltatóként a Te felelősséged az egészséget nem veszélyeztető munkakörnyezet biztosítása.
Korszerűsítés
Mindenki arra törekszik a jelenlegi helyzetben, hogy minimálisra csökkentse a kiadásait, azonban, ha korszerűsítésre, például hatékonyabb fűtésrendszer kialakítására vagy kisebb fogyasztással rendelkező berendezésekre költesz, befektetéseid hosszabb távon megtérülnek.
Nem kell feltétlenül hatalmas átalakításokban gondolkodni – már olyan apróságok is csökkenthetik az összköltséget, mint például a régi, halogén izzók lecserélése LED fényforrásokra, vagy a régi, nem energiatakarékos berendezési tárgyak kiváltása egy modernebb, energiahatékonyabb (A vagy A+ kategóriájú) típusra.
Ha viszont belevágnál egy nagyobb fejlesztésbe, érdemes rákeresni a különféle, korszerűsítést támogató állami pályázatokra, és ha megfelelsz a pályázati feltételeknek, előfordulhat, hogy költségeid egy részét fedezni tudod ilyen forrásokból.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Egyéb kiadások optimalizálása
Megnézheted a rezsiköltségek mellett az egyéb kiadásaidat is – például, hogy vannak-e olyan előfizetéseid (akár kis összegűek is), amelyeket nélkülözni tudsz, esetleg olcsóbban megkaphatod ugyanazt a szolgáltatást más cégtől, vagy hogy biztosan szükség van-e minden egyes pozícióra a vállalatnál.
Gondold át, milyen fizetős szoftvereket használtok, és nézd meg, nincs-e olyan, ingyenes verziójuk, amelyek esetleg ugyanúgy megfelelhetnek az elvárásaitoknak!
A kiadások optimalizálásával valamelyest kompenzálhatod a magas energiaárakat.
Bevételek növelése hatékony marketinggel
Ha nem tudod tovább mérsékelni a kiadásokat, akkor érdemes a bevételek növelésére fókuszálni, és megnézni, mit lehet tenni a magasabb nyereség elérése érdekében.
Megpróbálhatod növelni a vevőszámot, esetleg kínálhatod az eddigieknél magasabb áron a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat.
Megfelelő marketing tevékenységgel sokat tehetsz azért, hogy rávedd a potenciális vásárlókat, hogy a versenytársak helyett a Te cégedet válasszák!
A marketingre költött pénz ugyanolyan hosszabb távú befektetés, mint a költséghatékonyabb fűtési rendszer kialakítása, hiszen gyakorlatilag azért fizetsz ebben az esetben, hogy később nagyobb nyereséget realizálhass.
Ha segítségre van szükséged marketing stratégiád kialakításában és megvalósításában, vedd fel a kapcsolatot a DLX MEDIA csapatával!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: Nastuh Abootalebi // Unsplash