A YouTube a második legnagyobb keresőmotor a világon ezért minden vállalkozásnak érdemes videós tartalmakat készíteni, ezáltal növelni az ismertséget, a bizalmat és a szakértői státuszt. Bár egy podcast csatornával is komoly eredményeket lehet elérni, viszont igazán a videókon keresztül ismernek meg minket a leendő vásárlóink, partnereink és munkatársaink.
A legfrissebb YouTube statisztikák szerint a felhasználók több mint egy órát néznek videókat naponta a YouTube-on és évente 1 milliárd órányi időt töltenek el a platformon. Mint láthatjuk, érdemes időt és energiát fordítani arra, hogy létrehozzunk egy jól működő és népszerű YouTube csatornát, hiszen a potenciális nézőink a megfelelő beállítások után jó eséllyel megtalálják majd a mi videós tartalmainkat is.
A YouTube csatorna létrehozásának lépései:
- Elsőként regisztálj egy Google fiókot
- Aktiváld a YouTube csatornád
- Állíts be egy látványos csatorna borítóképet
- YouTube Csatorna testreszabása és beállításai
- Töltsd fel az első videókat
- Készíts egy intró videót amiben üdvözlöd a csatorna nézőit
- Oszd meg a csatornát a közösségi média oldalaidon
- Optimalizáld a videóidat – ezek a legfontosabb mutatók a YouTube-on
Teljeskörű YouTube csatorna menedzsment a DLX MEDIA-tól:
ÉRDEKEL!
Amit érdemes megfontolni, mielőtt belevágsz a videózásba:
Milyen típusú videókat érdemes gyártani?
A videók lehetnek egyediek vagy sorozatos jellegűek, érdemes körülnézni a saját iparágadban, hogy milyen típusú tartalmak érhetőek már el és ezekre is építeni.
Lehetséges videó típusok céges YouTube csatornák esetén:
- termék- vagy szolgáltatás bemutató videók
- ügyfél visszajelzés, referencia videó
- céges folyamatokat bemutató videó (pld. ügyfélszolgálat, vagy termelés bemutatása)
- videó interjú, videó podcast (beszélgetés partnerekkel, beszállítókkal, szakmai influenszerekkel)
- edukációs videók
- videó hirdetések (YouTube és Facebook videók)
Milyen gyakorisággal érdemes új tartalmakat készíteni?
A rendszeresség fontos, érdemes megfontolni, hogy mennyi időt és energiát tudsz fordítani a videók készítésére és feltöltésére. Általánosságban elmondható, hogy minél többet és minél gyakrabban tudsz új tartalmakat készíteni, annál jobb, viszont ne menjen a mennyiség a minőség rovására. Heti 1 videóval is elindulhatsz és aztán idővel fokozatosan növelheted az idődnek és energiádnak megfelelően a tartalomgyártás tempóját.
Ha nem szeretnél bajlódni a felvételekkel és igazán profi YouTube videókat szeretnél készíteni, akkor keress minket bizalommal!
Ha segítségre van szükséged videó készítésben, marketing stratégiában, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Hogyan lehet értesíteni a nézőket az új videókról?
A legjobb módszer az, ha mindig tudatod a követőiddel/nézőiddel, hogy mikor várható az új videó epizód és értesíted őket erről. Minden videó végén érdemes megkérni a nézőket, hogy ha még nem iratkoztak fel a csatornádra, akkor tegyék meg, nyomják meg a “feliratkozás” gombot. Bár evidensnek tűnik, de mégsem az, fontos, hogy megkérjük őket erre! 🙂
Milyen célcsoportot szeretnél elérni a YouTube videókkal?
A csatorna létrehozásakor érdemes megfontolni, hogy milyen célcsoportnak kommunikálsz, kik az ideális ügyfeleid, kikkel szeretnél kapcsolatba lépni? A célcsoport meghatározása segíthet abban is, hogy milyen típusú tartalmakat készíts és milyen gyakorisággal.
Mobilra optimalizált a tartalmad?
A csatorna létrehozásakor fontos szempont a mobilra való optimalizálás is. A YouTube-ot napjainkban már több mint 1,9 milliárd ember használja világszerte és egyre többen nézik videókat mobil eszközökön (okostelefonon, tableten), így érdemes arra is odafigyelni, hogy a tartalmaid jól és érthetően jelenjenek meg kisebb képernyőkön is.
Ajánlatkérés, konzultáció:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ha mindent alaposan átgondoltál, akkor készen is állsz arra, hogy létrehozz egy profi YouTube csatornát.
1. lépés: Regisztrálj egy Google fiókot
A YouTube csatornához először is szükséged lesz egy google fiókra, amelynek segítségével majd belépsz a youtube-ba és kezelheted a csatornádat. Ha még nem rendelkezel google fiókkal, akkor itt találsz rá segítséget: https://support.google.com/accounts/answer/27441?hl=hu
2. lépés: Aktiváld a YouTube csatornád
Miután beléptél a youtube-ba a google fiókod segítségével, akkor kattints az FELIRATKOZÁS gombra és válaszd ki az ÚJ CSATORNÁT opciót.
3. lépés: Állíts be egy látványos borítóképet
A borítóképed segítségével a youtube-n és a google keresőben is könnyebben megtalálhatóvá válik a csatornád. Érdemes tehát időt és energiát szánni arra, hogy minél látványosabb és informatívabb képet tölts fel. Fontos, hogy a kép megfeleljen a youtube képfeltöltési követelményeinek, tehát legyen nagyfelbontású és pontosan illeszkedjen a borítókép méretéhez.
4. lépés: YouTube Csatorna testreszabása
A csatorna testreszabása során megadhatod a csatornád nevét, leírását és elérhetőségeit. Érdemes alaposan átgondolnod ezeket az adatokat, hiszen ezek segítségével fognak megtalálni a nézők.
Teljeskörű YouTube csatorna menedzsment, videó készítés, feltöltés, optimalizálás a DLX MEDIA-tól:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
5. lépés: Töltsd fel az első videókat a YouTube-ra
Miután mindent beállítottál, akkor már csak arra van szükséged, hogy feltöltsd az első videókat a csatornádra. Érdemes olyan témájú videókat készíteni, amelyek értéket képviselnek és hasznosak lehetnek a célcsoportod számára. Kerüld az öncélú videókat, a tartalom ne csak reklám és promóció legyen, ne rólad szóljon, hanem a nézőknek adjon értéket.
6. lépés: Készíts egy intró videót amiben üdvözlöd a csatorna nézőit
Az intró videó segítségével még könnyebben megtalálhatóvá és elérhetővé válik a csatornád a nézők számára. Érdemes tehát időt és energiát szánni arra, hogy figyelemfelkeltő legyen az első videó, amivel találkoznak a csatorna megnyitása esetén.
7. lépés: Oszd meg a vadiúj YouTube csatornád a közösségi média oldalaidon
A csatornád népszerűsítése érdekében érdemes megosztani azt a közösségi média oldalakon is, mint például a Facebook vagy az Instagram. Ez segíthet abban, hogy minél több emberhez eljussanak a videóid és ezáltal többen látogassák meg a csatornádat.
Ha van e-mail listád, akkor oda is érdemes mindig kiküldeni az új epizódok megjelenéséről szóló hírt, és azt is, hogy miért érdemes belenézni a videóba.
8. lépés: Optimalizáld a videóidat – a legfontosabb mutatók a youtube-on
A youtube-on többféle mutatót is figyelhetsz, amelyek segítségével jobban követheted az előrehaladásod. Ilyen mutatók például a napi megtekintések száma, a feliratkozottak száma vagy az átlagos videólejátszási idő.
A két legfontosabb mutató az átkattintási arány (CTR) és az átlagos megtekintési idő (AVD).
Az átkattintási arányt úgy tudod javítani hogy látványos borítóképet készítesz a videóknak és frappáns címet adsz nekik, amire az emberek szívesen kattintanak.
Az átlagos megtekintési időt pedig úgy tudod javítani, hogy minőségi és hasznos tartalmat szolgáltatsz. Ezzel azt érzi a YouTube, hogy a Te videóidat érdemes előre rangsorolni.
A YouTube-nak értelemszerűen az a célja, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek el a videók megtekintésével (hiszen nyilván ekkor lesz neki is bevétele a reklámokból). Ha a videóid figyelemfelkeltőek (magas CTR) és hasznosak a nézőknek (magas AVD), akkor ez egy win-win helyzet, a YouTube villámgyorsan a találati lista elejére fogja repíteni a videóidat.
Mire vársz még?
Ezekkel a lépésekkel könnyedén létrehozhatsz egy profi youtube csatornát, amely segítségével könnyebben elérhetők lesznek a videós tartalmaid a nézők számára. Érdemes folyamatosan monitorozni az eredményeket és levonni a tanulságokat, ami alapján egyre jobb videókat lehet készíteni.
Mi a DLX MEDIA-nál nagyon hiszünk a videók erejében, az indulásunk óta a stratégiánknak egy nagyon fontos pillére.
Ha segítségre van szükséged a céges YouTube csatornád elindításában, keress minket bizalommal!
Ajánlatkérés, konzultáció:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ha tetszett ez az összefoglaló, akkor érdemes megtekinteni az alábbi hasznos cikkeket is:
- A legfontosabb YouTube statisztikák
- 5 gyakori hiba a YouTube-on, amit ne kövess el!
- Mit jelent a tartalommarketing?
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Borítókép: DLX MEDIA
7 Comments