Ha Téged is érdekel, hogy hogyan tudsz bekerülni a sajtóba, miért érdemes aktívan jelen lenni és pontosan mit jelentenek a különböző fogalmak, akkor ez a cikk Neked szól!
A sajtómegjelenésnek több célja lehet, elsődlegesen presztízs értékű, hiszen a cégvezető szakértőként tud megjelenni különböző médiumokban. Ezt a megjelent PR cikket a későbbiekben fel lehet használni a közösségi médiában, a céges weboldalon, vagy akár a bemutatkozó e-mailekben, ajánlatok mellékleteként is.
A sajtómegjelenés hitelességet ad, könnyebb kiépíteni ennek köszönhetően a bizalmat egy leendő partnerrel.
Másodlagos hatása lehet a különböző kereső algoritmusokra való pozitív befolyás, ugyanígy, mind a Google keresője, mind pedig az AI eszközök figyelembe veszik azt, hogy hány hivatkozás (link) mutat a cég weboldalára, és részben ez alapján is rangsorolja a vállalkozást a találati listán.
A PR cikkek közzétételére alapvetően két fő lehetőség áll rendelkezésre:
1. a klasszikus sajtókampány, és
2. célzott, fizetett PR-cikk.
Mindkettőnek megvan a maga előnye, hátránya, szerepe. Nézzük meg részletesen, hogy melyik mikor a legjobb választás — és hogy ebben hogyan tud segíteni a DLX Media.
Mi a klasszikus sajtókampány?
A klasszikus sajtókampány során elkészítünk egy sajtóközleményt, aminek a forrása lehet:
-
- Egy szakértői interjú a cégvezetővel,
- Egy podcast epizód összefoglalója,
- Egy kutatási anyag,
- Egy korábbi blogcikk
Ezt a sajtóközleményt egy nagy méretű sajtólistára küldjük ki, amely több száz, vagy akár több ezer újságírót, szerkesztőséget, online és offline médiumot érhet el.
Ezután a szerkesztőségek eldöntik, hogy közzéteszik a cikket változatlanul, szerkesztve, linkekkel vagy anélkül.
Előnyei a klasszikus sajtókampánynak:
Ha sok megjelenést érünk el, fajlagosan olcsóbb tud lenni, mint a fizetett PR cikk egy adott online magazinban
- Organikus és hiteles: ha egy ismert médium veszi át, az magas presztízst adhat.
- Növeli a szakértői státuszt
- Ha az sajtóanyag hasznos és értékes, akkor jó eséllyel sok újságíró önként átveszi az anyagot, hiszen ez megkönnyíti a munkájukat.
Hátrányai:
⚠ Kevésbé tudjuk kontrollálni, hogy hol, mikor és milyen formában jelenik meg a cikk
⚠ Előfordulhat, hogy ha túl szakmai és túl szűk réteget érint a téma, akkor kevés médium veszi át a közleményt
⚠ A szerkesztőségek dönthetnek arról is, hogy kihagyják a linkeket, módosítják a címeket, szerkesztik a tartalmat, bevezetőt.
Ha segítségre van szükséged a marketing stratégiában, sajtómegjelenésben regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Mit jelent a fizetett PR-cikk (szponzorált cikk)?
A fizetett PR-cikk során:
- Célzottan kiválasztjuk, hogy melyik médiumban szeretnénk megjelenni.
- Előre egyeztetjük a tartalmat, képeket, linkeket, megjelenés időpontját.
- Pontosan tudjuk, hogy hol, mikor, milyen formában, és milyen vizuális elemekkel jelenik meg az anyag.
- A megjelenés helye lehet: gazdasági portál, szakmai magazin, iparági hírportál, regionális online magazin, stb.
Előnyei a fizetett PR-cikknek:
- Teljes kontroll a megjelenés felett, Pontosan tudjuk, hol fog megjelenni a PR cikk és melyik célcsoporthoz jutunk el.
- Biztosan bekerül a kiválasztott médiumba.
- SEO szempontból tervezhető (linkelhelyezés)
A fizetett cikk hátrányai:
⚠ Jelentősen drágább: akár 2–10x költsége is lehet a klasszikus sajtókampányhoz képest.
⚠ Jellemzően szponzorált tartalomként jelölve jelenik meg, így az olvasók láthatják, hogy fizetett PR cikkről van szó.
🆚 Összehasonlító táblázat:
|
Klasszikus sajtókampány |
Fizetett PR-cikk |
Megjelenés biztosítása |
Nincs garancia |
100% garantált |
Hol jelenik meg? |
Nem tudható előre |
Előre kiválasztott médium |
Megjelenés ideje |
Szerkesztőség dönt |
Mi döntjük el |
Szöveg szerkesztése |
Szerkesztőség módosíthat |
Mi határozzuk meg |
Linkek elhelyezése |
Nem garantált |
Előre egyeztetett |
Költség |
Kedvezőbb (sok megjelenés esetén) |
Magasabb |
Elérés célzása |
Széles média elérés |
Szűkebb, célzottabb közönség |
Ha segítségre van szükséged a PR cikk elkészítésében, sajtómegjelenésben regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Melyik a jobb választás?
Nincs “jobb” vagy “rosszabb” megoldás, mindkettő kiváló eszköz a szakértői márkaépítéshez:
- Ha populáris a téma, közérdekű, sok szerkesztőséget érdekelhet → klasszikus sajtókampány.
- Ha konkrét iparági, célzott közönséget akarsz megszólítani → fizetett PR-cikk.
- Ha költséghatékonyan szeretnél minél több médiumot elérni → klasszikus kampány.
Sőt: A legjobb, ha a két stratégiát kombinálod, a sajtókampány széles körben építi a bizalmat, a célzott, szponzorált PR cikk pedig oda juttatja el az üzenetedet, ahol a legfontosabb döntéshozók találhatóak,
Hogyan segít ebben a DLX MEDIA?
A DLX MEDIA a videó-, podcast készítés, valamint közösségi média kezelés mellett teljeskörűen tud segíteni a klasszikus sajtókampányok menedzselésében, valamint a fizetett PR cikk elhelyezésében is.:
- Sajtókampányok teljes kivitelezése (interjú készítés, közlemény írás, sajtólista, kiküldés)
- Médiafigyelés, megjelenések monitorozása
- PR- és marketing-stratégia összehangolása
A PR egy fontos eleme a marketing mixnek, segít a hitelességet felépíteni a piacon, ami nem csak az ügyfelek felé építi a bizalmat, hanem megfelelő munkatársakat is könnyebb lesz találni.
A DLX MEDIA segít, hogy a PR és marketing stratégia tervezett, mérhető, és hosszú távon eredményes legyen. Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ