A sajtóközlemény egy nagyszerű lehetőség cégek és intézmények számára, hogy sajtókapcsolatokat alakítsanak ki, majd élvezzék a sajtómegjelenés pozitív hatásait. Ha nem szeretnénk, hogy a nyilvánosságnak szánt anyag a levelezőrendszer kukájában landoljon, nem árt néhány szempontot szem előtt tartani. Ebből a bejegyzésből megtudhatod, mi mindenre érdemes odafigyelned, ha profi sajtóközleményt kívánsz elkészíteni.
A sajtóközlemény tulajdonképpen egy marketing eszköz, amelyet, ha jól készítenek el, növelheti a cég, illetve a márka ismertségét, látogatókat, kattintásokat eredményezhet – s közvetve magasabb vevőszámot is. A cél, hogy a cég felhívja magára vagy egy termékére, illetve szolgáltatására a figyelmet azáltal, hogy a cikk – vagy annak egy részlete – megjelenik egy nagy látogatottságú médiumban.
Miről szól egy sajtóközlemény?
Bármiről, ami a cég életével vagy az általa kínált termékekkel, szolgáltatásokkal összefügg, és a közönség számára is hírértékkel bír. Ez lehet egy új termék vagy szolgáltatás piacra dobása, egy mérföldkő a cég életében, a vállalat társadalmi szerepvállalásának vagy környezetbarát újításainak bemutatása, piaci elemzés stb.
Ha segítségre van szükséged sajtóközlemény megírásában és terjesztésében, vedd fel velünk a kapcsolatot:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A sajtóközlemény részei és néhány tipp a profi cikk összerakásához
Alapvetően 5 fő részre tagolhatjuk a sajtóközleményeket, melyek közül az első a cím. Egy jó cím rövid, lényegretörő, frappáns, s következtetni lehet belőle a szöveg globális tartalmára. Fontos megfelelő figyelmet szentelni a címnek, hiszen sokszor az alapján fogja az olvasó megnyitni vagy ignorálni a teljes anyagot.
Ezt követi a lead, amely egy rövid, tömör, összefoglaló jellegű bevezető, s az a dolga, hogy előrevetítse, miről fog szólni a szöveg, így az olvasó – jó esetben – ez alapján el tudja dönteni, hogy kíváncsi-e a további információkra a témával kapcsolatban.
A következő egység a főszöveg, más néven „tárgyalás”, amelyben kifejtjük a leadben tárgyalt témát részletesen. Érdemes ügyelni a közérthető megfogalmazásra, az igényes nyelvezetre, valamint arra, hogy a szöveg ne legyen se túl rövid, se túl hosszú. Az optimális terjedelem valahol 1500 és 2500 karakter között van sajtóközlemények esetében. Az anyagot személyesebbé teheted egy jól megválasztott idézettel, például a cégvezető valamely gondolatának beemelésével.
A főszöveget az ún. boilerplate követi, amely a vállalat rövid bemutatását takarja, végül az utolsó egység az elérhetőség, amelyen keresztül az újságíró fel tudja venni a kapcsolatot a céggel szükség esetén.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Extra tippek az extra minőséghez
Sok esetben a szövegek mellé képeket és videókat is csatolhatsz. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel, hiszen a tartalmat érdekesebbé, izgalmasabbá teheted egy jól megválasztott kép vagy egy profi videó segítségével. Minél több érzékszervre gyakorolsz hatást, annál könnyebben befolyásolhatod az érzelmeket is, s annál egyszerűbben elnyerheted a közönség rokonszenvét.
A sajtóközlemény megírása során jó, ha SEO szempontokat is szem előtt tartasz, hogy a publikált tartalom a keresőoptimalizálási céljaid elérésében is a segítségedre legyen.
Fontos, hogy tisztában légy azzal, hogy a sajtóközlemény megírása nem egyszerű szövegírási feladat, s ahhoz, hogy az elkészült anyag valóban marketing céljaidat szolgálja, elengedhetetlen a profizmus és a kiváló minőség. Fontos, hogy ezeknek az anyagoknak az elkészítését rutinnal rendelkező, profi személyre bízd.
Ha nincs ilyen ember a kollégáid között, vagy nem fér bele a napi rutinba, a feladatot átadhatod egy online marketing ügynökségnek, amely magas színvonalon valósítja meg elképzeléseidet. Ha segítségre van szükséged, vedd fel a kapcsolatot a DLX MEDIA csapatával!
Kapcsolódó:
- Miért fontos, hogy jelen legyél a médiában?
- Márkaépítés (branding) alapok
- Mit jelent a tartalommarketing?
Borítókép : Adeolu Eletu // Unsplash