A marketing ügynökségek között találunk olyanokat, amelyek komplex marketing megoldásokat nyújtanak, ám léteznek olyan szolgáltatók is, amelyek egy bizonyos tevékenységre specializálódnak. Ilyenek például a SEO ügynökségek, amelyek keresőoptimalizálási feladatokkal segítik a hozzájuk forduló ügyfeleiket. Mit csinál pontosan egy SEO ügynökség, és miben tud segíteni a cégednek? Ebben a cikkben elmondjuk.
Mi az a SEO ügynökség?
Egy olyan marketing ügynökség, amely keresőoptimalizálási feladatokkal foglalkozik, vagyis abban segít a vállalatoknak, hogy webhelyüket előkelőbb helyre rangsorolja a böngésző, s ezáltal nagyobb organikus elérésre tegyenek szert.
Mit jelent ez konkrétabban? Annak érdekében, hogy a találati listán az elsők között legyen a céged, két dolgot tehetsz.
Fizethetsz ezért a helyért, vagy „kiérdemelheted” azzal, hogy SEO szempontoknak is megfelelő, minőségi és releváns tartalmakat gyártasz a webhelyedre és külső oldalakra, illetve linkeket helyezel el különféle helyeken, amelyek az oldaladra navigálják a közönséget.
Emellett az is fontos, hogy a webhelyed megfelelően működjön (elég gyors legyen, ideális legyen a felépítése – vagyis technikailag rendben legyen).
Tehát egy SEO ügynökség abban tud segíteni a cégednek, hogy először is összeállítson egy megfelelő stratégiát, majd optimalizálja a weboldaladat, elvégezze helyetted a linképítést és a kulcsszókutatást, illetve a legfontosabb kulcsszavak felhasználásával minőségi, releváns információkat tartalmazó kontenteket készítsen, s helyezzen el a honlapodon és azon kívül.
Hatékony tartalomgyártás, videó készítés, közösségi média kommunikáció – regisztrálj egy díjmentes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A SEO hatásai
Ha keresőoptimalizálásba vágod a fejszéd, ne várd azt, hogy felkerül az első néhány tartalom a honlapra, elhelyeznek néhány linket, és máris duplájára nő a weboldalad forgalma! A SEO-nak viszonylag sok idő kell ahhoz, hogy „beérjen”, és megtérüljön a belefektetett idő és energia, cserébe viszont hosszú távon fejti ki pozitív hatásait, és jóval olcsóbb, mint a Google Ads.
Hiába vannak ugyanis nagyszerű termékeid és kiváló szolgáltatásaid, ha a célcsoport nem tud rólad, nem találnak rád.
Azonban, ha a Google találati listájának első oldalán a te céged is felbukkan bizonyos kulcsszavak beírását követően, akkor megtalálnak a potenciális vásárlók. Ezáltal nő a webhelyed forgalma, s szerencsés esetben a sikeres konverziók száma is emelkedni fog.
Továbbá, ha a SEO célú szöveges tartalmaknál arra is figyelmet fordítasz, hogy valóban minőségiek legyenek, és olyan információkat is tartalmazzanak, amelyek mások számára hasznosak és érdekesek, akkor a célcsoport lojalitását, bizalmát és elköteleződését is elnyerheted általuk. (lsd: Márkaépítés alapok)
Fontos azonban tudnod, hogy a SEO-nak kell egy 6-9 hónap ahhoz, hogy tényleg érezd a tevékenység pozitív hatásait, és az eredmény számokban is mérhető és érzékelhető legyen.
Itt láthatod a DLX MEDIA saját SEO eredményeit 2022 során, ahol 8 hónap alatt napi 5-10 kattintásról napi 200 látogatóra nőtt a forgalom:
SEO, vagy PPC?
Jogosan vetődhet fel a kérdés, hogy ha ennyire sok idő kell a keresőoptimalizálásnak, akkor nem egyszerűbb-e inkább a PPC-be invesztálni. De igen, egyszerűbb. Kiraksz egy fizetett hirdetést, és máris a potenciális vásárlók látókörébe kerülsz.
Csakhogy a PPC rövid távon lehet sikeres megoldás, és jó, ha tudod, hogy igen drága, ugyanis kattintásonként fizetsz.
Ezzel szemben a SEO (hosszú távon) olcsóbb, viszont több időt és energiát kell beletolnod, és ki kell tartanod addig, amíg elkezded érezni a pozitív hatásait.
Hogy melyik a jobb? Az erősen a céloktól és a rendelkezésedre álló időtől függ.
Alapvetően mindkettőnek megvan a helye a marketing mixben. Ha szorít az idő, akkor a Google Ads fizetős hirdetéseivel gyors hatást érhetsz el, ám közép- és hosszú távon a SEO költséghatékonyabb és erősebb eszköz a kezedben.
Hogyan válassz ügynökséget?
Ha SEO-zni szeretnél, mindenképpen olyan ügynökségre lesz szükséged, akik keresőoptimalizálással is foglalkoznak. Választhatsz SEO ügynökséget, ha kizárólag erre a szolgáltatásra van szükséged, de akkor az egyéb marketing feladatokat vagy magad kell megoldanod, vagy megkereshetsz velük egy olyan ügynökséget, amely azokat is vállalni tudja.
Amennyiben a SEO mellett más szolgáltatásokra is szükséged van, például kipróbálnád a PPC-t, vagy indítanál egy YouTube-csatornát, esetleg podcastekre, videó készítésre vagy egyéb kontentekre és marketing eszközökre is szükséged van, akkor jobban jársz, ha egy olyan online marketing ügynökséget keresel meg, akik valamennyi részfeladatot le tudják venni a válladról, s ezeket összehangolva, megfelelő arányban tudják alkalmazni.
Ha vannak olyan marketing feladatok, amelyeket szívesen átadnál egy profi csapatnak, vedd fel velünk a kapcsolatot!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Hatékony tartalomgyártás tippek 4 percben:
Borítókép: NisonCo PR // Unsplash