Túlzás nélkül állítható, hogy az online marketing napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő szakterülete. A digitális térben pedig itt egy nagyon is jól mérhető, technikai tudást is feltételező területről van szó – ma egy e téren dolgozó szakember hasonló munkát végez, mint például egy informatikus. Az internet világa és az online tér pedig kiszabadította a szellemet a palackból, vagyis nincs megállás, ami a lehetőségeket illeti.
Egyre keresettebbek az online marketing szakemberek
A digitális marketing nagy előnye, hogy nem feltétlenül kell még csak elköltözni sem a jobb munkalehetőségek miatt. Sok munka végezhető otthonról, a lényeg, hogy legyenek kész a feladatok. A legtöbb digitális marketingügynökség legalábbis ezt a fajta modern felfogást követi – persze aki be tud járni az irodába, az mindig nagy előny és sokat tanulhat helyben.
Nézzük csak meg a hazai munkalehetőségeket. Még igazából azt sem mondanánk, hogy feltétlen a fővárosba kellene munka után néznie annak, aki online marketingesként szeretne dolgozni. Sok-sok vidéki városban “jönnek fel” és jelennek meg a kreatív cégek.
Így van ez például Pécs városában is, ahol számos ügynökség, médium kínál kecsegtető karrierlehetőségeket a marketing, média, újságírás és PR területén. Az aktuális pozíciókra a PecsAllas.hu oldalán keresztül is lehet jelentkezni.
Az online marketing legfontosabb és legfelkapottabb területei
Amikor az ember meghallja a marketing szót, nem minden esetben pozitív gondolatok árasztják el. Amennyiben viszont elé rakjuk a digitális vagy online kifejezéseket, egy olyan megfogható szakterületről beszélünk, ami az ügyfelek számára is jól mérhető. A legjobb online marketinges pedig abból lesz, aki speciális szakmai tudással vértezi fel magát, és a szakértőjévé válik egy adott területnek.
Napjainkban három jól fizető terület biztosan van: az egyik természetesen a közösségi média, a másik a keresőmarketing, de az e-mail marketing is újabb fénykorát éli.
Közösségi média marketing (Facebook, Instagram, TikTok, Youtube stb.)
Egy jó marketinges oda megy, ahol a legtöbben vannak. A közösségi média mindenképpen idetartozik. Ma már szinte alapvető, hogy jelen kell lenni a legnépszerűbb oldalakon, de rengetegen húznak fel komplett kampányt a TikTok-megjelenésre vagy épp a Facebook-hirdetésekre. Ami fontos, az az aktivitás, a márkaépítés napi szinten, hiszen a közösségi média népe sosem alszik.
E téren érdemes megtanulni, hogyan lehet hirdetni az egyes oldalakon, mérni a nézettségi és kattintásból, reakciókból származó adatokat. Ne csak posztoljunk sokat, hanem okosan csináljuk, a célközönségre szabva, vonjuk be őket is a kampányba.
Keresőmarketing (SEO és PPC)
Ha kellene mondani két területet, amibe biztosan nagy pénz és karrier van, akkor a SEO (Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás) és a PPC (Pay Per Click, avagy fizetett hirdetések) száz százalékig idetartozik. Aki ennek a két terület valamelyikének – vagy mindkettőnek – a szakértőjévé válik, hosszú időre megalapozhatja karrierjét.
Gondoljunk csak bele: ha venni akarunk valamit az interneten, vagy edukálódni egy adott témában, az első, hogy megnézzük, mit dob ki a Google. A laikus persze nem tudja, hogy az első 1-2 találat általában szponzorált (hiába van odaírva), ami a PPC-t jelenti, ami a rövid távú toplistás találatot garantálja az adott kulcsszóra, az organikus, nem fizetett toptalálat pedig akár hosszú távon is az élen maradhat, folyamatos “pénzpumpálás” nélkül – ez a SEO lényege.
Így vagy úgy, a Google első helyeiért folyó ádáz harcnak sosincs vége, a nagy cégeknek és vállalatoknak pedig minden pénzt megér, hogy a termékeik és szolgáltatásaik legyenek az elsők a célközönség előtt. Nem véletlen, hogy a SEO és a PPC is ekkora üzlet lett.
E-mail marketing
Az e-mail marketing mondhatni másodvirágzását éli, hiába hittük, hogy a közösségi média és a keresőmotorok elhúzzák a mézesmadzagot előtte. Szó sincs erről, sőt, rengeteg még ma is napi szinten e-maileznek, a fő kommunikációs csatorna – egy-egy jól célzott marketingkampány pedig könnyen betalálhat. Ezzel általában mindenki jól jár, hiszen előfordulhat, hogy a feliratkozó pont azt keresi, amit hirdetünk neki.
Érdemes tehát e téren is tanulni és fejlődni, megnyerő címeket és emlékezetes, ámbár rövid tartalmakat írni, amire felkapja az ember a fejét akár a mindennapi rohanásban is – vagy épp a kávészünetben.
Így válhat belőled is T-szintű marketinges!
A T-szintű marketingest általában arra szoktuk mondani, aki minél szélesebb látókörrel rendelkezik szakmájában. Tanulhatunk egyetemen – így ha azt is mondják, a marketingesekkel Dunát lehet rekeszteni, nekünk alapos tudásunk és végzettségünk is lesz –, vagy autodidakta módon, az interneten fellelhető tudástárat kihasználva.
Mi mindenkinek azt javasolnánk, hogy tanulja meg az alapokat, de mindenképpen keressen egy olyan specifikus területet is magának, ami érdekli és ahol jól tud teljesíteni (pl. SEO vagy PPC), így pedig szinte végtelen szakmai lehetőségek nyílnak meg előtte. Akár alkalmazottként, akár egy ügynökség alvállalkozójaként vagy szabadúszóként, saját ügyfelekkel dolgozva.
#szponzorálttartalom
borítókép forrása: freepik.com