Ahogy elértünk a 2022-es évhez, világossá vált, hogy az erős személyes márka komoly üzleti eszköz. A vállalkozók egyre gyakrabban kezdenek úgy tekinteni személyes márkájukra, mint egy olyan befektetésre, amely folyamatos időt, pénzt és energiát igényel a nagyobb megtérülés érdekében.
Ha te is azt tervezed 2022-re, hogy még több időt fektetsz a személyes márkádba, a legfontosabb, hogy egy befektetési stratégiával is rendelkezz. Ne csak a pénzügyi sikert kergesd, hanem gondolkozz hosszútávon! Ehhez nyújtunk most segítséget!
1. Új közösségi média platformok felemelkedése
2021 megmutatta az embereknek, hogy a Facebook, az Instagram és a YouTube triója nem mindig a legjobb. Gondoljunk csak az októberi több órás Facebook és Instagram leállásra, vagy az Instagram felsővezetők ellen zajló bírósági meghallgatásokra, és a minden platformot érintő növekvő cenzúra szabályokra.
2021-ben sok platform kapott nagyobb figyelmet. Néhányat egy bizonyos közösség vezérelt, például ilyen a Discord, amely az NFT tömegének köszönhetően szélesebb körben elterjedt. Mások, mint például a Parler, sajátos politikai nézeteket valló emberek terévé váltak. Míg az előző években a „régi” közösségi média platformokon belüli mikro-influenszerekről beszéltünk, 2021 elmélyítette ezt a trendet, most pedig mikroplatformokról beszélünk, konkrét közösségek számára.
Az olyan hírekkel, mint a “Rumble a tőzsdére lépésre készül”, vagy “Donald Trump saját közösségi média platform elindítását tervezi”, csak arra számíthatunk, hogy ez a tendencia 2022-ben is folytatódik. Ez persze nem jelenti azt, hogy mindegyik platformon jelen kell lenni. Keresd meg a számodra legszimpatikusabbat és mélyülj el benne. Tanulmányozd a trendeket és hozz létre olyan érdekes és egyedi tartalmat, ami a legjobban passzol az adott felülethez.
2. Vedd komolyan a szórakoztatást
Az arany marketingszabály, hogy a tartalomtervnek egyensúlyban kell lennie az értékes, oktatási tartalmakkal, a szórakoztatással és az inspirációval.
Az Instagram vezetője, Adam Mosseri szerint a platform paradigmaváltáson megy keresztül, ahol a felhasználók szórakoztatóbb videós tartalmakra vágynak.
Visszatérve a személyes márka befektetésként való értelmezéséhez: Olyan platformra érdemes időt fektetni, amely organikus növekedést tapasztal. Jelenleg ezek a szórakoztató TikTok videók vagy az Instagram Reels.
A sikerhez nem kell beállni a különféle internetes trendek sorába! Érdemes megvizsgálni más szemszögből azt, hogy milyen termékekeket és szolgáltatásokat akarsz kínálni a felhasználóknak és a követőidnek. Gondold végig, hogy mire vágyik a célközönséged, milyen trendek vannak jelen a piacon, és ezeket használd fel, amikor tartalmat készítesz. Nem baj, ha nem tökéletesek elsőre, hiszen azzal csak még közelebb hozod magadhoz a nézőt.
3. Teremts helyet mélyebb és hosszabb beszélgetésekre
Amikor a Clubhouse platform megjelent 2019 végén, a felhasználók órákat és napokat töltöttek a platformon. Annak ellenére, hogy a platform iránti érdeklődés meglehetősen gyorsan zuhant, a Clubhouse egy nagy rést talált a piacon: az internetnek szüksége van egy “sarokra” a hosszabb beszélgetésekhez, és úgy tűnik, hogy a hang kiváló médium.
A Facebook hangszobákat indított, a Twitter bevezette a Spaces-t, és a podcast-hallgatók száma a járvány kezdete óta növekszik. Azt szoktuk hallani, hogy egyre rövidül a figyelem, mégis egyre népszerűbbek azok a formátumok, amelyek teret adnak egy nagyobb beszélgetésnek.
Amikor 2022-ben a személyes márkád stratégiáját építed, gondoskodj arról, hogy teremts lehetőséget mélyebb beszélgetésekre a közönségeddel. Ez lehet egy podcast, Facebook-csoport vagy heti élőzés Instagramon.
Támogatásra van szükséged? Keress minket bizalommal!
4. Változtasd az inspirálót összekapcsolhatóra
Az Instagram előnyben részesíti a story-kat a bejegyzésekkel szemben. A Facebooknál pedig a csoportok bejegyzései és az azok alatt kialakuló beszélgetések élveznek több prioritást, nem pedig az oldal bejegyzései. Már nincs akkora igény a tökéletesen megkomponált tartalmakra, sokkal inkább van olyanokra, amelyek beszélgetéseket indítanak el. Sok platfromon jelennek meg tartalmak amelyek fókuszálnak a hangulatunkra, jóllétünkre is.
5. Egyesítsd az embereket egy ügy vagy érték köré!
Tanulmányok azt mutatják, hogy ötből négy vásárló választ olyan márkát, amely igazodik a személyes értékeihez. Ugyanez vonatkozik a követőinkre is.
Nem szabad félni attól, hogy a személyes értékeinket beemeljük a marketingstratégiába. Sokkal közelebb tudjuk ezáltal hozni a követőinket, és sokkal szorosabb kapcsolatot tudunk majd ezáltal fenntartani velük. Hiszen Őket is ezek az értékeik vezérlik.
Forrás: Zo, Natasha: 5 Personal-Branding Trends to Pay Attention in 2022, https://www.entrepreneur.com/article/402926
borítókép: Hello I’m Nik / Unsplash