A szövegírás nagyon fontos és költséghatékony eszköze a marketingnek és ebben várhatóan nem lesz változás a jövőben sem. Azoknak is érdemes elgondolkodni, hogy beépítik a marketing stratégiájukba a szövegírást, akik eddig ezt nem tették meg. Minél jobb szövegeket írunk, annál könnyebben érjük el a célcsoportunkat, amely egyenes úton vezet az új ügyfelek megszerzéséhez. Ezért érdemes folyamatosan fejleszteni a szövegírással kapcsolatos kompetenciáinkat és átlátni a szövegírás folyamatát.
Tartalom:
1.) Mit jelent a szövegírás
2.) Miért fontos a szöveges tartalom?
3.) Mit jelent a SEO (keresőoptimalizálás)?
4.) Mit jelent a PR célú szövegírás?
5.) Szövegírás tippek és technikák
6.) Gyakori kérdések
Mit jelent a szövegírás?
A szövegírásnak számos definíciója található interneten, amely közül egy lényegi kulcsfontosságú dolgot emelnénk ki: a szövegírás célja a cselekvésre való felhívás.
Két fő részét különböztetjük meg: tartalom és forma.
A tartalom a szöveg lényegét képezi, míg a forma annak a megjelenését, elrendezését és stílusát határozza meg.
Szövegírásnak nevezhetünk bármilyen olyan szöveges tartalmat, amelyet célzottan és szándékosan alkotunk, például egy blogbejegyzést, egy cikket vagy egy weboldal szövegét. A célunk, hogy minél több olvasóhoz és potenciális ügyfélhez tudjunk eljutni, ezért nem mindegy, hogy mennyi energiát fektetünk a tartalomgyártásba és milyen minőségű szövegeink születnek.
Miért fontos a szöveges tartalomgyártás?
A szöveges tartalommal
- eljuttathatjuk olvasóinhoz az üzenetünket, aminek köszönhetően jobb minőségű kapcsolatot építhetünk ki velük
- felhívhatjuk a figyelmet arra, amit fontosnak tartunk
- több embert érhetünk el, amivel növelhetjük vállalkozásunk ismertségét és weboldalunk látogatottságát.
- megalapozhatjuk a céges marketing stratégiát
Mit jelent a SEO (keresőoptimalizálás)?
A keresőoptimalizálás (SEO) a webhelyeken található szövegek és tartalmak célzott elérését és látogatottságának növelését segítő technika.
A SEO célja, hogy a weboldalunk az első helyek között legyen a keresőmotorok találatai alapján, így növelve az oldal forgalmát. És minél több látogatónk van, annál több potenciális ügyfélhez juthatunk el.
Mit jelent a PR célú szövegírás?
A PR (public relations) célja, hogy pozitív kapcsolatot és bizalmat teremtsen a vállalkozás és a nyilvánosság között.
A PR célú szövegírással több ezer emberhez juthatunk el, miközben:
- megismerhetjük és befolyásolhatjuk a nyilvánosságot, elősegíthetjük a márkánk népszerűsítését
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Szövegírás tippek és technikák
- Határold körül a célcsoportodat, állíts fel buyer personákat! (marketing tervezés)
- A szöveged mindig jól tagolt, átlátható legyen, ne legyenek túl hosszú bekezdések, mert az riasztóan hat!
- A blogbejegyzésekhez használj felsorolásokat és táblázatokat, hogy az olvasóid jobban tudjanak navigálni olvasás közben!
- Használj címkéket és kulcsszavakat a blogbejegyzésekben, weboldalak szövegének megírása közben hogy a keresőmotorok könnyebben megtalálják!
- Figyelj arra, hogy a blogbejegyzésekben használt képek jó minőségűek és a témához kapcsolódóak legyenek!
- A cikkekhez használj több forrást, hogy minél hitelesebbnek és érdekesebbnek tűnjenek!
- Fordíts különös figyelmet a cím adásra és a bevezető megírására, mert ezek segítenek olvasóidnak eldönteni, hogy érdemes-e továbbolvasni!
- Kerüld a szakzsargont! Közérthető nyelven írj, hogy ne csak az értse meg, aki a téma szakértője. Különösen igaz ez a rövidítésekre, mozaikszavakra!
- A weboldalon található tartalmaknak érdekesnek, hasznosnak és értelmesnek kell lennie, hogy olvasóid visszatérjenek hozzá! Ez a tartalommarketing legfontosabb alapja!
- Figyelj arra, hogy a weboldalon található szövegek és képek mindig pontosak és naprakészek legyenek!
- Ne használj túl sok idézetet, amit használsz az legyen témába vágó!
- Kövesd figyelemmel a versenytársaidat! Ne másold őket, de ötleteket és tippeket meríthetsz tőlük!
Ne feledd: a marketing szövegírás célja, hogy az olvasót egyszerre informáld és meggyőzd egy adott cselekvés végrehajtására!
Ha sikerül jó minőségű tartalmakat előállítanod, akkor jobb helyezéseket érhetsz el a találati oldalakon, nő a márkád népszerűsége és az egyik legfontosabb, hogy több vásárlód lesz!
Segítségre van szükséged a szövegírásban? Keress minket bizalommal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Gyakori kérdések a szövegírással kapcsolatban:
1. Mi a szövegírás célja?
A szövegírás célja, hogy elérjük olvasóink figyelmét ezzel növelve vállalkozásunk ismertségét és weboldalának látogatottságát.
2. Milyen típusú szöveges tartalmakat lehet készíteni?
Blogbejegyzéseket, cikkeket, hírleveleket, weboldal szövegeket, sajtóközleményeket és egyéb típusú PR-anyagokat.
3. Mi a legfontosabb, amit szövegírás kapcsán tudni kell?
A legfontosabb az, hogy érdekes és hasznos tartalmat készítsünk, ami olvasóinknak segít valamiben, vagy érdekli őket. A szöveges tartalmaknak pontosnak és naprakésznek kell lenni, és használnunk kell kulcsszavakat és címkéket, hogy a keresőmotorok megtalálják és így eljuthassanak az olvasóinkhoz.
4. Mit jelent a kulcsszó?
A kulcsszó egy szó vagy kifejezés, amely segíti a keresőmotorokat abban, hogy felfedezzenek egy adott tartalmat.
5. Mit jelent a címsor?
A címsor egy rövid, de annál jobban megfogalmazott szöveg, ami arra utal, hogy mit tartalmaz az adott bekezdés. A címsorokat arra használjuk, hogy felkeltsük olvasóink érdeklődését, és arra ösztönözzük őket, hogy tovább olvassák a szövegünket.
6. Mit jelent a bevezető (lead)?
A bevezető egy rövid szöveg, ami azt foglalja össze, hogy mit tartalmaz a szövegünk. A bevezetőnek is figyelemfelkeltőnek és tovább olvasásra ösztönzőnek kell lennie
7. Mit jelent a blog, blogbejegyzés?
A blogbejegyzés egy rövid szöveg, amit egy adott témában írunk meg. Célja, hogy értéket adjunk vele az olvasóinknak. Minél jobban ismered a célcsoportodat, annál könnyebb lesz számára érdekes és értékes információt adnod, amely megragadja a figyelmét.
8. Mi a sajtóközlemény?
A sajtóközlemény egy rövid szöveg, ami hír formájába egy adott eseményről vagy vállalkozásunk fontos pillanatáról, mérföldkövéről számol be. Célja a figyelemfelkeltés, az ismertség és népszerűség növelése.
9. Hogyan lehet érdekes és hasznos tartalmat készíteni?
A legjobb módja annak, hogy érdekes és hasznos tartalmat készítsünk, ha tudatosan figyeljük olvasóink igényeit és arra összpontosítunk, hogy azokat kielégítsük. Nem csak a termékeidről vagy szolgáltatásaidrőól kell hírt adni, hanem be kell mutatnod, hogy milyen pozitív hatással lesz az ő életére, ha kipróbálja azt, amit ajánlasz neki.
Ha érdekel a szövegírás, keresőoptimalizálás, szöveges (és audiovizuális) tartalomgyártás, a DLX MEDIA-nál örömmel állunk rendelkezésedre. Keress minket bizalommal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó cikkek:
- Üzleti blog, a lehetőségek tárháza cégeknek
- Márkaépítés (branding) alapok
- Employer branding: a titok, amivel megtalálhatod a legjobb embereket a csapatodba