A minőségi tartalmak készítése szinte minden vállalkozás számára folyamatos kihívást jelent. Sokszor pedig még akkor is nehéz, ha már egy végletekig kidolgozott stratégia mentén kell haladnod. Milyen hibákat kerülj el a tartalomgyártást illetően? Erről ejtünk szót az alábbiakban!
Nem szűkíted le kellően a piaci célcsoportod
Legyen szó bármilyen tartalommarketing stratégiáról, a célközönséged alapos ismerete nélkül esélyed sincs célba juttatni a kívánt üzeneteket.
MInél többet tudsz a közönséged szokásairól, jellemvonásairól, problémáiról és az általuk kitűzött célokról, annál gördülékenyebben kommunikálhatsz velük. Ilyenkor úgy érzik, hogy “végre itt van valaki, aki ténylegesen érti, amit meg szeretnék valósítani”.
Hogyan célozz pontosan?
Piackutatások és marketing felmérések segítségével. Először is tudnod kell, hogy pontosan kivel kommunikálsz. Mik az illető elvárásai? Mennyit tud a témáról? Mit szeretne elérni? Ezek mind olyan kérdések, amikre konkrét válaszokat kell adnod, mielőtt kamerát vagy virtuális tollat ragadnál.
Nem készítesz örökzöld tartalmakat
Persze a vállalkozásod profiljától függően az aktualitások szintén roppant fontosak lehetnek, de a hosszú távú forgalomgenerálás érdekében elengedhetetlen az örökzöld tartalmak előállítása.
Gondolj csak bele: hány és hány olyan több ezer éves könyv van, aminek a szavai még a mai napig is tökéletesen helyt állnak?
Bizony rengeteg, hiszen akármennyire is fejlődik a technológia, az emberi jellemvonásokkal és a munkamódszerekkel kapcsolatban számos örökérvényű dolog van, ami soha nem fog változni.
Háttérbe szorítod a vizualitást
Legyen szó blog cikkek vagy éppen közösségi média posztok készítéséről, egy kis vizualitás mindig felhasználóbarátabb tartalmat eredményez.
Természetesen a hangsúly mindig a tartalom lényegi részén kell, hogy legyen, viszont néhány jól kiválasztott kép a szövegbe vagy pár hangulatos vizuális effekt elhelyezése a videóba sokkal emberközelibb hatást kelt.
Így megtöröd a monotonitást, amivel jelentősen csökkentheted a bounce rate-t, azaz a visszafordulási arányt.
Nem használod ki az ideális kommunikációs csatornákat
Nem mindegy, hogy a célközönséged nagy része fiatal vállalkozókból vagy középkorú felsővezetőkből áll. Mivel más és más platformokat haszálhatnak, ezért pontosan fel kell mérned, hogy melyeken célszerű megjelenned.
Amíg az idősebb közönséget inkább a Facebookon és a LinkedIn-en érheted el, addig a fiatalabbakat például az Instagramon és a TikTokon.
TIPP: Válaszd bármelyik platformokat is, a saját weboldalad kezeléséről soha ne feledkezz meg! Ugyanis a céges honlapod mindig a legerősebb referenciáid közé tartozik, amire folyamatosan releváns forgalom érkezhet a keresőoptimalizálás (SEO) és a PPC hirdetések, illetve egyéb marketing eszközök által is.
Felpörgetnéd a csatornádat? Kérj ajánlatot a DLX MEDIA-tól!
Nem a megfelelő véleményekre alapozol
Már megmutattad az ismerőseid körében a frissen készült videódat vagy a hideg értékesítéshez írt hírleveleket, és ők mind pozitív visszajelzést adtak rájuk? Ilyenkor légy nagyon óvatos, hiszen a barátaid soha nem szeretnék letörni a szarvad, ezért még a gyengébb tartalmaidat is támogató szavakkal jellemezhetik.
Ha odafigyelsz a fenti tartalommarketing hibák elkerülésére, máris rengeteget nyertél. Bár igazán lebilincselő tartalmat mindig embert próbáló feladat gyártani, viszont a szarvashibák megismerésével már egy sokkal gördülékenyebb úton indulhatsz el a közönséged elérése, azaz az ügyfél- és vásárlószerzés irányába.
Szakértő kezekre bíznád a tartalmaid gyártását, hogy már a legelejétől úgy haladhass, ahogy igazán szeretnél?