Attól függetlenül, hogy melyik iparágban tevékenykedsz, a marketingstratégia nyomon követéséhez egy átlátható és részletes tartalomnaptárra van szükséged. Vállalkozóként számtalan feladattal kell megbirkóznod nap mint nap – amelynek csupán egyetlen szelete a tartalommarketing.
Bizonyára már veled is előfordult, hogy a teendőid listáján szerepelt a tartalomgyártás, sőt mi több, már el is készítetted a posztokat, mégsem sikerült időben megosztanod azokat.
Mi tudjuk, hogy mi az, ami támogathatja munkádat és segíthet abban, hogy mindig időben jelenjenek meg a szükséges tartalmak.
Vállalkozásodnak egy egyszerű, de annál nagyszerűbb tartalomnaptár sablonra van szüksége!
Mi az a tartalomnaptár?
A tartalomnaptár egy olyan felület, ahol strukturáltan átláthatod az adott hét, hónap, vagy akár év marketing tartalmainak elosztását – napi lebontásban. Ez a táblázat egy olyan keretrendszert biztosít, amelynek köszönhetően megtervezhető és követhető a teljes tartalomgyártási és terjesztési folyamat.
A tartalomnaptárt megoszthatod és közösen szerkesztheted a felelősökkel, így a marketing csapat együttműködése gördülékenyebb, kommunikációja eredményesebb lesz.
A tartalommarketing és a SEO
A keresőoptimalizálás és a tartalomgyártás kéz a kézben járnak, hiszen megfelelő mennyiségű tartalom nélkül nincs mit optimalizálni ahhoz, hogy kitűnj versenytársaid közül. Az online jelenlét erősítésében a tartalomgyártásnak kiemelkedő szerepe van, hiszen abban az esetben, ha nem éred el célcsoportodat és nem vagy képes eredményesen megszólítani őket, akkor vállalkozásod szépen lassan hanyatlásnak indul.
Célcsoportod akkor tud eredményesen megtalálni, ha megfelelő mennyiségű, és SEO szempontok alapján elkészített tartalmakat gyártasz. A tartalomnaptár kiváló eszköze a verhetetlen tartalomstratégiának, hiszen legalább egy hónapra előre képes leszel megtervezni és beütemezni a bejegyzéseidet – így egykönnyen az érdeklődők látókörében maradsz.
Miért van szükséged tartalomnaptárra?
A változatos, érdekes és informatív tartalmak megosztásában a rendszerességnek kiemelkedő szerepe van. Abban az esetben, ha egyszerre több közösségi felületet is kezelsz, elengedhetetlen a tartalomnaptár használata a követhető és ütemezett tartalomkészítéshez.
A tartalomnaptár segítségével javítható a termelékenység, általa versenyelőnyre tehetsz szert konkurenseiddel szemben.
A táblázat vizualizálja a tartalomgyártás stratégiáját, így nemcsak az aktuális, hanem a múltbeli és a jövőbeni tartalmakat egyaránt nyomon követheted egyetlen felületen.
Amennyiben a kreatív tartalmak megírását egy külsős cégre bíznád, akkor bátran fordulj szakértői csapatunkhoz, akik készséggel állnak rendelkezésedre!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A tartalomnaptár előnyei
A tartalomnaptár legnagyobb előnye annak átláthatóságában rejlik. Egy strukturált rendszeren keresztül követheted nyomon az elkövetkezendő időszak marketing tevékenységét. Ennek a rendszernek köszönhetően nem fogsz elmaradni a tartalmakkal, tervezhetővé válnak a munkafolyamatok és elkerülhetővé a legalapvetőbb hibák.
Milyen hibákat követhetsz el tartalomgyártás során?
Abban az esetben, ha tartalmaidat nem egy gondosan megtervezett stratégia alapján készíted el, akkor könnyen beleeshetsz néhány alapvető problémába, amellyel saját magadnak okozhatsz kellemetlenségeket.
Ilyen lehet például a témaduplikáció. Amennyiben több szövegíró munkatárssal dolgozol együtt, esetleg a marketing csapat időközben lecserélődött, akkor méltán merülhet fel kérdésként, hogy mi az a téma, amit már teljes mértékben kiveséztetek és melyek azok az ötletek, amelyek az olvasók számára is újdonságnak számítanak.
A kulcsszavak nem tudatos alkalmazása is problémákat okozhat. Amennyiben mindig ugyanarra a kulcsszóra posztolsz, akkor egy idő után saját magaddal fogsz versenyezni a Google találati listáján.
A tartalomnaptár további előnye
A tartalomnaptárnak köszönhetően előre tudsz készülni a fontosabb eseményekre, ünnepekre, évfordulókra, melyekről lehet, hogy tervezés hiányában csak az előtte lévő napon értesülnél. Segítségével elkerülheted az utolsó pillanatban történő kapkodó posztírást.
A tartalomnaptár egy komplex képet nyújt az előtted álló időszakról, így a naptárra pillantva időben szembesülhetsz azzal, ha az adott időszakban nincs elegendő tartalom betervezve. Összességében a tartalomnaptár segítségével a csapaton belüli szervezettség és összeszedettség megalapozható, a marketingteljesítmény pedig egyszerűen nyomon követhető.
Mit érdemes feltüntetned a tartalomnaptárban?
Vannak olyan elemek, amelyeket mindenképpen érdemes megjeleníteni a tartalomnaptárban az átláthatóság érdekében.
Mikor?
Mindenekelőtt meg kell határoznod a megjelenés pontos dátumát, időponttal együtt. Ennek a kiválasztásához mélyebb kutatást szükséges végezned arról, hogy célcsoportod mikor a legaktívabb.
Milyet?
Az időpont kiválasztását a tartalom típusának meghatározása követi. Egy egyszerű képes posztról, vagy egy hosszabb terjedelmű blogbejegyzésről van szó? Egy hosszabb videós tartalmat szeretnél megosztani, vagy esetleg egy rövid, ütős, reels videót? Egy informatív podcast vagy egy szakmai interjú kerül sorra? Légy változatos a tartalmak jellegét illetően, ám mindig vizsgáld meg, hogy a te célcsoportod számára melyik a legkelendőbb.
Milyen célzattal?
A tartalom céljával is érdemes tisztában lenned. Bővebb információt szeretnél megosztani a termékedről, vagy szolgáltatásodról? Edukálni szeretnéd a követőtáborodat? Szórakoztató célzattal osztod meg az anyagot, vagy esetleg az eladásokat szeretnéd vele támogatni? Pontos szándék nélkül a tartalmaid nem fogják elérni a vágyott célt.
Mit?
A cél és típus meghatározását követően a pontosabb témát szükséges körülírnod. Adhatsz egy konkrét címet, valamint akár kulcsszavakba is szedheted a legfontosabb pontjait. A tartalom jellegétől függetlenül a tartalomnaptárba teheted a hozzá írt szöveget, hogy minden egy helyen szerepeljen, átláthatóan.
Hol?
A megosztás csatornáját is feltüntetheted annak érdekében, hogy követni tudd, hogy az adott időpontban Facebookon, Instagramon, LinkedInen, YouTube-on vagy a saját weboldaladon fogod-e megjeleníteni a tartalmat, esetleg e-mailben küldöd ki a feliratkozók számára. Különböző felületek különböző jellegű tartalmakat kívánnak, mellyel érdemes tisztában lenned!
Milyen tartalomnaptár megoldások léteznek?
A tartalomnaptár számtalan formátumban elérhető – léteznek az egyszerűbb táblázatok, mint az Excel, vagy a Google Naptár, és vannak olyan szoftverbe épített eszközök, amelyek már egy komplexebb felületet biztosítanak a tartalmak nyomon követéséhez. Ilyen például a Trello, a Buffer, vagy a CoSchedules – amelyek azonban legtöbb esetben fizetős alkalmazások.
Egyre több tartalomnaptár sablonnal találkozhatsz az interneten, néha azonban a legjobb az egyszerűségre törekedni és egy olyan előre megszerkesztett, átlátható és letisztult tartalomnaptárt alkalmazni, melyet marketing szakértők állítottak össze.
Amennyiben úgy érzed, hogy a marketing céljaid eléréséhez egy keretrendszerre van szükséged, amelyet egy ütős tartalomnaptár sablon segítségével meg tudnál alapozni, akkor regisztrálj be hozzánk és elküldjük Neked az általunk összeállított professzionális tartalomnaptár sablont!
ÉRDEKEL A TARTALOMNAPTÁR!