A Telegram egy egyre növekvő népszerűségnek örvendő üzenetküldő alkalmazás, melyet felhasználói a magas fokú biztonsági beállításai miatt kedvelnek leginkább. Az internetes csalásokkal szemben azonban egyik social média platform vagy üzenetküldő alkalmazás sem immunis, ezért fontos tisztában lenni az éppen széles körben keringő átverésekkel, és a legfontosabb redflagekkel, melyekről felismerhetjük a csalókat.
Figyelem: értesültünk róla, hogy az utóbbi időben Telegramos csalók a DLX MEDIA nevében, a honlapunk mellékelésével próbálják átverni a felhasználókat és pénzt ajánlva nekik bankkártya adatokat kicsalni belőlük.
Szeretnénk felhívni olvasóink figyelmét, hogy természetesen nem a DLX MEDIA Kft. áll ezen üzenetek mögött.
Azonban kötelességünknek érezzük reagálni ezekre a nevünkben elkövetett megtévesztésekre, és segíteni a hasonló scamek felismerésében és megelőzésében a maximális internetes biztonság és adatvédelem érdekében. Erre hoztunk el most néhány tippet és trükköt.
Tudd, hogy mivel állsz szemben
Mivel környékezik meg általában az internetes csalók a gyanútlan felhasználókat? A kétes tartalmú üzenetek érkezhetnek bármilyen platformon, például social média felületeken, de akár SMS-ben vagy emailben is.
Egyes gyanús jelek, mint például az ékezetek hiánya, a helyesírási hibáktól hemzsegő szöveg, vagy a magyartalan mondatok gyorsabban feltűnnek a potenciális áldozatnak, azonban manapság a csalók is igyekeznek egyre autentikusabbak lenni.
Ha a megkeresés formailag rendben van, akkor következő lépésként érdemes megvizsgálni annak tartalmát. A csalók általában meghatározott céllal veszik fel a kapcsolatot a felhasználókkal, valamilyen bevételt hozó ajánlatot prezentálva.
Azt ígérik, minimális idő- és energia befektetéssel (például otthonról végezhető, internetes munkával) gyorsan, sok pénzt kereshetnek.
Cserébe általában a személyes adataikra, például bankkártya információkra kíváncsiak, melyek megszerzésével súlyos anyagi károkat okozhatnak az áldozatoknak.
Lássunk egy példát: a cégünk nevében csalást elkövető adattolvajok egy hamis szabadúszó állást ajánlanak, melynek során megkérik az áldozatot, hogy kövesse be ügyfeleink Instagram fiókjait, követésenként 5 Tethert, azaz egy dollárt helyettesítő kriptovalutát ajánlva, mindezt helyenként hibás angol nyelven. Itt a Telegrammon keresztüli állásajánlattal kapcsolatos megkeresés, az egyszerűség és a részletek hiánya, illetve az idegen kriptovaluta említése kelthet azonnal gyanút.
Mivel foglalkozik a DLX MEDIA valójában?
A DLX MEDIA egy marketing- és reklámügynökség, de természetesen nem vásároljuk meg ügyfeleink követőtáborát. Nem is lenne okunk rá, hiszen partnereinknek és nekünk az a célunk, hogy olyan felhasználókat érjünk el magas minőségű hirdetésekkel és online tartalmakkal, akiket a kínált szolgáltatások valóban érdekelnek, és marketing tartalmaink így relevánsak lehetnek számukra.
Cégünk többek között közösségi média managementtel, PR és sajtómegjelenésekkel, email marketinggel és tartalomgyártással foglalkozik, de a legfontosabb és legerősebb területünk a videós tartalomgyártás, azon belül is a podcastok készítése és Youtube csatornák indítása/kezelése.
Ezért is lehet intő jel, ha Telegram felhasználók a nevünkben próbálnak Instagram követéseket vásárolni, hiszen számunkra a valódi értéket adó, ügyfelek potenciális igényeire megoldást kínáló, minőségi tartalmak készítése a fontos, nem csupán a kattintások száma.
Hogyan ellenőrizhetjük egy cég megbízhatóságát?
Az internetes csalók nem véletlenül bújnak valódi cégek mögé, azt gondolják ugyanis, hogy a megbízható nevek könnyebben megtévesztik áldozataikat. Ezért kiemelten fontos tisztában lenni azzal, hogyan ellenőrizhetjük, hogy a szóban forgó cég igazán megbízható-e, illetve, hogy a gyanús felhasználó valóban a céget képviselő személy-e, vagy csupán egy adattolvaj.
Megbízható weboldal: egy igazi cég bárki által megtekinthető honlappal rendelkezik, melyen a felhasználók információkat érhetnek el a vállalat tevékenységéről, múltjáról, elérhetőségeiről, vezetőjéről, esetleg dolgozóiról is. Intő jel lehet, ha egy weboldalon nem találunk néhány naposnál korábbi tartalmat, ez ugyanis arra enged következtetni, hogy az oldalt nemrégiben, valószínűleg a csalás eszközéül hozták létre.
Sajtómegjelenések: egy autentikus cég nem csupán a saját weboldalán jelenik meg, hanem általában más médiumokban, például cikkekben, ügyfelek véleményeiben, esetleg más cégekkel való kollaborációban, például interjúkban vagy podcastekben is. Mi a DLX MEDIA-nál ügyfeleink számára is hangsúlyozzuk, mennyit számít egy-egy extra megjelenés vagy együttműködés, hiszen ezek is növelik az érdeklődők cégbe vetett bizalmát.
Személyes megjelenés: egy megbízható cég vezetője illetve munkatársai gyakran személyes internetes jelenlétükkel is igazolják a céget. Előfordulhat például, hogy egy vállalat közzéteszi a honlapján kollégái nevét és profilképét, vagy akár az is, hogy egy cégvezető személyes márkát is épít a social média platformjain, például Youtube csatornát üzemeltet. Egy csalás esetén árulkodó jel lehet, ha a weboldal egyáltalán nem tartalmaz ilyen információkat, vagy ha a cég social média oldalain szemmel láthatóan hamis, esetleg lopott fényképek szerepelnek több idegen emberről.
Szeretnéd erősíteni social média jelenlétedet, ezzel bizalmat ébresztve leendő és meglévő ügyfeleidben? Kérd a DLX MEDIA profi marketingcsapatának a segítségét!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Így leplezd le a csalókat!
Természetesen az adattolvajok, köztük a Telegramos csalók is tisztában vannak a fentebb említett, gyanús jelekkel, ezért gyakran valódi cégek képviselőinek adják ki magukat.
A DLX MEDIA nevében csalást elkövető Telegram felhasználók például a weboldalunkra mutató linket biztosítanak, így annak ellenőrzése, hogy maga a honlap igazi-e, nem elegendő ahhoz, hogy kizárjuk a csalás tényét. Hogyan állapíthatjuk meg, hogy a csaló valóban nem az általa megnevezett céget képviseli?
Nevek és nyelv: könnyebb dolgunk van, ha a csalók már eleve idegen nyelven, például angolul kommunikálnak, vagy ha idegennek tűnő néven vannak jelen az internetes platformokon. Ilyenkor ellenőriznünk kell, hogy a szóban forgó cég milyen nyelvet használ elsődlegesen, illetve, hogy nyújt-e angol nyelvű szolgáltatásokat. Amennyiben nem, úgy az idegen nyelv használata, és az idegen nevű munkatársak gyanút kelthetnek.
A DLX MEDIA elsődleges ügyfélköre például a magyar kis- és középvállalkozások, és bár vannak nem magyar ügyfeleink, és angol nyelvű weboldalunk is, a fő nyelvünk, melyet munkatársaink is használnak, a magyar. Weboldalunkon ellenőrizhető, hogy az állásajánlataink, illetve az állásra jelentkezőket automata módon előszűrő rendszerünk is magyar nyelven működik. (Ha érdekelnek az aktuálisan elérhető állások, nézz szét a karrier oldalunkon, vagy az alábbi pozíció leírások egyikén: account manager (ügyfélmenedzser), marketing manager, wordpress weboldal fejlesztő állás)
Adatok a cégről: a csalók általában hatalmas adatbázisból dolgoznak, így nincs lehetőségük kellően alaposan felkészülni egy-egy cégből. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy a cég valódi képviselőjével van-e dolgunk, akkor további információkat kérhetünk a szolgáltatásokról, helyszínről, vagy a cégvezetőről, majd a csaló válaszát a cég valódi honlapján ellenőrizhetjük. Egy Telegram felhasználó, akit csalók a nevünkben környékeztek meg, megkérdezte tőlük a cégvezető nevét, aki erre helytelen választ adott, azonnal leleplezve magát.
Kommunikációs csatornák: egy megbízható cég általában nem Telegramon kommunikál. A vállalat honlapján bárki meggyőződhet a cég által preferált csatornákról (melyek általában a telefon és az email), esetleg a kapcsolattartó nevéről és elérhetőségéről is. Amennyiben még mindig nem vagyunk biztosak a dolgunkban, érdemes a cég weboldalán feltüntetett elérhetőségeken érdeklődni a megkeresés valódiságáról, hogy a cég igazi képviselői által megerősített választ kapjunk.
Láthattuk tehát, hogy hiába kínál biztonságos kommunikációs lehetőségeket a Telegram, a csalók még így is képesek hasznosítani az alkalmazás nyújtotta lehetőségeket. A fentebb említett tanácsokat követve azonban kritikusan szemlélhetjük a gyanús felhasználókat, és elkerülhetjük, hogy internetes csalás áldozatává váljunk.
Cégvezető vagy? Szeretnéd elkerülni, hogy csalások során a céged nevével tévesszenek meg felhasználókat? Növeld social média jelenléted, és építsd ki céges márkádat tartalomgyártó szolgáltatásaink segítségével. További információkért vedd fel a kapcsolatot marketing csapatunkkal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ