A videómegosztó oldal továbbra is a leggyorsabban fejlődő applikáció az Egyesült Államokban és a világon egyaránt. A TikTok népszerűsége exponenciálisan nőtt az elmúlt években, mára több, mint 100 millió aktív felhasználója lett az Egyesült Államokban és szintén több százmillió szerte a világon.
A platform indulásakor főleg a Z generáció felhasználói készítettek tartalmakat, mára viszont olyan változatos tartalmak is megtalálhatóak, amelyek életkoron, földrajzi területeken és érdeklődési körökön átívelnek. Ez azt is jelenti, hogy a legtöbb márka ma már tudatosan építi a TikTok-on való kommunikációt, fontos része a marketing mix-nek.
A TikTok különösen hatékony lehet a vállalkozások számára, hiszen olyan mértékű elköteleződést generál, amit más platformnak eddig még nem sikerült. De ez csak egy ok, amiért érdemes komolyabban foglalkoznod a TikTok-kal.
Az alábbi cikkben ezen felül összeírtunk még négy indokot, amit érdemes megfontolni:
Szinte minden korosztály és közönség megtalálható az oldalon
2020 decemberétől nagymértékben nőtt a TikTok havi aktív, felnőtt felhasználóinak száma viágszerte. A felhasználók több, mint egyharmada (közel 38%-a) 30 év feletti, és több, mint 65%-a pedig 20 év feletti.
Ez a korkülönbség is jól tükrözi, hogy miért lettek egyre diverzifikáltabbak a tartalmak. Ez a változatosság teszi lehetővé a márkák számára, hogy elérjék a számukra legmegfelelőbb célközönséget, legyen szó divatról, pénzügyről, játékokról, vagy bármi más témáról.
A TikTok-on megtalálható tartalmak típusai rendkívül változatosak. Közösségek tudnak létrejönni minden érdeklődési kör kapcsán, a szépségápolástól, a főzésen ét a sportig vagy a méhészetig.
A legtöbb márka úgy találja, hogy már az is elég, ha beszélgetéseket indítanak (néha konkrét termékbemutató videóval), mivel ez is előre viszi a márka ismertségét. A platformon megtalálható sokszínűség csak növekedni fog, hiszen napról napra egyre több felhasználója lesz az alkalmazásnak.
Lehetőség az autentikus márkaépítésre
A TikTok kultúrájának nagy része korai felhasználókban gyökerezik, a Z generációban. Mivel ez a generáció csatlakozott elsőként a TikTokhoz, ezért ők határozták meg a platform normáit.
Ilyen például, hogy sok mindent osztanak meg. Az idősebb generációnak ez oversharingnek tűnhet, viszont a digitális világban nevelkedett fiataloknak ez természetes.
A TikTok a hitelességet részesíti előnyben a tökéletességgel szemben, ezért a márkákat és a termékeket egy természetes közegben tudjuk megmutatni.
Ez szembemegy az Instagramon megtalálható megközelítéssel, ahol a felhasználókat arra ösztönzik, hogy a tökéletesre filterezett fotókon szereplő termékeket vásárolja meg.
Ahhoz, hogy a TikTok-on sikeres legyen a márkád meg kell találnod a platformhoz illő stílust.
A márkák hatalmas sikereket érhetnek el
A TikTok viralitása rengeteg új és váratlan lehetőséget kínál a vállalkozások számára.
Vegyük példának az Ocean Spray márkát. Az egész történet azzal kezdődött, hogy egy felhasználó, Nathan Apodaca munkába menet a gördeszkáján egy üveg Ocean Spray üdítőt ivott. A videó egyszerűsége ellenére mára már több, mint 85 milliós megtekintést ért el, és több, mint 13 millióan kedvelték.
A videó népszerűségét az Ocean Spray is kihasználta, hiszen egy piros teherautót küldött Apodaca-nak, aminek a platója tele volt az üdítővel. Ez a lépés már nem csak a TikTok felhasználók körében keltett feltűnést, hanem offline is. Ennek köszönhetően a termék gyorsan elfogyott a boltok polcairól.
Az Ocean Spray tehát egy meglévő, releváns TikTok trend sikerét lovagolta meg.
A TikTok nem csak a multik játéka
A TikTok egyik legnagyobb előnye, hogy akár kisebb költségvetéssel is hatalmas sikereket érhetsz el. A marketing lehetőségek is széles skálán mozognak, ezért lehetővé teszik bármekkora árbevételű vállalat részvételét. A márkák még mindig viszonylag könnyen generálnak organikus elérést, ezért a tartalommarketing szerves része a TikTok kommunikáció.
Sok felhasználó a TikTok-on keresi és találja meg a legújabb és legmenőbb trendeket, mivel ezek gyakran szájról szájra és gyorsan terjednek el.
Ezt tükrözik a platform néhány legjobban teljesítő hashtag-jei is:
mint például a #TikTokMadeMeBuyIt; #BuyThis; #TikTokFinds; #GotItFromTikTok; #TikTokMadeMeDoIt; és a #WhatTikTokMadeMeBuy – ezek mindegyikét rengetegen nézik. (Több, mint 1 milliótól 600 millióig)
Összegezve: A TikTok-ot mindenképp érdemes figyelembe venni a stratégia tervezésénél. A platform komoly lehetőségeket kínál minden vállalkozás számára a szakértői márka építésére. Mint minden új kampány során, a TikTok-on is kísérletezni kell a tartalmakkal, de meglepő lehet, hogy milyen gyorsan népszerűvé válhatnak a tartalmaink.
Segítségre van szükséged tartalomgyártásban, videókészítésben? Keress minket bizalommal!
Forrás: Horowitz, Evan: 4 Reasons TikTok Should Be Part of Your Marketing Plan, https://www.entrepreneur.com/article/365691
Borítókép: Olivier Bergeron // Unsplash
További képek: Richard Burlton // Josh Rose // Unsplash