Milyen érzés egy versenyképes vállalkozást vezetni? Szeretnéd, ha tele lenne a naptárad ügyféltalálkozókkal? Mit szólnál, ha az ügyfelek sorban állnának arra várva, hogy veled dolgozhassanak?
Íme a titok: Fókuszálj a személyes márkádra és kezdd el építeni a közönséged online. A közösségi média zseniális platformot kínál arra, hogy saját szakterületed keresett és ismert szakértővé válj. Ha elkötelezed magad amellett, hogy olyannak mutatkozol az interneten, mint amilyen valóban vagy, azonnal megtapasztalhatod néhány előnyét, ha „személyesebb” lesz a marketinged.
Az emberek jobban bíznak az emberekben mint a márkákban
Amikor olyan tartalmakat készítesz, amelyek tükrözik, hogy milyen vagy valójában, megjelennek benne az értékeid, a tapasztalataid, és a szenvedélyed, akkor a közösséged sokkal mélyebb bizalmi kapcsolatot fog kialakítani veled – hiszen ettől úgy érzik majd, hogy személyesen ismernek. Nyitottak lesznek arra, amiket mondasz, ajánlasz, emellett pedig hírnevet is szerzel az interneten, ami által könnyebben megtalálnak majd a jól fizető ügyfelek is.
Érdemes tehát a személyes profiljainkat használni a márkaépítés fő elemeként. A különféle közösségi média platformok kiváló eszközök a kapcsolatok építésére és a bizalom megszerzésére, mivel a sokféle tartalomtípusnak köszönhetően – videók, élő közvetítések, hosszabb bejegyzések, képek, szavazások, történetek, stb. – kiválóan variálhatjuk ezeket. Emellett egyfajta “közvetlen” hozzáférést is biztosítanak ezek az oldalak, hiszen gyorsan fel lehet venni a kapcsolatot a Messengeren vagy privát üzeneteken keresztül.
Az emberek jobban kötődnek a történetekhez mint a tényekhez
Amikor őszintén osztunk meg történeteket, és mesélünk arról, hogyan győztük le az utunkba tornyosuló lehetetlen akadályokat, valamint megosztjuk, hogyan segítettük legjobb ügyfeleinket jövőképük megvalósításában, könnyebben tudnak hozzánk kapcsolódni.
Minél alaposabban elsajátítjuk a történetmesélés képességét, annál stratégiaibb módon tudjuk személyes tapasztalatainkat lead-generáló eszközként használni. Az emberek ezeken a történeteken keresztül tanulnak rólunk, kapcsolatba lépnek velünk, és mélyebb szinten kapcsolódnak hozzánk. Később ezek az erős érzelmek fogják táplálni az ajánlatainkat és az ötleteinket.
Akkor jön a könnyű megtérülés, ha már az érzelmi kapcsolat megerősödött.
A személyes kapcsolat versenybiztossá tesz
Amikor a vállalkozások nem a személyes márkát helyezik előtérbe, versenyezniük kell az ár, a minőség és más jellemzők terén. A személyes márka használata előnyt jelent, hogy olyan módon tűnj ki, amely közelebb hoz a követőidhez. Mint például Jane Fonda aerobik rutinja. Nem ez volt a piacon elérhető legjobb edzésprogram, de a személyes márkája szenzációsra sikeredett.
A modern világban azt látjuk, hogy hírességek és közéleti személyiségek személyes márkáikkal olyan termékeket árulnak, amelyeknek gyakran nagyon kevés közük van ahhoz, amiről híressé váltak.
A személyes márkád megismételhetetlen és egyedi! A közönségeddel kialakított kapcsolat sokkal egyszerűbben működik, és gyorsabban alakíul át a véleményük azzal kapcsolatban, hogy akarnak-e veled együttműködni.
A személyes márkád hibabiztos
Az általad felépített közösség nem függ attól, hogy mivel foglalkozol, hol dolgozol. Viszont kihasználhatod a láthatóságodat, eléréseidet, ezáltal pedig bevételt szerezhetsz az ötleteiddel. Mindehhez pedig nem is kell a nulláról indulnod.
Ha az idődet és a kreativitásodat a tartalmaid készítésébe, és az azok alatt kialakuló beszélgetésekbe fekteted, akkor biztosan egy lojális követőbázist fogsz tudni kiépíteni. Egy olyan közösséget kovácsolhatsz, akik elkötelezettek maradnak és addig követnek, amíg hű maradsz értékeidhez.
Forrás: Stapleton, Juliette: Want More Clients? Focus On Your Personal Brand: https://www.entrepreneur.com/article/353802
borítókép: Corinne Kutz / Unsplash