A toborzás és a kiválasztás napjainkban nehezebb feladat, mint például egy évtizeddel ezelőtt, amikor a munkaerőpiacot inkább a munkahely-, s nem a munkaerőhiány jellemezte. A HR folyamatok nehézségeit azonban nem csak az okozza, hogy nincs elég álláskereső. A helyzetet a megváltozott elvárások és igények, a válsághelyzet okozta bizonytalanság és egy sor más tényező is befolyásolja. Ebben a cikkben olyan tippeket adunk vállalkozóknak, amelyekkel sikeresebbé tehetik a toborzás és kiválasztás folyamatát.
Manapság rengeteg cég éli meg kínlódásként a toborzás és kiválasztás folyamatát. Az álláshirdetésekre vagy nem érkezik megfelelő számú jelentkező, vagy elárasztják a levelezőrendszert azok az álláskeresők, akik nem felelnek meg a munkakör és a cég elvárásainak.
Ha nyitott vagy néhány szuper marketing „fogás” alkalmazására, az alábbi tippek segíthetnek.
A toborzás és kiválasztás egyik aranyszabálya: tudd pontosan, kiket keresel!
Ezt úgy is megfogalmazhatnánk, hogy határozd meg a célszegmenst! Egyrészt az álláshirdetés összerakásánál alaposan gondold át, milyen skillek, tapasztalatok szükségesek a pozíció betöltéséhez, s milyen lenne az a jelölt, aki nemcsak a szakmai elvárásoknak felelne meg, de a csapattal is „kompatibilis” lenne!
Igazítsd a célcsoport igényeihez a toborzás és kiválasztás eszközeit!
Mit jelen ez? Például azt, hogy máshogy kell megfogalmazni egy hirdetést, ha „kékgalléros” vagy ha „fehérgalléros” toborzásról van szó, vagy hogy más stílusban, más csatornákon tudsz hatékonyan megszólítani idősebb, illetve fiatalabb álláskeresőket.
A különbségek az egyes szegmensek között természetesen nem csupán a nyelvhasználatban mutatkoznak meg, hanem igényeik is különbözőek lehetnek, illetve más-más csatornákon tudod őket elérni.
Míg egy pályakezdő vagy egy fiatal munkavállaló számára talán a csapatépítő tréningekkel, a fejlődési lehetőséggel vagy képzésekkel lehet meghozni a kedvet a jelentkezéshez, addig a családos jelöltek valószínűleg jobban értékelik a rugalmas vagy kötetlen munkaidőt, illetve a home office lehetőséget.
Számos felmérés készült már azzal kapcsolatban, hogy milyen értékeket preferálnak a munkavállalók egy cégnél.
A legáltalánosabbak:
- megfelelő bér és juttatási csomag,
- kellemes munkahelyi légkör,
- pozitív vezetői attitűd,
- munka-magánélet egyensúlyának biztosítása,
- rugalmas munkavégzés,
- home office lehetőség.
Fogalmazz meg (többféle) munkáltatói értékígéret!
A munkáltatói értékígéret egy erős üzenet, amellyel vonzóvá teheted a cégedet azáltal, hogy kommunikálod, melyek azok az egyedi értékek, amelyek miatt jó nálatok munkát vállalni. Ehhez azonban tudnod kell, jelenlegi kollégáid miért dolgoznak szívesen a cégnél.
A legjobb módszer erre, ha megkérdezed őket – személyes elbeszélgetés keretében, esetleg kitöltetsz velük egy kérdőívet, majd a kapott eredményeket összegzed.
Fontos, hogy amikor a munkáltatói értékígéretet megfogalmazod, csak valós információk szerepeljenek benne! Ne próbáld olyan ígéretekkel odacsábítani a jelentkezőket, amelyek a valóságban nem teljesülnek, mert az rosszul fog elsülni: árthat a presztízsednek, és még belső feszültségek forrása is lehet.
A munkáltatói értékígéretet is érdemes a célszegmensre szabni, s akár többféle üzenetet megfogalmazni a különböző preferenciákkal rendelkező csoportok számára.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Használj több csatornát és többféle tartalomtípust!
A többféle üzenetet többféle csatornán célszerű kommunikálni annak érdekében, hogy az üzenet minél több emberhez eljusson. Nem elég, ha erre a célra a saját weboldaladat használod, esetleg megosztod a Facebookon is – ennél több kell!
Használd a többi közösségi média felületet is, és ne feledkezz meg az egyik legnépszerűbb oldalról, a YouTube-ról sem!
S ha már a YouTube-nál tartunk: tudtad, hogy a statisztikák szerint ma a videók a legkeresettebb, legkedveltebb tartalmak? A multimédia több érzékszervünkre, sőt az érzelmeinkre is hat, és segítségével gyorsan és különösebb erőfeszítés nélkül juthatunk hozzá információkhoz, amire napjainkban egyre nagyobb az igény!
Ma már, ha valakinek van pár perce a munkaközi szünetben, vagy el szeretné foglalni magát a metrón, utazás közben, nem olvas, hanem YouTube-ozik.
Vagyis: ha sok embert szeretnél elérni (és ez nem csak a toborzás-kiválasztás folyamatára vonatkozik, hanem bármilyen üzleti célra!), érdemes YouTube csatornát indítani, és elkezdeni a videó készítést!
(A videózással egyébként is rengeteget nyerhetsz, a hatékony információmegosztástól kezdve a pozitív SEO hatásokon át a több kattintásig.)
Milyen videó típusokban érdemes gondolkodni?
Az Employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés lényege, hogy a cégedet mint munkáltatót megpróbálod ugyanúgy vonzóvá tenni az álláskeresők számára, ahogy a potenciális vevőknek igyekszel kedvet csinálni terméked vagy szolgáltatásod megvásárlásához.
Az image videó egy szuper lehetőség erre, hiszen ennek a kontenttípusnak a célja az, hogy pozitív képet, kellemes benyomásokat alakítson ki a vállalatról.
Szintén jó választás a cégbemutató videó, a céljai is hasonlóak, mint az image videónak, de a fő funkciója, hogy betekintést adjon a színfalak mögé – ezzel is emberközelivé és szerethetővé téve a vállalatot.
Mutasd meg egy szuper, jó hangulatú videóban, hogy hogyan működik nálatok az ügyfélszolgálat, vagy hogy mi történik a logisztikai üzemben, s tedd szimpatikussá a vállalkozásodat az álláskeresők számára!
A rendezvényvideó is a pozitív képet erősíti a munkahelyről, megörökítve a céges események legfontosabb pillanatait, ráadásul nemcsak a potenciális jelentkezőket győzheti meg arról, hogy jó nálatok dolgozni, de a meglévő kollégák elköteleződését is erősítheti egy ilyen kontent.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Legyen saját karrieroldalad!
Egy önálló karrieroldal lehetőséget nyújt arra, hogy a célszegmensre szabva szólítsd meg az érdeklődőket, és hogy egy helyen összegyűjts minden fontos információt és elvárást. Lehetőséged van kitöltetni egy űrlapot is a pályázókkal, amivel szűrni tudod a megfelelő jelentkezőket.
Egy jó karrieroldal segít abban, hogy megspórolj egy csomó felesleges kört, s lerövidítsd a kiválasztás folyamatát.
Kérj segítséget a munkáltatói márkaépítéshez!
Ha eddig azt gondoltad, munkaerő-hiánnyal kapcsolatos problémáid megoldásához elég egy jó HR-es kolléga, a fentebb leírtakból talán már látod, hogy némi marketing is jól jöhet a toborzás és kiválasztás folyamatának felturbózásához.
Employer brandingben, videó készítésben, YouTube csatorna indításban és még számos más marketinges témában számíthatsz ránk.
Amennyiben segítségre van szükséged, vedd fel a kapcsolatot a DLX MEDIA csapatával, s kérj időpontot az első, ingyenes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ