Egyre többször találkozhatunk a headshot fotózás avagy üzleti fotózás kifejezéssel, ami nem véletlen, hiszen a portréfotózásnak ez az területe az elmúlt évtizedekben igen népszerűvé vált. Ha érdekel, miért fontos minden vállalkozó számára egy professzionális headshot fotó, és milyen célokra lehet felhasználni, olvass tovább, mert ebben a cikkben összeszedtünk minden fontos tudnivalót az üzleti fotózásról!
Mit jelent a headshot fotózás / üzleti fotózás?
A headshot fotózás avagy üzleti fotózás, ahogy a magyarban elterjedt, a portréfotózás egyik területét jelenti.
A headshot fotó egy szűk kivágású portréképet takar, amely a váll közepétől a fejtetőig ábrázol egy embert, vagyis a fókusz az arcon van.
Mire jó a headshot fotó, milyen területeken használják?
Az üzleti portré alapvető „kellék” minden vállalkozó, közszereplő, színész számára, akiknek fontos, hogy bizalmat és szimpátiát ébresszenek az emberekben.
Egy jó headshot fotó akár a márkát is építheti, hiszen napjainkban egyre fontosabb, hogy a különféle cégekhez, vállalkozásokhoz társuljon egy arc, akiben meg lehet bízni, akinek bizalmat lehet szavazni.
Ha hozzáértő szakember készíti el a fotót, akkor az alanyt a lehető legelőnyösebb oldaláról mutatja be, ugyanakkor minden esetben valósághű és felismerhető.
Az elmúlt évtizedekben a marketing tevékenység óriási változáson, fejlődésen ment keresztül, és jelentősen megváltoztak az eszközei is.
Nem elég ma már az, ha egy cég kiváló termékekkel vagy szolgáltatásokkal áll elő, hiszen, ha nem tud a potenciális vásárlók látókörébe kerülni, és megnyerni őket, akkor nem fognak tőle vásárolni, és nem lesz bevétele.
A mai vállalkozásoknak minden lehetőséget, minden eszközt meg kell ragadniuk ahhoz, hogy a piacon tudjanak maradni, és el tudják érni üzleti céljaikat, hiszen hatalmas a verseny.
A kulcs a bizalom és a szimpátia elnyerése – ezek kellenek ahhoz, hogy a célcsoport ne a versenytársakat válassza inkább, hanem a te termékeidet vagy szolgáltatásaidat vásárolja meg.
Éppen ezért fontos, hogy jó benyomásokat szerezzenek rólad, amihez alapvető eszköz egy jó fotó.
Ha pedig a személyes márkaépítésen van nálad a fókusz, akkor egyenesen kötelező beszerezni néhány olyan portrét, amelyet a különböző online (és akár offline) felületeken nyugodt szívvel használhatsz!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Segíthetünk a személyes márkád beindításában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Milyen a jó headshot fotó?
Először is előnyös és valósághű, nincsenek rajta effektek, nincs túlretusálva, megfelelő a világítás, szimpátiát keltő az arcikifejezés.
A ruházat és a frizura rendezett, jó a háttér, és a kép színei összhangban vannak. Sok esetben veszik igénybe headshot fotózásoknál profi sminkes és fodrász segítségét is, hogy az összhatás valóban kifogástalan legyen.
Fontos emellett a kiváló képminőség, élesség és a szaturáció, amely megfelelő fényképezőgéppel, objektívvel – és azt kezelni tudó szakemberrel érhető el.
Épp a fentiek miatt érdemes az üzleti fotózást fotóstúdióban vagy olyan külső helyszínen lebonyolítani, amelyet egy szakember is megfelelőnek ítél, és még ennél is fontosabb, hogy a fényképezés megfelelő, professzionális eszközökkel történjen.
Persze, ma már a legtöbb okostelefon is kiváló minőségű fotót tud készíteni, ám ha üzleti célokra szeretnéd a fotót felhasználni, semmiképp se javasoljuk a „homemade” megoldásokat, mert az eredmény egész biztosan nem lesz ugyanolyan magas minőségű, mintha egy hozzáértő szakember készítette volna profi technikával.
Jó, ha tudod, hogy a fotóid (és egyéb tartalmaid) minősége alapján az emberek következtetéseket vonnak le a termékeid vagy szolgáltatásaid minőségét illetően is – vagyis, ha profi a fotó, feltételezik, hogy amit tőled rendelnek, az szintén magas minőséget képvisel majd.
Ugyanakkor, ha rossz a képminőség, igénytelen a fotó (és a felületeiden található, többi kontent), akkor jó eséllyel azt fogják gondolni, hogy ez igaz a termékeid vagy szolgáltatásaid esetében is.
Sokszor felvetődik a kérdés, hogy a headshot fotón mosolyogjon-e a portréalany, vagy jobb hatást lehet elérni azáltal, hogy egy komoly, megfontolt szakemberhez méltó arckifejezés látható a képen.
Tény, hogy az ilyen fotókhoz nem illik a fogkrémreklámba illő, széles vigyor, de egy szolid, barátságos mosoly fokozhatja a szimpátiát, és bizalmat ébreszthet a leendő ügyfelekben, partnerekben, támogatókban.
Portréfotózás előtt érdemes akár többféle ruhát és kiegészítőt összeválogatni, és a fotós vagy más személy segítségét kérni a megfelelő szett kiválasztásához.
Segíthetünk a személyes márkád beindításában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Hol tudod használni az üzleti fotókat?
Szinte bárhol. A céges weboldaladon (pl. a bemutatkozást tartalmazó aloldalon), a különböző social media felületeken profilképként, az aláírásodban, bármilyen szoftver használatánál, amely fotófeltöltési lehetőséget kínál (csevegőprogramok, levelezőrendszerek stb.).
Ha szerzőként vagy interjúalanyként szerepelsz a médiában, akkor is szükséged lehet egy előnyös fotóra, de akár egy pályázati anyaghoz, a névjegykártyád készítése során és még számtalan helyzetben jöhet jól egy igazán jól sikerült üzleti fotó.
Összefoglaló
A headshot fotózás avagy üzleti fotózás a fotográfia, azon belül a portréfotózás egy fontos területe, amely napjainkban egyre nagyobb szerepet kap, hiszen ma már jó minőségű portréfotókra minden üzletembernek és közszereplőnek szüksége van.
Egy jó fotó segít az emberekben bizalmat és szimpátiát ébreszteni, ami által könnyebben elérheted, hogy később megvásárolják a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat.
A headshot fotót számos területen felhasználhatod – használd a céges weboldaladon, a közösségi médiában, az e-mailes aláírásodban és minden olyan felületen, ahol van lehetőség magadról képet feltölteni.
Az üzleti fotózást mindenképpen bízd szakemberre, aki profi technikával és hozzáértéssel garantálni fogja a kiváló minőségű headshot fotókat!
Segíthetünk a személyes márkád beindításában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ