A tudatos vállalkozásfejlesztés egy bizonyos pont után elengedhetetlen ahhoz, hogy a cég fejlődni tudjon, s stagnálás vagy visszaesés helyett folyamatosan növekedjen. Sokszor előfordul, hogy egy cég a kezdeti sikerek után megtorpan, nem olyan ütemben fejlődik, ahogy a tulajdonosok szeretnék, esetleg még romlanak is az eredményei. Persze, létezik arra is példa, hogy túl gyorsan, túl hirtelen következik be a fejlődés, s a cég nem tud ilyen tempóban alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez és igényekhez. Mutatunk néhány tippet, amelyek segítségedre lehetnek vállalkozásod fejlesztésében.
A vállalkozásfejlesztés magában foglal minden olyan tevékenységet, amelyek célja, hogy a vállalat a fejlődés pályájára álljon: része a folyamatok és a szervezet fejlesztése, marketing és értékesítés, hitelesség, márkaépítés.
Ebben a cikkben adunk néhány tippet, amelyek segíthetnek beazonosítani és megoldani a problémákat.
1.) Növeld a hatékonyságot!
Vizsgáld felül a különböző területen dolgozó kollégák hatékonyságát, tudását, munkamódszereit, folyamatait.
Biztos, hogy megfelelő a feladatmegosztás? Gyakran előfordul, hogy míg az egyik kolléga túlterhelt, és már nincs kapacitása minden feladatát az elvárt színvonalon teljesíteni, addig másoknál sok az „üresjárat”, mert nincsenek megfelelő mennyiségű feladattal ellátva.
Az ilyen aránytalanságokat jobb időben észrevenni és megszüntetni, mert hosszabb távon belső feszültségekhez is vezethet az egyenlőtlen leterheltség.
Delegálás, automatizálás
Szintén gyakori hiba, főként vezető pozícióban lévő személyeknél, hogy nem tudnak jól delegálni, nem mernek feladatot átadni a munkatársaknak, miközben senkitől sem várható el, hogy mindenhez értsen, minden felelősséget egyedül vállaljon, s mindent maga oldjon meg.
Célszerű átgondolni, mely folyamatokat tudod átadni másoknak, hogy szűkíteni tudd a fókuszt, s ne aprózd el az energiádat!
A hatékonyságot növeli az automatizálás is. Vizsgáld meg, melyek azok a folyamatok és feladatok, amelyet automatizálni lehet, amelyek rendszeresen ismétlődnek, és elveszik az időt és az energiát a kollégáktól!
Ezek lehetnek egészen apró, néhány percet igénybe vevő műveletek – pl. e-mailek automatizálása, sablonok használata, időpontfoglaló rendszerek bevezetése stb.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2.) Végezz piackutatást, figyeld a versenytársakat!
Nézd meg, kik a konkurenciáid, és tudj meg róluk minél többet! Mit csinálnak ők máshogy, mint te? Mik az erősségeik, melyek a gyenge pontjaik?
A másoknál bevált, jó gyakorlatok követendő példaként szolgálhatnak, a gyengeségek pedig megmutathatják, miben kell igazán megerősödnöd, ha hosszabb távon le akarod körözni őket.
3.) Vizsgáld felül a marketing stratégiádat!
Ahogy a világ változik, úgy a marketing is igazodik a megváltozott körülményekhez, az új igényekhez és a legfrissebb trendekhez.
A videós tartalmak fontossága
Ma már elsősorban online marketingről beszélünk és előtérbe került a minőségi tartalomgyártás, amely folyamatosan formálódik a médiafogyasztási szokások változásaihoz igazodva.
Például ma a videó készítés és egy podcast minden vállalkozásnak erősen ajánlott – aki el akarja érni a célcsoportját, az YouTube csatornát indít és podcasteket gyárt ennek érdekében.
Vállalkozásfejlesztés az online térben: SEO és PR
Fontos szerepet kapott az elmúlt években a keresőoptimalizálás, a SEO is, amellyel egyre több marketing ügynökség kezdett el foglalkozni.
Érdemes megvizsgálnod, hogy marketing tevékenységed kompatibilis-e a modern kor elvárásaival, vagy esetleg leragadtál olyan módszereknél, amelyek például egy évtizeddel ezelőtt még hatékonyak voltak, ma azonban már idejétmúltak.
Ha eddig nem tetted, megkereshetsz egy marketinggel foglalkozó céget, akik leveszik a válladról ezeknek a feladatoknak a terhét.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
4.) Növeld a hitelességedet!
Az előző ponthoz kapcsolódik a hitelesség erősítése és a márkaépítés: hogyan látnak minket mások a piacon (ügyfelek, partnerek és leendő munkatársak)
PR Cikkek és sajtómegjelenések
A hitelességet növelhetik a releváns információkat tartalmazó, jó minőségű online tartalmak, de az is, ha a felületeiden láthatóvá teszed a referenciáidat, a partnereidet és a sajtómegjelenéseidet.
A hitelesség mindennek az alapja:
akkor fog a márkád erősödni, akkor fog növekedni a vevőszám, ha hitelessé válsz a célcsoport számára és elhiszik, hogy értesz ahhoz, amit csinálsz.
5.) Figyelj a visszajelzésekre
Fontos, hogy nyomon kövesd és átgondold az ügyfelektől, a partnerektől vagy a befektetőktől érkező visszajelzéseket!
Ha vannak közösségi média felületeid, rendszeresen nézd meg a hozzászólásokat! Vannak értékeléseid a Google Cégemen? Nézd meg, mit írnak rólad!
Ha pedig jól jönne egy kis segítség, vedd fel velünk a kapcsolatot, és kérj időpontot konzultációra!
Kapcsolódó videók:
Miről volt szó ebben a cikkben?
-
A vállalkozásfejlesztés első lépései: hatékonyságnövelés
-
Folyamat fejlesztés, delegálás, automatizálás
-
Piackutatás, versenytárs elemzés
-
Marketing tervezés, stratégia, márkaépítés
-
Tudatos tartalomgyártás
-
Hitelesség építése PR kampányok, sajtómegjelenések segítségével
-
Visszajelzések kérése
Borítókép: Isaac Smith // Unsplash