Ma már senki sem lepődik meg azon, hogy a webinár készítés hasznos eszköze az ügyfélszerzésnek. Azt azonban már kevesen tudják, hogy a B2B szektorban a webinár az egyik legjobb módja a minőségi lead gyűjtésnek és a B2B webinárok résztvevőinek 73%-ából ügyfél lesz.
Bár a B2C szektorban a konverzió kissé alacsonyabb, így is érdemes elgondolkodnod azon, hogy vállalkozóként belevágj a webinár készítésbe, hiszen a webinár az értékesítési tölcséred (sales funnel) egyik központi eleme lehet.
Ebben a cikkben lépésről lépésre végig megyünk a webinár készítés folyamatán: megmutatjuk, hogyan kell felépíteni egy sikeres webináriumot, hogyan kell becsomagolni, milyen marketing üzeneteket kell mellépakolni, melyek a legjobb webinár szoftverek, mire érdemes figyelned mielőtt webinár platformot választasz, és azt is megtudhatod, hogyan növeld a konverziódat.
Kezdjünk is bele!
Webinár készítés 101: Hogyan néz ki egy profi webinár forgatókönyve?
Egy jó webinár felépítése nem ördöngösség. Egyszerű a receptje. Mutatjuk.
(A leírtak elsősorban az élő webinárokra vonatkoznak, de a főbb alapelveket alkalmazhatod automatizált, előre felvett webinárok esetében is.)
- Bemutatkozás: Köszöntsd a nézőket, majd mutatkozz be. Meséld el röviden a személyes történetedet, amiből kiderül, hogyan lettél az adott téma szakértője. Mondd el, mire számíthatnak a webinár résztvevői és kinek is való ez a webinárium. Ha van ideális vásárló avatárod, akkor itt leírhatod.
- Ösztönzők bemutatása: Mondd el, miért érdemes megvárni a webinár végét, milyen exkluzív ajánlatra vagy ajándékra számíthat az, aki végignézi a webináriumodat. Ez lehet például egy felvétel, ingyenes eBook, kedvezményes termék, vagy ingyenes konzultáció.
- Opcionális – tévhitek bemutatása: Röviden bemutathatod a webinár témájával kapcsolatos tévhiteket és azok cáfolatait. Ezzel mintegy megerősíted szakmai hitelességed és bizalmat építhetsz a hallgatóságban.
- Webinár előadás: Ez a rész lényegében a webinár fő üzenetének, tanításának átadása.
- CTA (Call to Action) – felhívás: A webinár végeztével két utat kínálhatsz a webinár résztvevőinek. Az egyik út, hogy maguk keresik meg a válaszokat az előadás alapján. A másik utat szerintem már kitaláltad! Ez Te vagy: a terméked, szolgáltatásod! Profi tipp: Tedd fel úgy a kérdést, hogy megengedi-e a kedves hallgatóság, hogy néhány perc erejéig bemutasd nekik azt a megoldást, ami megoldja a problémájukat. Várd meg, amíg a chatben többen is megerősítik a kérdésedet. Ha jó webinárt tartottál, biztos lehetsz a pozitív válaszban. Az ajánlatod legjobb, ha időhöz kötöd, ami néhány napon belül lejár.
- Q&A szekció – Kérdezz-felelek rész: Élő webinár végén adj lehetőséget az érdeklődőknek, hogy feltehessék kérdéseiket az előadással vagy az ajánlatoddal kapcsolatosan.
Fontos, hogy a webinárod legyen interaktív, vond be a nézőket! Ezt legegyszerűbben úgy teheted meg, hogy néhány alkalommal kérdéseket intézel a hallgatósághoz és beolvasod a chatben írt válaszokat.
Használhatod a Slido nevű szoftvert is, amellyel elegáns kvízkérdéseket és egyéb figyelemfelkeltő elemeket vetíthetsz a webináron, majd azonnal be is mutathatod a kvíz eredményét.
Most, hogy már fel tudsz építeni egy jó webinár prezentációt, lássuk, hogyan tudsz hozzá érdeklődőket szerezni, majd végső soron értékesíteni.
Video marketing szolgáltatások a DLX MEDIA marketingügynökségnél:
Segíthetünk a videó készítésében, webinár szervezésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Hogyan csomagold be a webinárodat?
Egy jó webinár tematika összerakása és egy briliáns előadás lehozása semmit sem ér, ha nem tudod eljuttatni a megfelelő közönséghez.
A webinárodat hirdetheted YouTube-on vagy Facebookon is, de ha van saját levelezőlistád, netán podcasted vagy blogod, a tartalommarketing stratégiád egyik pillére lehet a webinárod. Készíthetsz örökzöld webinár funneleket, amelyek folyamatosan szállítják majd az ügyfeleket.
Amire szükséged lesz, az egy jó webinár landing oldal (webinár feliratkozó oldal), egy webinár köszönő oldal (erre az oldalra irányítod át az érdeklődőket, miután regisztráltak), és egy automatizált email sorozat a webinár előtt és után.
Lássuk is ezeket sorban…
Webinár landing oldal (webinár feliratkozó oldal vagy regisztrációs oldal)
A landing oldal annyit jelent, hogy itt fogod feliratkoztatni az érdeklődőket (potenciális ügyfeleket, vásárlókat) a webináriumodra.
A webinár feliratkozó oldal lényegesen egyszerűbb és rövidebb, mint egy “hagyományos” értékesítési oldal. Inkább egy csali landing oldalhoz lehet hasonlítani, ahol az olvasónak nem kell sokat görgetnie (vagy egyáltalán nem kell görgetnie) ahhoz, hogy információhoz jusson.
A webinár landing oldalad struktúrája:
- Időpont: Ha otthonosan mozogsz a WordPress szerkesztőben, akkor berakhatsz ide egy visszaszámlálót, ami a webinárig hátralévő időt mutatja. A legtöbb webinár szoftver segítségével honlapszerkesztés nélkül is könnyen készíthetsz ilyen feliratkozó oldalt és visszaszámlálót.
- Ígéretek: Mit tanulhat az, aki eljön? Foglald össze néhány pontban az előnyöket!
- Bizalomépítő elemek: A webinárok 35%-a használ valamilyen bizalomépítő elemet. Mutathatsz médiamegjelenéseket, ügyfél sikersztorikat – bármit, ami megalapozza szakmai hitelességed.
- CTA: Feliratkozási lehetőség a webinárra.
Ne felejtsd el kiemelni, hogy ÉLŐ webinárról van szó. (Már ha valóban arról van szó.)
Ha komfortos vagy a videó készítésben, akkor készíthetsz egy rövid, előre felvett videót is a leírás mellé, ahol személyesen invitálod az érdeklődőket. Előnyös lehet egy hétköznapi környezetben, például sportolás közben, a parkban, vagy az autóban felvett spontán videó, amiben megjelenik a személyiséged és átjön a lelkesedésed.
Webinár köszönő oldal
A webinár köszönő oldal akkor jelenik meg, miután az érdeklődő regisztrált a webináriumodra.
Itt erősítsd meg, hogy az érdeklődő sikeresen regisztrált a webinárodra, majd emeld ki, hogy mit fog kapni és tanulni, ha eljön. Esetleg tölts fel egy rövid videót.
A marketing szoftveredtől függően itt van a helye annak is, hogy emlékeztesd a kedves érdeklődőt, ne felejtse felírni a naptárjába a webinárod időpontját. (A legjobb webinár szoftverekkel az időpont automatikusan bekerül a regisztráltak naptárjába.)
Ha igazán különleges szeretnél lenni, akkor az oldal alján kérheted, hogy töltsenek ki egy kérdőívet a webinárral kapcsolatos tematikáról, elvárásokról, amit aztán felhasználhatsz közvetlenül a webinárod megalkotásánál, de az ideális vásárló avatárod finomításához is.
Webinár email sorozat
A legegyszerűbb esetben csupán egyetlen, a webinár regisztrációt megerősítő emailre lesz szükséged. Kár lenne azonban kihagynod azt a lehetőséget, hogy automatizált előkövető és utánkövető email sorozatokkal építs bizalmat a feliratkozókban (webinár előtti napokban) és megnyerd a webináron közvetlenül nem konvertálódó potenciális ügyfeleket (webinár utáni napokban).
Az előkövető emailekben elmesélheted a személyes történetedet és bemutathatsz egy-két esettanulmányt a sikeres ügyfeleidről. Fontos, hogy a webinár előtt értesítsd a feliratkozókat, hogy pontosan mikor kezdődik a webinár és a program kezdetekor szintén küldj egy emlékeztető emailt azzal, hogy még nem késő csatlakozniuk.
Az utánkövető emailekben mutasd meg, hogyan teszi jobbá az ügyfeleid életét a webináron bemutatott terméked, szolgáltatásod.
Ne felejtsd el felhívni a figyelmet a lejáró határidőre, ameddig az ajánlatod érvényes. Fontos az is, hogy a határidő pontosan egyezzen meg a webináron elhangzottakkal és lehetőleg ne egy mesterséges határidő legyen, hanem valódi funkcióval bírjon.
Most pedig lássuk a legjobb webinár szoftvereket és platformokat.
Video marketing szolgáltatások a DLX MEDIA marketingügynökségnél:
Segíthetünk a videó készítésében, webinár szervezésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Melyek a legjobb webinár szoftverek?
Összeszedtük neked a legjobb webinár programokat. Cikkünk végén pedig azt is megmutatjuk, mire érdemes odafigyelned, mielőtt belecsapsz a webinár készítésbe.
Következzen tehát hét kiemelt webinár platform. A leírást rövidre vettük és úgy szerkesztettük, hogy könnyen áttekinthető legyen számodra.
1. WebinarJam
Legjobb automatizálható webinár szoftver
A WebinarJam egy piacvezető webinár szoftver, amellyel profi webinárokat készíthetsz a feliratkozó oldaltól kezdve egészen a kedvezményes csomagajánlatokig.
Ebben interaktív funkciók sora, élő közvetítési lehetőség YouTube csatornára és Facebook oldalra, kiváló ajánlatsablonok, valamint email és sms követési lehetőség fog segíteni.
Ha technikai gondod adódna, csak meg kell nyomnod a pánikgombot és a szoftver automatikusan átköltözteti az összes nézőt egy új webinár szobába.
Kiemelt funkciók:
- Készíts személyre szabható webinár regisztrációs oldalt
- Optimalizáld webinár marketing kampányodat a beépített riportokkal
- Küldj webinár utánkövető emaileket szegmentált adatok alapján
- Streameld webinárodat élőben YouTube-ra vagy Facebookra
- Használd a beépített whiteboardot, hogy még izgalmasabb legyen a webinárod
Árazás: 39$/hó-379$/hó
Amiért szeretjük:
- Flexibilis időzítési lehetőségek
- Integrált email és sms szolgáltatás
- Diverz funkcionalitás
- Költséghatékony
Amit hiányoltunk:
- Nincs dedikált webinár app hozzá
Támogatott platformok: Böngésző (mobilböngésző is)
2. Livestorm
Legjobb böngésző alapú webinár szoftver
A párizsi székhelyű Livestorm minden bizonnyal az egyik legismertebb, böngésző alapú webinár platform. Nincs szükség speciális webinár szoftver letöltésére; közvetlenül a böngésződben működik. Készíthetsz vele élő webinárokat, előre felvett webinárokat (webinár automatizáció), virtuális rendezvényeket, de akár online meetingekhez is használhatod a Zoom helyett.
A Livestorm támogatja a legtöbb webinár funkciót, amire csak szükséged lehet: közösségi chat, Q&A, szavazás, kérdőívek, privát chat, moderálási lehetőség, automatikus felvétel. A webinár végén megjelenítheted az ajánlatodat egy külön erre a célra kialakított CTA gombbal.
Az árazás alapvetően a regisztráltak számától függ és teljesen az igényeidre szabható. Az ingyenes verzió aligha lesz elegendő, ugyanis 30 nézőben korlátozták a webinárokat.
Kiemelt funkciók:
- Igazítsd a kinézetet saját márkádhoz
- Készítsd el saját webinár feliratkozó oldaladat és ágyazd be saját weboldaladba
- Kösd össze CRM rendszereddel
- Küldj automatizált email üzenetet a regisztráltaknak
Árazás: 0€/hó-499€/hó
Amiért szeretjük:
- Diverz funkciók
- Európai infrastruktúra és adatvédelem
- Beépített CTA gomb
Amit hiányoltunk:
- Kissé borsos az ára, ha nagy webinárokat szervezünk
- Nincs dedikált mobil app (bár mobil böngészőben működik)
Támogatott platformok: Webböngésző (kompatibilis a mobil platformokkal)
3. Webex
Legjobb skálázható webinár platform
A Webex a Cisco termékpalettájának egy központi eleme, amely több csomagból áll. Ennek része a Webex webinár platform is.
A Webex segítségével, amellett, hogy megkapod a legfőbb webinár funkciókat, élőben streamelhetsz YouTube-ra vagy Facebookra. Kérdőívek, chat, szavazás, és Q&A funkciókkal fenntarthatod a célközönség figyelmét.
A Webex webinár előfizetéséhez kapsz egy Webex Meet licenszt is, ami a Webex videó konferencia megoldása.
Kiemelt funkciók:
- Készítsd el márkádhoz szabható webinár regisztrációs oldaladat
- Köszöntsd a nézőket zenével vagy személyes üzenettel a webinár kezdetéig
- Tartsd meg az érdeklődőket különböző kommunikációs eszközökkel
- Készíts előkövető és utánkövető email sorozatokat, emlékeztetőket
Árazás: 68.75$/hó (1000 regisztráltig)
Amiért szeretjük:
- Streamelés YouTube-ra és Facebookra
- Diverz funkciók és platformok
- Köszöntés háttérzenével, képpel, vagy üzenettel
- Kedvező árazás
Amit hiányoltunk:
- CTA gomb
Támogatott platformok: Mac, Windows, iOS, Android, Web
4. Demio
Legjobb analitikai szemléletű webinár szoftver
Ha marketinges beállítottságú vagy, akkor kedvelni fogod a Demio webinár platformot. A Demio ugyanis kiemelt figyelmet szánt az analitikai megoldások támogatására.
A Demio webinár platformon készíthetsz webinár regisztrációs oldalt, megkapod az esszenciális funkciókat a célközönség figyelmének fenntartásához, email üzeneteket küldhetsz, és részletes kimutatást kapsz webinárjaid résztvevőinek viselkedéséről.
Az árazás – ahogy a legtöbb esetben – a résztvevők számától függően változik.
Kiemelt funkciók:
- Készíts részletes kimutatást webinárjaid megtérüléséről
- Vedd fel előre és automatizáld a webinárjaidat
- Tartsd fenn a közönséged figyelmét különböző interaktív funkciókkal
- Küldj testreszabott email értesítéseket
Árazás: 42$/hó kezdőártól
Amiért szeretjük:
- Erős webinár analitika
- Könnyen kezelhető felhasználói felület
- CTA gomb
Amit hiányoltunk:
- Nem olcsó
- Nincs iOS app
Támogatott platformok: Web, Android, natív mobil böngésző támogatás
5. GoTo Webinar
Legjobb webinár szoftver nagy célközönséghez
A GoTo márkanév ismerősen csenghet, ha használtad már a GoTo Meeting videó konferencia szoftvert. A GoTo Webinar egy megnyerő külsejű, egyszerűen használható webinár program, amiben megtalálható az összes alapvető webinár funkció, amire csak szükséged lehet. Ilyen például a kérdőívek készítése, webinár sablonok használata, regisztrációs oldalak készítése és saját márkádhoz igazítása, és a webinár riportok készítése.
A GoTo Webinar jól skálázható a közönséged méretének függvényében és a standard csomaghoz már GoTo Meeting licensz is dukál.
Kiemelt funkciók:
- Készítsd el saját webinár feliratkozó oldaladat
- Használd a beépített webinár sablonokat a gyorsabb munkához
- Kövesd és mérd az érdeklődők videlkedését
Árazás: 44€/hó kezdőártól
Amiért szeretjük:
- Egyszerűen használható
- Jól skálázható
- Megbízható
- Széleskörű integráció
Amit hiányoltunk:
- Picit több funkció
Támogatott platformok: Mac, Windows, iOS, Android, Web
Video marketing szolgáltatások a DLX MEDIA marketingügynökségnél:
Segíthetünk a videó készítésében, webinár szervezésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
6. WebinarGeek
Legjobb ár-érték arányú webinár program
A WebinarGeek egy európai infrastruktúrára és adatkezelési elvekre épülő, webalapú webinár platform. Rendelkezik az összes alapvető funkcióval, amit egy webinár programtól elvárhatsz: készíthetsz vele automatizált vagy élő webináriumot, feliratkozó oldalt, használhatod az interaktív és értékesítési funkcióit, üzeneteket küldhetsz vele stb.
Viszonylag kedvező árfekvése és egyszerű kezelhetősége vonzó választássá teszik kezdő vállalkozók számára is.
Kiemelt funkciók:
- Készíts élő, automatizált és hibrid webinárokat
- Küldj személyre szabott üzeneteket
- Prezentáld ajánlatodat különböző CTA lehetőségekkel
- Készíts egyedi webinár landing oldalakat vagy ágyazd be a regisztrációs űrlapot saját weboldaladba
Árazás: 39€/hó kezdő ártól
Amiért szeretjük:
- Jó ár-érték arány
- Diverz funkciók
- Különböző CTA lehetőségek
- Felhasználóbarát és modern kezelőfelület
Amit hiányoltunk:
- Nincs mobil applikációja
Támogatott platformok: Webböngésző, mobiltámogatással
7. Zoom
Legjobb fapados webinár szoftver
Ha eleve használod a Zoomot mondjuk az online konzultációidhoz, akkor jó választás lehet webinárjaidhoz is. Egy “sima” Zoom Pro előfizetéssel már élőben streamelhetsz Facebookra vagy YouTube-ra, ami a legtöbb vállalkozónak vagy kezdőnek elég lehet.
Hátránya, hogy nem olyan szofisztikált és modern, mint a dedikált webinár szoftverek. Cserébe viszont ott vannak a Zoom jól ismert interaktív funkciói a chattől kezdve, a kérdőíveken át, egészen a rajztáblákig. Ráadásul a Zoom szinte minden marketing eszközzel összekapcsolható és mindenki ismeri.
Zoom Session előfizetéssel saját márkás regisztrációs oldalt is készíthetsz webinárjaidhoz és erősebb teljesítmény riportokat kapsz, bár ez már méregdrága. Ha beéred a Zoom Webinar csomaggal, már akkor is megkapod az alapszintű analitikát és egy Zoom regisztrációs oldalt. Harmadik lehetőségként pedig ott van a már említett Zoom Pro előfizetés.
Kiemelt funkciók:
- Közvetítsd webinárodat élőben a YouTube csatornádon vagy Facebook oldaladon
- Küldj személyre szabott értesítéseket a webinárod előtt és után
- Használd a Zoom interaktív funkcióit, hogy fenntartsd az érdeklődők figyelmét
- Kösd össze Zoom fiókodat a többi marketing eszközöddel
Árazás: 74€/hó kezdőártól
Amiért szeretjük:
- Mert Zoom
- Kiváló integrációk
- Erős interaktív funkciók
- Streamelési lehetőség külső platformokra
Amit hiányoltunk:
- Nem túl kiváló ügyfélszolgálat
- Ár-érték arány lehetne kedvezőbb
- Kissé bonyolult csomagajánlatok
Támogatott platformok: Mac, Windows, iOS, Android, Web
További kedvelt webinár szoftverek és eszközök
Az ismertetett webinár szoftvereken kívül számos egyéb ismert webinár megoldás létezik a piacon. Itt felsoroltuk a legismertebbeket:
- Google Meet: A Google videó konferencia platformja.
- Zoho Meeting: A Zoho brand részeként ismert online meeting és webinár szoftver.
- Adobe Connect: Az Adobe webinár megoldása kreatív vállalkozóknak.
- On24: Webinár készítés mesterséges intelligencia segítségével.
- WebinarNinja: Dinamikusan fejlődő webinár platform, diverz funkciókkal.
Végezetül nézzük meg, hogy mire érdemes odafigyelned mielőtt webinár szoftvert választasz.
Hogyan válaszd ki a megfelelő webinár szoftvert?
A megfelelő webinár szoftver kiválasztása nem egyszerű feladat. Ma már annyiféle megoldás létezik a piacon, hogy csupán a lehetőségek számbavétele is óriási terhet ró a vállalkozóra. Nem is beszélve a webinár készítés kihívásairól…
Az alábbiakban röviden összefoglaltuk neked, hogy mire érdemes odafigyelned, amikor webinár szoftvert keresel.
Persze kipróbálhatsz többféle platformot is, de ne ess bele abba a hibába, hogy keresed a tökéletes megoldást. Tökéletes webinár szoftver nem létezik. És soha nem is fog, hacsak magad nem programozol egyet.
Íme a csekklista:
- Legyen élmény a nézőnek: az első mindig az ügyfél. Ha az érdeklődő profi szervezést és előadást hall és lát, minden bizonnyal nagyobb bizalommal lesz irántad, amikor bemutatod a sorsfordító ajánlatodat.
- Legyen megbízható és biztonságos: ezt elsősorban sajnos csak tapasztalati úton tudod megállapítani, de egy ismert márka, megfelelő és transzparens adatkezelési szabályzat, jó szerver üzemelési idő és reszponzív ügyfélszolgálat mindig jól jön.
- Legyen könnyen kezelhető az adminoknak: nézd meg azt is, hogy egyszerre hányan prezentálhatnak, van-e privát chat, moderálási lehetőség stb.
- Legyen összeköthető meglévő marketing eszközeiddel: ma már nem nagy elvárás, hogy marketing eszközeid egy géphez hasonlóan működjenek, ezért előnyös, ha a kiszemelt webinár szoftver összekapcsolható meglévő eszközeiddel.
- Legyen költséghatékony: még ha nem is vagy árérzékeny, egy nem megfelelően kiválasztott webinár előfizetés igazi pénznyelővé tud válni, különösen, ha nagy célközönséggel dolgozol.
- Legyen megfelelő az adott célra: nem mindig a legcsillogóbb, legtöbb funkciót kínáló szoftver a legjobb választás. Döntésedet érdemes mindig a célodhoz igazítani.
Ha eddig nem győztünk meg, hogy miért érdemes belefognod a webinár készítésbe, valószínűleg már nem is fogunk.
De hátha mégis…
Lássuk még egyszer a webinár készítés előnyeit.
Melyek a webinár készítés előnyei?
Ha webinár készítésre adod a fejed, biztos lehetsz benne, hogy az egyik legjövedelmezőbb marketing csatornádon dolgozol. Különösen igaz ez a B2B szektorban, ahol nagy átlagban a webinár résztvevők 73%-a konvertál.
Azzal azonban számolnod kell, hogy a regisztráltak alig fele fog csak eljönni. Ezen a számon picit tornázhatsz okos előkövető email sorozatokkal és emlékeztetőkkel, de hát tudjuk, milyenek az emberek…
A webináriumok egyik előnye a különféle marketing eszközökkel szemben, hogy mindennél jobban meg tudod mutatni a személyiségedet és a szakértelmedet, illetve közvetlenül kommunikálhatsz a potenciális ügyfelekkel. Ennélfogva viszonylag jó konverzióra számíthatsz.
A webinárok megalapozhatják szakmai hitelességedet is, sőt, tartalom többszörözésre is kiválóan használhatók az alábbi modell mintájára:
A webinárfelvételt megvághatod, feltöltheted a YouTube csatornádra, készíthetsz belőle YouTube Shortot, közösségi média posztokat, online kurzust, a hangfelvételt pedig podcastként is hasznosíthatod. Vannak olyan webinár eszközök, amelyekkel automatikus leiratokat készíthetsz például egy blogcikkhez.
Bár az élő webinárok folyamatosan igénylik a jelenlétedet, készíthetsz örökzöld webinár funneleket, automata webinárokat is, amelyeket csak egyszer kell felvenned.
Láthatod a fentiekből, hogy a webinár készítés egy olyan befektetés a vállalkozásodba, amit kár volna kihagynod.
Segíthetünk a videó készítésében, webinár szervezésben?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Video marketing szolgáltatások a DLX MEDIA marketingügynökségnél:
borítókép: Chris Montgomery / Unsplash