Egy jó weboldal minden cég számára létfontosságú. Úgy funkcionál, mint egy névjegykártya, amely tartalmazza a cég legfontosabb adatait, ezen felül képet ad a profiljáról, bemutatja a termékeit vagy a szolgáltatásait, és esetleg platformként szolgál különféle kontentek publikáláshoz. A különféle tartalomkezelő rendszerek közül az egyik legnépszerűbb a WordPress, amelynek kezelése egyszerű, könnyen megtanulható. Nem árt azonban alaposabban megismerkedni a rendszerrel, és megtudni, miként lehet kihozni belőle a maximumot. Ebben a cikkben WordPress weboldal készítés tippeket fogunk bemutatni.
A WordPress valamikor blogmotorként kezdte meg pályafutását, mára azonban az egyik legszélesebb körben használt tartalomkezelő rendszerré nőtte ki magát. Ma már szinte bármilyen méretű és összetettségű webhelyet megvalósíthatunk a WordPress segítségével. A WordPresst bárki díjmentesen telepítheti a saját szerverére, azonban ahhoz, hogy a honlap sikeres és jól működő legyen, célszerű követni WordPress weboldal készítés tippjeinket.
1. tipp: Válaszd ki a céljaidnak megfelelő webhelytípust
A sikeres WordPress weboldal létrehozásának első lépése a világos célok kitűzése. Ezek határozzák meg, hogy a weboldalnak milyen követelményeknek kell megfelelnie. Az optimális weboldaltípust mindig a célok és követelmények alapján választhatod ki.
Az egyik legnépszerűbb webhelytípus a céloldal, amely egyetlen termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódik, és jó esetben optimalizált kulcsszavakkal van ellátva, amelyek segítenek abban, hogy a keresőmotorok az oldalra tereljék a látogatókat.
Leggyakrabban a klasszikusnak számító egyoldalas webhelyekkel találkozhatunk, amely jellemzően több részre van osztva, és az alábbi szerkezet alapján tagolódik:
- szolgáltatás / termék,
- „rólunk”,
- kapcsolat.
Kisebb cégek vagy projektek számára egy ilyen WordPress weboldal készítés kiváló választásnak bizonyulhat, hiszen könnyen kezelhető és átlátható, illetve gyorsan és egyszerűen fejleszthető.
Ennek úgymond komplexebb változata a microsite avagy mikrooldal, amelynél a kezdőlap egységei további információkat tartalmazó aloldalakra hivatkoznak.
Ha szükséges, további landing oldalak is létrehozhatók, amelyeket szintén kulcsszavak elhelyezésével tudsz „láthatóvá” tenni a keresőmotor számára, és elérni, hogy az látogatókat irányítson rájuk.
Ha viszont egy online webáruházat vagy más, bonyolultabb weboldalt szeretnél létrehozni, akkor ennél többre lesz szükséged, és használnod kell a céljaidnak megfelelő beépülő modulokat is, amelyekkel plusz funkciókra tehet szert a WordPress weboldalad.
Segítségre van szükséged a marketing stratégiában? Beszéljünk!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2. tipp: Válassz optimális webtárhelyet!
Ha szeretnél elérhető lenni az online térben, be kell szerezned egy webtárhelyet, mivel az interneten elérhető honlapok mind egy-egy szerveren vannak tárolva.
Tárhelycsomagot választhatsz a WordPress.com-ról, esetleg más tárhelyszolgáltatótól.
A választás során mindig a vállalkozásod profilját és céljait érdemes figyelembe venni, emellett pedig az alábbi szempontokat szükséges még mérlegelni:
- a tárhely díja,
- adattárolási lehetőségek,
- biztonság,
- támogatás,
- teljesítmény.
Háromféle tárhelyszolgáltatás létezik:
Megosztott tárhely: a szerver erőforrásai több weboldal között oszlanak meg, melyek, ha növekednek, akkor könnyen előfordulhat, hogy csökken a teljesítményük.
Ha ezt a típust választod, érdemes olyan szolgáltatót választani, amely odafigyel arra, hogy minden bérlőnek elegendő erőforrás jusson, és nem osztja fel túlságosan sok részre a tárhelyeit.
VPS: itt is meg vannak osztva az erőforrások, de több irányítással bírsz felettük, mint a megosztott tárhely esetében.
Viszont ez esetben neked kell elvégezned a szoftver kezelését, frissítését, a karbantartási feladatokat, és ismerned kell alaposabban a teljes tárhely működését és a kiegészítőket, hogy az optimális működést biztosítani tudd.
Felügyelt tárhely: ha ezt a típust választod, saját fizikai szerverrel fogsz rendelkezni. Az ilyen tárhelyek könnyen kezelhetők, és távoli menedzselést tesznek lehetővé, ugyanakkor jóval nagyobb hozzáértést igényelnek a többi típushoz képest.
3. tipp: Fordíts gondot a dizájnra!
A WordPressen többféle téma közül válogathatsz – ez a téma fogja meghatározni a weboldalad alapvető megjelenését és hangulatát, illetve az átláthatóságra is némiképp hatással van, ezért kiválasztása fontos stratégiai döntésnek minősül.
Arra is van lehetőség, hogy kifejleszd a saját témádat, így maximálisan összhangba tudod hozni a honlapod megjelenését a többi arculati elemeddel.
Ezzel szemben a kész, mindenki számára elérhető témák ingyenesek, és széles választékban érhetők el, azonban a végeredmény kevésbé lesz egyedi, és az egységes arculatot is nehezebb vele elérni.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
4. tipp: Optimalizálj a felhasználói élmény érdekében!
A felhasználói élmény elengedhetetlen a sikeres konverziók megvalósításához: az az oldal meglátogatása során szerzett élmények dönthetik el, hogy vásárlókká válnak-e vagy sem.
Ügyelj a rövid betöltési időre, a honlap áttekinthetőségére, és arra, hogy a látogatók könnyen és gyorsan megtalálják a keresett információkat!
Különféle gombokkal és cselekvésre ösztönző elemekkel is vezetheted a látogatót az oldalon.
Az ügyfelekkel való optimális kommunikáció érdekében világos és egyszerű nyelvezetet célszerű használni. Kerüld a felesleges zsargon használatát, a barokkos körmondatokat, és mindig próbáld megszólítani a látogatót!
Talán apróságnak tűnik, de a nem megfelelő betűtípus, betűszín, illetve a szöveges tartalmak nem megfelelő tagolása is ronthat az olvashatóságon, és drasztikusan csökkentheti a felhasználói élményt, ezért érdemes ezekre is odafigyelni, és nem csupán az esztétikumot, hanem a praktikumot is szem előtt tartani.
- kapcsolódó cikk: Üzleti blog, a lehetőségek tárháza cégeknek
5. tipp: Tégy közzé rendszeresen releváns, minőségi tartalmakat!
Ma a tartalomgyártás virágkorát éljük – egyre több cég alkalmazza mint az egyik leghatékonyabb marketing eszközt.
Ha a webhelyed soha nem frissül, nem töltesz fel rá újabb és újabb tartalmakat, akkor a keresőmotorok „halottnak” tekintik, és nem terelnek rá forgalmat.
A hatékony tartalomgyártást mindig a célcsoport alapos megismerése előzi meg. Fontos, hogy a tartalmaid meg tudják szólítani a célcsoportot, és az őket foglalkoztató kérdésekre adjanak választ.
Példa a hatékony tartalomgyártásra:
Ez nem csupán a keresőoptimalizálás miatt lényeges, hanem azért is, mert így tudod elnyerni a potenciális vásárlók bizalmát és lojalitását.
A tartalom mellett a minőség is fontos. Ha nyelvtani hibákkal tűzdelt szövegeket, gyenge minőségű képeket vagy igénytelen videókat teszel közzé a webhelyeden, azzal többet ártasz, mint használsz, és csak a céged imázsát rontod a silány anyagokkal.
Hatékony tartalomgyártás, videó készítés, közösségi média kommunikáció – regisztrálj egy díjmentes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
6. tipp: Ne feledkezz meg a SEO-ról se!
A keresőoptimalizálás, avagy SEO célja, hogy amikor az internethasználók bizonyos kulcsszavak beírásával rákeresnek a böngészőben a termékeidre vagy a szolgáltatásaidra, a kereső a Te weboldaladat a találati lista elejére sorolja, növelve ezzel az elérések számát.
Ezek a kattintások fognak majd bevételt generálni, tehát érdemes mindent megtenni azért, hogy a Google relevánsnak találja a kontentjeidet.
Ennek érdekében végezz kulcsszókutatást, és építsd be a tartalmaidba megfelelő módon a legfontosabb kulcsszavakat, és gondoskodj a linképítésről, valamint arról, hogy a WordPress oldalad technikailag is rendben legyen!
7. tipp: Kérj segítséget profiktól!
Az utolsó WordPress weboldal készítés tippünk, hogy bízd szakértőkre a weboldalad létrehozását vagy optimalizálását! A kiszervezett marketing lehetővé teszi, hogy átadd egy külső cégnek ezeket a feladatokat, rengeteg időt és energiát spórolva meg ezzel.
Ha úgy érzed, segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot, regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: Stephen Phillips // Unsplash