A workshop fogalma mára eléggé elterjedt ahhoz, hogy mindenki számára ismerős legyen a szó, ám rengetegen rosszul használják, illetve nem tudják, milyen haszna van szervezőként vagy résztvevőként jelen lenni egy műhelyvitán. Ebben a cikkben elmondjuk, miért érdemes minél több workshopra ellátogatnod, és miért jó, ha szervezel is ilyen programokat.
A workshop jelentése
Manapság mindenféle szakmai találkozóra hajlamosak vagyunk ráhúzni a workshop kifejezést, azonban fontos tudni, hogy a szó alapvetően műhelyvitát / csoportmunkát jelent, és egy interaktív tapasztalat-, vélemény- és tudásmegosztást értünk alatta.
Gyakorlatilag egy munkacsoportról van szó, melynek tagjai egy témára vagy témakörre koncentrálva vitatják meg nézeteiket, tapasztalataikat, és megpróbálnak közösen megoldást találni az esetleges problémákra, nehézségekre.
A műhelyvita tematikája nem módon random alakul, hanem a szervezők már a program meghirdetése során jelzik, hogy az adott találkozón milyen kérdéskörre kívánnak fókuszálni.
A beszélgetéseknek mindig van egy moderátora, aki lehet egy, a résztvevőkkel hasonló szintű tudással és tapasztalattal rendelkező személy, lehet a szervező cég vagy intézmény munkatársa, de lehet egy olyan felkért, külső szakértő, aki szaktekintélynek minősül az adott témában.
Marketing szolgáltatások a DLX MEDIA marketingügynökségnél:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A workshop típusai
A műhelyvitákat többféle módon is osztályozhatjuk, de ezek a besorolások nem konvencionálisak, vagyis léteznek ettől eltérő kategorizálások és kategóriák is.
Azon túl, hogy megkülönböztethetünk offline és online, illetve házon belüli és „kívüli” workshopokat, a műhelyviták az alábbi célok szerint is csoportosíthatók:
-
jövőkép kidolgozása,
-
koncepcióalkotás,
-
problémamegoldás workshop,
-
döntéselőkészítés,
-
konfliktuskezelés workshop.
Emellett léteznek zárt és nyitott workshopok – az előbbieken csupán előre meghatározott és meghívott személyek vehetnek részt, míg az utóbbira bárki beregisztrálhat, aki érdeklődik a meghirdetett téma iránt.
Ha cégvezető vagy és segítségre van szükséged a munkáltatói márkaépítésben, keress minket bizalommal!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Házon belüli workshopok
Számos cég szervez műhelyvitát házon belül is, amikor a saját munkatársaival ül le a megszokottnál kötetlenebb, lazább hangvételű tapasztalatcserére, egy konkrét feladat vagy probléma megbeszélésére, esetleg „ötletbörze” céljából.
Sokan azért szeretik a belső workshopokat, mert a megszokott, napi munkarutintól eltérő formában dolgoznak ilyenkor együtt a csapat tagjai, és ennek, valamint a kötetlenebb vélemény-nyilvánítási, tapasztalat megosztási lehetőségnek köszönhetően jobban elengedik a fantáziájukat, kreatívabb, és konstruktívabb módon tudnak hozzáállni az adott témához.
További előnye a céges műhelyvitáknak, hogy a munkatársaid ilyenkor azt érzik, hogy kíváncsi vagy a véleményükre, a gondolataikra és az ötleteikre, ami növelheti a munkavállalói elégedettséget, és erősítheti a lojalitást. Tehát a cégen belüli workshop employer branding szempontjából is hasznos.
Kapcsolódó cikkek:
Miért érdemes vállalkozóként workshopokon részt venni / műhelyvitát szervezni?
Azon túl, hogy értékes és hasznos tapasztalatokat, információkat, véleményeket hallhatsz, fontos ismeretségeket köthetsz egy ilyen program alkalmával, hiszen csupa olyan személlyel fogsz együttműködni, akiknek közük van az iparágadhoz, és akiket hasonló kérdések foglalkoztatnak, vagy ugyanazokra a problémákra keresik a megoldást, mint Te.
Lehet, hogy egy ilyen csoportmunka során éppen a leendő partneredet vagy a jövőbeni ügyfeledet ismered meg, tehát már önmagában a kapcsolatépítés miatt érdemes részt venni efféle eseményeken!
Amikor Te szervezel egy workshopot, és esetleg a moderálást is Te vagy valamelyik munkatársad végzi, az akkor is adni fog egy szakértői státuszt, ha a résztvevők hasonló tudással és tapasztalatokkal rendelkeznek, mint Te magad.
Ráadásul, ha a találkozó offline, a céged falain belül történik, az kiváló lehetőséget jelent arra, hogy a figyelem középpontjába kerüljön a céged, és jobban megismerjenek az iparágad szereplői.
Egy rövid „idegenvezetés”, egy szolid catering és egy kis kötetlen beszélgetés a résztvevőkkel a szünetekben erősítheti a céged iránti bizalmat és szimpátiát – pontosan úgy, mint egy jól működő marketing eszköz.
Marketing szolgáltatásaink részletesen:
Fontos a kommunikáció
Ha részt vettél egy workshopon, esetleg Te magad voltál egy ilyen esemény házigazdája, mindenképpen kommunikálj róla a felületeiden, mivel ez is erősítheti a szakértői státuszodat!
Néhány jól sikerült kép, esetleg egy short formátumú videó segítségével is hírt adhatsz a műhelyvitáról, amely által az ügyfeleid és a partnereid kicsit betekintést nyernek a színfalak mögé.
A résztvevők számára pedig kiküldhetsz egy rövid, színes összefoglalót a workshop tartalmáról, vagy betagelheted őket a social media posztodban.
Ha segítségre van szükséged a tartalomgyártásban, és profi kontenteket szeretnél, vedd fel velünk a kapcsolatot, és egyeztess időpontot az első, ingyenes konzultációra!
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ajánlott videónk a hiteles vezetésről:
Borítókép: Jo Szczepanska // Unsplash