Biztosan te is ismered a mondást: “Soha nem kapsz második esélyt első benyomás keltésére.” A YouTube borítókép a nézők első benyomása a videódról. Egy jól megválasztott indexkép jelentheti a különbséget több ezer vagy csupán néhány néző között. De mégis mitől lesz jó egy videó indexkép és hogyan készíthetsz egy jól működő, figyelemfelkeltő borítóképet? Ebből a cikkből megtudhatod!
Mi az a YouTube indexkép?
Érdemes ezzel a kérdéssel kezdeni ezt a témakört: A videó indexképe egy statikus kép / grafika / illusztráció, amely a videó előnézeti képeként működik. A legjobban egy könyvborítóhoz lehetne hasonlítani. A könyvborítóhoz hasonlóan a potenciális nézőt is arra kell csábítania, hogy rákattintson a videóra. A “bélyegkép” vagy “indexkép” (thumbnail) kifejezés az állóképekből származik. A bélyegkép egy digitális kép kisebb változata volt, amelyet a képek közötti böngészés során tudtunk megtekinteni. (Lásd: a telefonod galériája.)
Bár a YouTube borítóképek nem a tényleges videók kisebb változatai, mégis fontos, hogy egy képed adj a nézőidnek arról, hogy mit fog látni, amikor úgy dönt, hogy megnézi a videót. “Ne ítélj meg egy könyvet a borítója alapján.” – tartja a mondás, de ha ez igaz lenne, akkor a könyvkiadók nem fektetnének annyi időt, pénzt és energiát abba, hogy a könyvek borítói izgalmasan nézzenek ki. Ugyanez igaz a YouTube borítóképekre is.
Miért ennyire fontosak az indexképek?
- Egy figyelemfelkeltő, egyedi és érdekes borító még több nézőt vonz be.
- Professzionális megjelenést ad a videóknak.
- Ha embereket vagy érzelmeket tartalmaz a kép, akkor sokkal hívogatóbb és személyesebb lesz.
- Amikor megosztod vagy beágyazod valahova a videót ez az első dolog, amit látni fog a néző.
- Érdemes feliratokat is elhelyezni a képen, amiben le van írva, hogy miről szól a videó.
Érdemes tudni, hogy alapértelmezés szerint, ha nem választasz ki és nem töltesz fel borítóképet a videódhoz, a YouTube (és más videószolgáltatók) kiválaszt egyet a videód különböző állóképei közül. Ezek a legtöbbször nem lesznek megfelelőek. Ráadásul senki sem fogja tudni azonosítani, hogy miről szól a videó, vagy miért szeretné bárki is megnézni. Nem teszi izgalmassá vagy érdekessé a videót. Ha te sem foglalkozol azzal, hogy hogyan néz ki a videód, akkor mások miért néznék meg?
A YouTube borítóképek létfontosságú elemei
Egy egyéni indexkép lehetőséget ad arra, hogy eladd a videód és magadat. A képen jelenítsd meg, hogy miért érdemes megnéznie a községnek az adott tartalmat – főleg ha olyan egy népszerű témával foglalkozik, amivel többen is, így ki kell tűnnöd mások közül.
Miket kell tartalmazzon a borítókép?
- Világosan adja át a videó témáját. (jól olvasható/látható cím)
- Ha lehetséges, mutasd meg a beszélő arcát szórakoztató és hívogató módon.
- Tartalmazza a márkád. (például legyen rajta a logód)
- Legyen optimalizálva minden eszközre.
Ilyen mennyiségű információt érdemes közölni, hiszen ennyi tudnivaló már segít eldönteni a nézőnek, hogy a videó megfelelő-e számára.
Négy tipp, hogy a YouTube borítóképed figyelemfelkeltő legyen
Keress rá a YouTube-on egy témára, biztosan több száz, hanem több, mint ezer videót eredményez a keresés. A legfrissebb YouTube statisztikák szerint percenként több, mint 500 órányi (!) videó kerül feltöltésre, ezért különösen fontos, hogy figyelmet szenteljünk a borítókép beállításának. Hogyan emelheted ki a nagy munkával elkészített YouTube videódat a tömegből?
Használj színeket!
Egy jó szín mindent megváltoztat! Amellett, hogy egy jól megválasztott szín kiemeli a videód, amellett érzelmeket is kelt. Érdemes szem előtt tartani a színpszichológiát, amikor YouTube borítóképeket készítünk.
- Piros: szenvedély, harag, ambíció
- Narancssárga: optimizmus, lelkesedés, barátságosság
- Sárga: energia, fiatalság, kreativitás
- Kék: relaxáció, nyugalom, stabilitás
- Zöld: növekedés, természet, harmónia
- Lila: luxus, hatalom, titokzatosság
- Rózsaszín: romantika, empátia, nőiesség
- Fehér: tisztaság, erkölcsösség, béke
- Fekete: erő, fegyelem, elegancia
Használj szöveget!
Azt szeretnéd elérni, hogy aki meglátja a videód az azonnal megtudja, hogy az miről szól. A szöveget és számokat tartalmazó borítóképekkel rendelkező videók több kattintást kapnak, mint a csak képeket tartalmazók.
Ennek az az oka, hogy az emberi agy hajlamos szünetet tartani és olvasni, amikor szöveggel találkozik. Érdemes ezt az előnyödre fordítani.
Ha szöveget használsz a képen ügyelj arra, hogy ugyanazt a színsémát és betűtípusokat használd mindig, hiszen ezek is egyedibbé és könnyebben felismerhetővé teszik a videóid.
Legyél következetes!
Használj konzisztens színeket vagy témákat az indexképekben, hogy a követőid mindig tudják, melyik a tiéd, függetlenül attól, hogy hány másik videó jelenik meg a keresési eredmények között.
A következetesen használt indexkép segít pozitív kapcsolatot kialakítani a nézővel. Javítja a hűséges nézők számát, és javítja a helyezéseket is. Ezenkívül megkönnyíti a nézők számára, hogy könnyen elérjék videóidat.
Készíts megfelelő méretű indexképeket!
A YouTube indexkép mérete 1280 x 720 pixel.
Ha az indexkép nem felel meg ennek a méretnek, akkor előfordulhat, hogy nem jelenik meg megfelelően vagy torz, esetleg homályos lesz. Vedd figyelembe a méreteket és gondold át, hogyan tudod ezt a helyet megfelelően kihasználni.
Szerencsére ma már nem kell nagy grafikai tudás ahhoz, hogy igényes borítóképeket készíts, hiszen rengeteg – ingyenesen is elérhető – szoftver van, ami megkönnyíti a munkát.
-
- Canva – már előre elkészített sablonokból is válogathatsz, amiket aztán a saját színeiddel alakíthatod
- VSCO, PicMonkey, Lightroom, Photoshop – amennyiben képeket is használsz ezeket érdemes előtte hasonló stílusban megszerkeszteni. Válassz egy olyan képszerkesztő szoftvert amiben könnyen hozhatsz létre hasonló stílusú képeket.
- Képernyőfelvétel – készíts egy képernyőképet a videódból, ami így biztosan előnyös lesz. Ezek a képek élesebbek és nagyobb felbontásúak, ezért jobban és könnyebben is tudod manupulálni őket.
A borítóképek tehát a YouTube csatornád fontos része. Egy jó kép segít, hogy előkelőbb helyet érj el a keresési eredmények között. Készíts figyelemfelkeltő és vonzó borítóképeket videóidhoz.
Úgy érzed, hogy elindulnál a YouTube világában, ám szükséged lenne némi támogatásra? Fordulj hozzánk bizalommal!
Források:
Knott, Ryan: What Are Video Thumbnails and Why Do They Matter?, https://www.techsmith.com/blog/what-are-video-thumbnails/
Mittal, Eepsa: 6 Reasons Why YouTube Thumbnails are Important for Traffic, https://medium.com/the-video-marketers-playbook/6-reasons-why-youtube-thumbnails-are-important-for-traffic-4cb5dab94e1
Landis-Eigsti, Jacob: Why Choosing the Right Thumbnail on YouTube Is So Important, https://jacob-le.com/why-choosing-the-right-thumbnail-on-youtube-is-so-important/
Brown, Clare: Why YouTube Thumbnails Matter, https://mag.octoly.com/youtube-thumbnails-matter-563c9af6fa74
Fotók: Pexels, Unsplash
1 Comment