YouTube csatornát indítani percek kérdése, azonban sikert aratni akár évek kőkemény munkája is lehet. Hogyan vágj bele a YouTube világába egy új csatorna indításával, ha még pénzt is szeretnél keresni a videózással? Erre kerestük a válaszokat!
Találd ki a koncepciót!
Először is azt célszerű meghatározni, hogy milyen jellegű tartalmak szerepeljenek majd a csatornádon. Érdemes minél jobban leszűkíteni a kört, hogy már a legelső feltöltésed pontosan meghatározza a célközönséged. Persze idővel bővítheted a tartalmak jellegét, de a nézőidnek pontosan tudniuk kell, hogy alapvetően milyen videókra számíthatnak tőled.
Milyen videó típusok jöhetnek szóba?
- Problémák megoldását bemutató videók
- Szórakoztató (pl.: humoros) tartalmak
- Társadalmi célú kezdeményezések
- Bármi, amit Te is szívesen megnéznél
Tudj meg mindent a célközönségedről!
Ha YouTube csatorna indítására adod a fejed, mindenképpen térképezd fel a létező összes információt az elérni kívánt közönségeddel kapcsolatban. Így nem a vakvilágba lősz, hanem pontosan a Darts tábla közepét célzod meg.
Hogyan teheted meg mindezt?
- Olvasd el a hasonló csatornák alatti kommenteket!
- Keress a célpiacodra vonatkozó marketing tanulmányokat!
- Kutass fel minél több forrásból származó statisztikai adatokat!
- Írd össze a személyes tapasztalataid!
- Készíttess kérdőíves kutatást!
Segíthetünk? Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
Készíts minőségi tartalmat!
Szerencsére a minőségi tartalomgyártás egyáltalán nem igényel óriási költségvetést. Persze mindez koncepció kérdése is, hiszen nem mindegy, hogy üzleti tanácsokat adsz a videóidban vagy pedig luxusautókat tervezel testközelből is bemutatni.
Mire figyelj?
- A sikeres konkurencia által megütött minőségre. Legegyszerűbben úgy mérheted fel az elérni kívánt szintet, ha az általad követett csatornákat vagy a témádon belüli legnépszerűbb videósok tartalmait alaposan átnézed. Így hang- és képminőség, illetve rendezés szempontjából is felmérheted az erőviszonyokat.
Profi felvételhez, stratégia kidolgozásához kérj ajánlatot a DLX MEDIA-tól!
AJÁNLATKÉRÉS
Haladj konkrét marketing stratégia mentén!
Szinten minden népszerű YouTube csatorna precízen kidolgozott stratégia mentén dolgozik. Azaz akár már 1-2 évvel előre is meg lehet tervezni az elkészítendő videók tartalmait, hogy a csatorna valóban egységes, kiforrott képet alkosson. Ez a befektetett munka persze a feliratkozók számában is tükröződni fog.
Mit tarts szem előtt a videós marketing stratégia kidolgozása során?
- Maradj az eredetileg kijelölt tartalmak útvonalán!
- Járd körbe a közönségedet foglalkoztató kérdéseket és témákat!
- Törekedj a közösségépítésre!
- Ösztönözd cselekvésre a nézőidet!
- Minden másodpercben adj valódi értéket!
Ne ugorj fejest az első szponzori megkeresésre!
A YouTube felmérések szerint nézők ha valamit, egyet biztosan utálnak: ha pénzt szeretnél belőlük csinálni. Éppen ezért bánj nagyon óvatosan a szponzori megkeresésekkel, és soha ne engedd, hogy egyik pillanatról a másikra átvegyék az irányítást a csatornád felett. Ugyanis számtalan ígéretesnek induló csatorna bukott már el végleg egy-egy gátlástalan szponzori szerződéssel a YouTube hatalmas világában.
TIPP: Csak olyan szponzorral köss szerződést, aki a közönséged szemében is megbecsült, elismert cégnek számít!
YouTube csatornát indítani rendkívül egyszerű, de sikert aratni már annál inkább nehezebb. Akár egy kis passzív jövedelemforrást szeretnél teremteni, akár rendkívül ambiciózus céljaid vannak a videózással, a fenti 5 tipp betartásával bármelyiket elérheted. Dolgozz előre kidolgozott tervek mentén és légy kitartó, de folyamatosan törekedj a fejlődésre. Így idővel a YouTube sokkal több lehet számodra, mint egy platform a sok közül
Segíthetünk? Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
borítókép: Jakob Owens on Unsplash