A YouTube az egyik legnépszerűbb oldal, s az egyik legerősebb keresőmotor. 2,3 milliárd regisztrált felhasználója van, s több mint 30 millió csatorna működik rajta. A hatalmas forgalmának köszönhetően hirdetési platformként is kiválóan funkcionál, azonban ahhoz, hogy hirdetéseid sikeresek legyenek, nem árt néhány apróságra odafigyelni.
A minőség legyen fontosabb, mint a mennyiség!
Ez az élet csaknem minden területére érvényes megállapítás, azonban a YouTube hirdetéseknél kiemelten fontos, hogy ne „kilóra mérd”, hanem inkább a minőségre fordíts nagyobb figyelmet!
A YouTube-ra tájékozódás, tanulás és szórakozás céljából látogatnak el a médiafogyasztók. A videónézést megzavaró vagy megszakító hirdetések számukra afféle bosszantó tényezők – egyesek azért fizetnek a prémium előfizetést, hogy a reklámoktól megszabaduljanak.
Fontos tehát gondolni arra is, hogy a túl gyakori hirdetések fordítva is elsülhetnek, mint ahogy szeretnéd, és ahelyett, hogy új vevőket szereznél általuk, a nézők ellenszenvét is kiválthatod velük.
Emiatt fontos, hogy valóban egyedi, informatív és érdekes hirdetési anyagokat rakj össze, és elérd, hogy akkor is végignézzék a videódat, ha van más választásuk is…
A YouTube hirdetések kritikus első 5 másodperce
Többféle hirdetési lehetőség közül lehet válogatni a YouTube-on – vannak olyanok, amelyeket muszáj végignézni, ha akarod, ha nem, de léteznek olyan hirdetések is, amelyeket átugorhatsz 5 másodperc után.
Ez azt jelenti, hogy hirdetőként 5 másodperced van „megváltani a világot”.
Ha képes vagy 5 másodperc alatt felkelteni a néző érdeklődését, akkor nyert ügyed van, mert valószínűleg végig fogja nézni a hirdetést.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy azok a nézők, akik nem ugorják át a kötelező 5 másodperc után a videót, jó eséllyel hajtanak végre további cselekvéseket is – pl. megnézik a honlapodat, feliratkoznak a hírleveledre stb.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Nem átugorható hirdetések
A felhasználók szemszögéből ezek a legellenszenvesebb hirdetések. Ugye, veled is előfordult már, hogy meg akartál nézni egy YouTube videót, de még előtte elindult egy reklám, amely annyira unalmas és bosszantó volt, hogy inkább visszaléptél, s a videóról is lemondtál?
Ezzel szemben vannak olyan hirdetések, amelyekkel úgy vagy, hogy szintén nem vágytál rájuk, de legalább érdekesek, szórakoztatók, így kibekkeled azt a 20 másodpercet, hogy megnézhesd a videót, amelyet eredetileg látni szerettél volna.
Tehát, ha ilyen (nem átugorható) hirdetést jelentetsz meg a YouTube-on, akkor adj bele minden kreativitást, és hozz létre valami egyedi és értékes anyagot, amely a kevésbé türelmes nézők figyelmét is leköti 20 másodpercen keresztül!
Szalaghirdetések
Ezek a videók alsó sávján jelennek meg, s egy kattintással el lehet őket tüntetni. Lehetnek csak szöveges hirdetések, de például egy jópofa animáció sokat dobhat rajtuk. Ezekkel nem fogsz tudni túl sok infót átadni a közönségnek, viszont arra nagyon is alkalmasak, hogy a látókörükbe kerülj, és felhívd velük a figyelmet magadra!
A hirdetések ideális hossza
Nagyjából 30-60 másodperc az optimális hirdetéshossz. Érdemes kalkulálnod azzal is, amikor a videó hosszát tervezed, hogy a YouTube-on az számít megtekintésnek, ha valaki végignézi a teljes videót (30 másodpercnél rövidebb hirdetésnél), vagy (egy hosszabb anyag esetében) lemegy az első fél perc. Az ilyen megtekintések után fizetsz a reklámért.
Ha túl rövid a hirdetésed, akkor a költségek irreálisan magasak lesznek, a túl hosszú reklámot pedig nagyon kevesen fogják végignézni.
Ami a leglényegesebb: a hirdetés első másodperceit próbáld meg minél jobban feldobni, izgalmassá tenni, és érd el, hogy legyen kedvük az embereknek megnézni a teljes videót!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ne hagyd ki a cselekvésre ösztönzést!
Fontos, hogy akármelyik hirdetési formát választod, tartalmazzon valamilyen cselekvésre ösztönzést – legyen ott egy gomb, amelyre rákattintva elérhetik a weboldaladat, vagy amellyel további infókat kérhetnek, írhatnak neked stb.!
Ennek hiányában minimális az esélye annak, hogy kialakulnak további interakciók.
Ismerd a célcsoportodat!
Határozd meg, kiket akarsz elérni, tudj meg róluk minél többet, majd szabd rájuk a hirdetéseidet!
Nézd meg a YouTube analitikát, a többi közösségi média oldalad statisztikáit, sőt akár a versenytársak felületeit is meglesheted, hogy megtudd, kik, mikor és honnan néznek téged!
Optimalizálj!
Egy hirdetésnek akár többféle változatát is elkészítheted, így lehetőséged lesz tesztelni, hogy mi az, ami működik, s mi az, ami kevésbé hatékony.
Egy rövid „tesztidőszak” után lehetőséged van optimalizálni a tartalmakat – sőt, akár a hirdetés beállításain is változtathatsz, ha kitapasztalod, hogy például mely idősávban volt a legtöbb megtekintés, hány másodperc volt az átlagos megtekintési idő stb.
Ne hagyd sorsára az elkészült hirdetést – ellenőrizd folyamatosan az adatokat, és a kapott eredmények alapján folyamatosan javíts rajta!
Kérj segítséget a YouTube hirdetések elkészítésében, csatorna beállításokban!
Ha úgy érzed, szeretnél jó YouTube hirdetéseket, de nincs rá időd, energiád, vagy csak nem érzed magadénak a marketing feladatokat, bízd magad profikra!
A DLX MEDIA online marketing ügynökség leveszi a válladról ezeket a terheket. Ha segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot!
tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Hello I’m Nik // Unsplash
1 Comment