Ha még nincs YouTube csatornád, akkor jelenleg nem használod ki az egyik legszuperebb eszközt, amellyel könnyen és hatékonyan el tudnád érni a célközönségedet, s megvalósíthatnád marketing céljaidat. A YouTube ugyanis az egyik legkeresettebb oldal ma, s a Google után a második legnagyobb böngésző. Ha most indítanál YouTube csatornát, vagy már regisztráltál, de nem úgy működik, ahogy szeretnéd, mutatunk néhány tippet a csatornád kikupálására.
Ezért népszerű a YouTube és a videó készítés
Az elmúlt évek során a videók váltak a legnépszerűbb tartalmakká. A médiafogyasztási szokások átalakulásában több tényező is szerepet játszott: egyrészt egyre nagyobbá vált/válik az igény a gyors információszerzésre és az olyan tudásanyagra, amelynek feldolgozása nem igényel nagy erőfeszítést.
Ezen elvárásoknak a multimédia remekül eleget tud tenni, hiszen a megértést vizuális és auditív élmények is segítik. A videó több érzékszervünkre hat egyszerre, s képes az érzelmeinket is befolyásolni.
A másik oka annak, hogy a videózás lett ma az egyik legnagyobb online trend, az, hogy az okostelefonjaink egyre okosabbá váltak, s már képesek a multimédiát is kiváló minőségben lejátszani.
Régebben az emberek a reggeli kávé, a munkaközi szünet vagy utazás közben újságot vagy könyvet olvastak, ma pedig YouTube videókat néznek.
Tehát, ha el akarod érni potenciális ügyfeleidet, irány a YouTube!
Egy kis YouTube statisztika:
- a legnépszerűbb videómegosztó platform a YouTube,
- több mint 30 millió csatornája van,
- 2,3 milliárd regisztrált felhasználóval rendelkezik,
- a 2. legnépszerűbb közösségi média oldal,
- a 2. legnagyobb keresőoldal a Google után,
- felhasználói naponta több száz millió órányi videós tartalmat tekintenek meg.
S amit még kiemelnénk: a „how to…”, vagyis a „hogyan kell…” jellegű keresések az utóbbi időkben 70%-kal emelkedtek.
Ez azt jelenti, hogy a YouTube-ot egyre többen használják arra, hogy konkrét információkra rákeressenek!
Ráadásul egyre többen írnak be keresési kulcsszóként termékeket vagy szolgáltatásokat is a YouTube keresőjébe.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A céges YouTube csatorna előnyei:
- könnyen elérhető a célcsoport,
- sokoldalúan felhasználható kontentek,
- több kattintás,
- pozitív SEO hatások,
- a kevésbé izgalmas témákat is könnyebb feldobni, és érdekessé varázsolni,
- egyszerű és hatékony információátadási lehetőség.
YouTube marketing tippek
Ismerd meg a célcsoportodat és a preferenciáikat!
Mielőtt nekiállsz a videó készítésnek, érdemes meghatározni, hogy kik azok az emberek, akik számára kontenteket szeretnél gyártani. Fontos, hogy minél többet megtudj róluk, hiszen így lesz lehetőséged arra, hogy az ő igényeiknek megfelelő videókat készítsd el!
Ha van már YouTube csatornád, akkor e célra használhatod az analitikai oldalát: itt információkat kaphatsz a nézők életkoráról, neméről, illetve arról, hogy földrajzilag honnan néznek téged.
Ha új a csatornád, akkor ugyanilyen módon használhatod a közösségi média platformjaid statisztikáit (Facebook, LinkedIn stb.).
Ezeket a felületeket akkor is hasznosíthatod, amikor a csatornádat, esetleg az új tartalmakat szeretnéd majd a nézők figyelmébe ajánlani.
Végezz versenytárs-elemzést
A célközönség vizsgálata után érdemes megnézni a konkurencia csatornáját. Hány követőjük van? Milyen gyakran osztanak meg videós tartalmakat, s mely témákat preferálják? Azoknak milyen nézettségük van, mely tartalmak váltanak ki több reakciót a nézőkből?
Ezeket az információkat mind hasznosítani tudod saját YouTube csatornád felépítése során.
Tervezd meg a YouTube marketingedet!
Miután begyűjtötted a célközönségről a kellő infókat, és lecsekkoltad a versenytársakat, ideje megtervezned a saját YouTube marketing stratégiádat!
Gondold át, milyen tartalmakat szeretnél gyártani, milyen gyakran akarsz videót feltölteni, és tervezd meg jövőbeni kontentjeid témáját és stílusát is!
Fontos, hogy következetes légy, és ne random tartalmakkal bombázd a közönséget, hanem legyenek visszatérő témáid, és lehetőség szerint használd ezen a platformon is a különféle arculati elemeidet!
Ha van olyan szín, logó, szlogen stb., amelyet a brandedhez társítanak, alkalmazd itt is!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Optimalizálj mobilra!
A nézők jelentős arányban használják a YouTube-ot mobiltelefonjaikról, így tanácsos a videókat erre optimalizálni!
A felirat megjelenítésének lehetősége több szempontból is hasznos: egyrész hang nélkül (metrón, vonaton vagy a hivatalban, várakozás közben) is nézhetik a videódat.
Másrészt azokhoz is eljut az üzeneted, akik rosszul vagy egyáltalán nem hallanak, harmadrészt, ha angol felirat kerül a videó alá, kiküszöbölheted a nyelvi akadályokat, s a határokon túlról is gyűjtheted a követőket!
Gondolj a keresőoptimalizálásra is!
Mint írtuk, a YouTube a Google nyomában a második legnagyobb keresőmotor. Jól összerakott videókkal sok esetben hatékonyabban elérheted SEO céljaidat, mint szövegekkel.
Figyelj arra, hogy a kulcsszó szerepeljen a videó címében, a kép elnevezésében, a videó leírásában, de hangozzon el a videóban is, lehetőleg többször!
A YouTube – a böngészőkhöz hasonlóan – képes megítélni, hogy egy tartalom mennyire releváns, így, ha jól csinálod, előkelő helyen jelenhetsz meg a találati listán, amikor valaki rákeres az általad tárgyalt témára.
Ügyelj a minőségre!
Tény, hogy videót készíteni ma már egy mezei okostelefonnal is lehet, de ha üzleti céllal indítasz YouTube csatornát, nagyon fontos, hogy ügyelj a minőségre!
Ez vonatkozik a videók tartalmára, stílusára, de a technikai tényezőkre is! A kiváló kép- és hangminőség elengedhetetlen ahhoz, hogy a végeredmény „szalonképes” legyen.
Első olvasásra ez talán nem tűnik bonyolultnak, de ha belegondolsz, hogy ehhez kell egy megfelelő helyszín (jó akusztikával), profi technika (mikrofon, kamera, állványok, fények stb.), valamint olyan emberek, akik kellő hozzáértéssel és rutinnal rendelkeznek a videózás terén.
(Természetesen videó stúdió bérlésre is van lehetőséged.)
A forgatás után is akadnak még bőven feladatok (vágás, megfelelő kép kiválasztása, zene stb.), ha pedig tényleg kész a videó, meg kell tervezni, hogy milyen csatornákon, hogyan fog eljutni a célközönséghez, majd jöhetnek a megosztások, posztok, értesítések kiküldései!
Ha nem megy, kérj segítséget!
Ha nincs időd, kapacitásod, nem tudod a megfelelő technikai és személyi feltételeket biztosítani, vagy szimplán fogalmad sincs, hogyan fuss neki a YouTube-ozásnak, átadhatod ezeket a feladatokat egy online marketing ügynökségnek, akik akár a-tól z-ig elvégzik helyetted az összes fent felsorolt teendőt!
Elakadtál? Segítségre van szükséged? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és egyeztess időpontot az első, ingyenes konzultációra!