A TikTok megdönthetetlen magabiztossággal menetel előre – a követőtábora és a felhasználók száma napról napra növekszik, ami mellett a YouTube sem mehet el szó nélkül. Mivel jelenleg a legnagyobb riválisáról van szó, így elő kellett állnia egy hasonlóan népszerű ötlettel, ahogyan azt a TikTok is tette.
A YouTube Shorts egy olyan eszköz, aminek a segítségével pillanatok alatt rövid formátumú, maximum 60 másodperc hosszúságú videót varázsolhatsz a már meglévő YouTube videódból. A fejlesztés elérhető a YouTube alkalmazásban – így a YouTube videóidból egyszerűen és gyorsan kiválogathatod a legmeghatározóbb momentumokat és egy tartalmas, magával ragadó, rövidke kis klippé alakíthatod.
Mit adhat követőidnek a YouTube Shorts?
Nem csak önszántadból készíthetsz Shorts-ot a YouTube felületén. A vállalat Shorts videókká alakítja a már korábban feltöltött, de 60 másodpercnél rövidebb anyagokat, abban az esetben is, ha alapértelmezett YouTube videóként töltötte fel azt a felhasználó. Ezzel a lépéssel ugyan nem minden ’YouTuber’ ért egyet, de a cég reméli, hogy mindenki meglátja és kihasználja a Shorts-ban rejlő lehetőségeket. Az eszköz segítségével mindamellett, hogy egy újabb tartalommal gazdagíthatod a felületet, a már meglévő videóidból is varázsolhatsz egy izgalmas előzetest az érdeklődők számára.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Mobilon még egyszerűbb a YouTube Shorts videók létrehozása!
A mobilalkalmazáson keresztül – egy már megszokott felületen, a már ismert eszközök segítségével hozhatod létre a meglévő anyagaid rövidebb és ütősebb változatát. Ez a rövidfilm nem több, mint 60 másodpercig biztosan leköti a nézőket, majd kíváncsivá teszi őket a folytatással kapcsolatban. Abban az esetben, ha a kiválasztott anyag rövidebb, mint 60 másodperc, akkor az eszköz felajánlja annak a lehetőségét, hogy a kamerád segítségével azonnal kibővítsd azt, vagy a mobilod könyvtárából böngéssz a hiányzó képkockák után.
A már létező videódból létrehozott Shorts automatikusan hivatkozik az eredeti, teljes hosszúságú anyagodra, így az érdeklődők könnyen megtalálhatják az eredeti videódat.
Mindent elsöprő újítás vagy kétségbeesett verseny?
Ugyan az ötlet teljes mértékben életszerű, mégis kiérezhető belőle a Google aggodalma a TikTok rövid videóinak népszerűségével szemben. A YouTube Shorts könyvtárának organikus bővülése mellett sem valószínű, hogy fel tudja venni a harcot a TikTok rövid formátumú anyagaival szemben – legalábbis jelen állás szerint.
Az új videós anyagok feltöltése helyett így a vállalt a már meglévő anyagok rövid ízelítőjének létrehozásának ösztönzésére fókuszál.
Törekvésüket mutatja, hogy áprilisban tett bejelentésük szerint: bármely nyilvános YouTube videó Shorts-ba tömöríthető, amennyiben a videó létrehozója nem tiltja azt.
Ennek az új eszköznek a segítségével még több hatalmat és lehetőséget ad a videókészítők kezébe a YouTube.
Összességében elmondható, hogy a Youtube is sikeresen csatlakozott a trendhez, amelyet a rövid, velős és figyelemreméltó videóanyagok jelentenek korunk felhasználói számára.
Újításuknak köszönhetően nem csak a rövid formátumú videók, de a hosszabb anyagok nézettsége is növekedhet. Elmondásuk szerint a Shorts már júniusban 1,5 milliárd regisztrált felhasználót számlált, mely hozzájárult a nézettségi mutatók, valamint az előfizetők mennyiségének növekedéséhez.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
forrás: techcrunch
borítókép: Sara Kurfeß // Unsplash