Nem kérdés, hogy a mai napig a YouTube a legnépszerűbb videómegosztó platform. A YouTube sikere egyrészt az egyszerű kezelhetőségben rejlik mind a felhasználóknak, mind a tartalomgyártók szemszögéből. Akár edukációs videókról, cégbemutató videóról, unboxing videókról, vagy egy szakértői interjúról beszélünk – a YouTube-on mindent megtalálunk, amit keresünk. Több mint 30 millió YouTube csatorna garantálja, hogy biztosan választ fogunk találni a kérdésünkre a videók segítségével. És hogy miért éri meg a cégeknek, vállalkozásoknak is csatornát indítani? Ebből a cikkből kiderül, ezek az aktuális YouTube statisztikák:
A legelső YouTube videót 2005 áprilisban töltötte fel az egyik alapító “me at the zoo” néven. Azóta elég sok víz folyt le a Dunán, ma már több száz millió ember látogatja az oldalt napi szinten. De fontos azt már az elején leszögezni, hogy a YouTube nem csak a játékokról, mémekről és a szórakozásról szól. A YouTube sokkal több ennél, óriási lehetőséget rejt a vállalkozásoknak, a szakértői márkaépítés egyik legjobb eszköze a mai online világban.
Az alábbi hivatalos YouTube statisztikák segíteni fognak megérteni a platform működését:
1.) Havi felhasználók száma
A legutóbbi YouTube statisztikák szerint a videómegosztó platformnak 2.3 milliárd regisztrált felhasználója van (Statista, 2021), ami azt jelenti, hogy a Földön nagyjából minden harmadik embernek van YouTube hozzáférése. Ezzel az eredménnyel a második legnépszerűbb közösségi média felület.
A 2.3 milliárd felhasználó azt jelenti, hogy ők azok, akik rendelkeznek felhasználói fiókkal, és havonta legalább egyszer belépnek a felületre. Viszont tekintettel arra, hogy a YouTube videókat regisztráció nélkül is meg lehet tekinteni (például egy weboldalra beágyazott cégbemutató videó formájában), ezért ez a szám a valóságban még ennél is több lehet.
Ha csak ezt az egy statisztikát nézzük, már akkor is szembetűnő, hogy a YouTube videómegosztó felülete mekkora lehetőséget rejt a cégek és a marketingesek számára, több, mint 2 milliárd potenciális fogyasztó!
2.) A YouTube a második legnépszerűbb közösségi média oldal
Ha az első statisztikai adatsor mellett legalább ennyire fontos tény, hogy az internet használók között 79%-uk, vagyis ötből négy ember rendelkezik YouTube felhasználó fiókkal. (Datareportal, 2019). Jelenleg csak a Facebook és a feltörekvő TikTok tudja ezt megközelíteni.
A YouTube már az alapítás óta nagy népszerűségnek örvendett, de igazán exponenciális növekedésnek akkor indult, amikor 1.5 évvel az alapítás után, 2006 végén a Google csoport megvásárolta 1.6 mrd USD áron és azóta a Google egyik legfontosabb üzletágaként működik.
Az alapítás óta az a legfontosabb küldetése a YouTube-nak hogy egyszerű legyen feltölteni a videókat és a nézők pedig könnyen elérhessék a számukra érdekes tartalmakat.
YouTube csatornát indítana? Segítünk! Tartalommarketing és PR szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
3.) A YouTube a második legnagyobb keresőmotor a Google után
A DLX MEDIA-nál nem győzzünk hangsúlyozni ennek a fontosságát: A YouTube-on való organikus találatok hosszú távon minőségi forgalmat terelnek a csatornára, hiszen nem csak a második legnépszerűbb közösségi média platform, hanem a második legerősebb keresőmotor is, ugyanúgy működik, mint a Google keresője: pásztázza a videók leírásait, index képeit, a cimkéket és újabban már a videókon szereplő tárgyak, és környezet alapján is el tudja dönteni, hogy miről szól a videó, azáltal a leghasznosabb találatokat fogja megmutatni az érdeklődőknek.
Ennek köszönhetően a YouTube felhasználók naponta több száz millió órányi videó tartalmat fogyasztanak el (YouTube, 2021)
4.) YouTube számokban: nyelvek és országok szerinti megoszlás
Hogyan lehet a YouTube ennyire népszerű és miért termel minden nap milliárdos nézettséget? Ennek megértéséhez érdemes megnéznünk a YouTube belső statisztikáit (YouTube, 2021): Nem csak hogy elérhető, hanem a felület lokalizált is több, mint 100 országban, ami azt jelenti hogy a felhasználók a saját nyelvükre optimalizált tartalmat fogyaszthatnak.
A YouTube jelenleg 80 nyelven érhető el, köztük értelemszerűen a világnyelvektől (angol, spanyol, mandarin, német), egészen a kisebb nyelvjárásokig. Különlegesség, hogy a videók csupán 28%-a készül angol nyelven, a nagyobbik része pedig a többi nyelv között oszlik meg.
5.) Napi videó fogyasztás a YouTube-on
A belső YouTube statisztikák szerint a felhasználók naponta több, mint 1000 millió órát néznek YouTube videókat, ami azt jelenti, ha ezt elosztjuk a Föld teljes lakosságával, akkor NAPONTA fejenként 8,4 percet néz videót minden egyes ember! Hihetetlen.
További érdekes tény, hogy a “how to” jellegű kulcsszavakra irányuló keresések száma éves szinten 70%-al (!) nőtt az elmúlt időkben. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók konkrét információkat, hasznos tartalmakat, összeszerelési útmutatókat, összehasonlító videókat keresnek, ami megkönnyíti az életüket.
Emiatt minden cégnek kiemelt figyelmet érdemes fordítania a YouTube-on való megjelenésre egy tudatosan felépített videómarketing stratégia mentén! Ha még nincs a vállalkozásának YouTube csatornája, akkor a legjobb időpont az indításra 10 évvel ezelőtt volt. A második legjobb időpont az MOST van.
6.) A céges YouTube csatorna fontossága
A videós tartalom népszerűsége miatt egyre több cég kezdett el videós tartalmat gyártani. A magyar vállalkozások azonban jelentősen el vannak maradva a nyugat-európai, illetve amerikai KKV-khoz képest.
Egy korábbi statisztika szerint (Buffer, 2019) a cégek videós tartalommegosztásra a Facebook-ot részesítik előnyben, ezt követően pedig a YouTube a második legnépszerűbb platform.
A YouTube-on van lehetőség a teljes csatornát testreszabni, egyedi borítóképet beállítani, lejátszási listákat létrehozni, ezáltal a cég YouTube-os arculata tud igazodni a többi megjelenéshez, mint például a vállalkozás weboldal.
7.) A YouTube felhasználók (is) az okostelefonokat részesítik előnyben
Mindenhol a mobil az első. Több időt töltünk a telefonunk társaságában, mint valaha. Ennek köszönhetően nem fogunk meglepődni a következő YouTube statisztikán: A videók lejátszásának 70%-a mobilon történik (YouTube, 2019).
A mobilon való lejátszások által sokkal gyorsabban tud terjedni a céges elérés, mint az asztali verzióban. A YouTube tartalomgyártóknak ezt a tényt mindenképp érdemes figyelembe venniük.
8.) A felhasználók a YouTube-on keresnek termékeket és szolgáltatásokat
A videó az egyik legerősebb marketing eszköz. Az emberek 90%-a úgy nyilatkozott, hogy valamilyen módon használja a YouTube-ot, amikor terméket vagy szolgáltatást keress.
A YouTube segíthet a termékünk piacradobásában. Egy jól elkészített informatív termékvideónak számos felhasználási módja létezik: beágyazhatjuk a weboldalunkra, webshopunkba, futtathatunk rá videó hirdetéseket, vagy ki tudjuk küldeni a linket a potenciális érdeklődőknek. Egy olyan marketing eszköz sincs, ami annyi érzékszervre hatna egyszerre, mint a videó.
Amit ne felejtsünk el: A videómarketing esetén ugyanazok a tényezők fontosak, mint a többi marketing eszköz esetén is: pozícionálás, kategória szűkítés, kérdések és kommentek megválaszolása, közösség építés.
9.) Percenként 500 órányi új tartalom!
Minden egyes percben nagyjából 500 órányi új videó tartalom kerül feltöltésre a YouTube-ra. Tehát ameddig ezt a bejegyzést olvasod, azidő alatt is töltöttek fel videókat a tartalomgyártók a világ minden tájáról.
Ez azt jelenti, hogy ha az összes videót meg szeretnénk nézni, amit a felhasználók 1 óra alatt feltöltöttek, akkor ahhoz 82 évre lenne szükségünk! 🙂
A friss tartalmaknak köszönhetően a felhasználók bármilyen információt meg találnak a felületen, amit csak keresnek.
Emiatt egy vállalkozás sem hagyhatja figyelmen kívül a YouTube-on való jelenlétet és a tudatos videós tartalomgyártást!
Segíthetünk? Tartalomgyártás, szakértői márkaépítés kis- és középvállalkozásoknak:
10.) A YouTube felhasználók 54%-a férfi
A 2020-as mérések alapján a 18 év feletti aktív felhasználók 46,1%-a nő, 53,9%-a pedig férfi volt. Az elmúlt években folyamatosan csökken a különbség, egyre több női felhasználó és tartalomgyártó is jelen van a felületen.
11.) A zenék rendkívül népszerűek a YouTube-on
DJ, Dance, új zenék, tiktok zenék – ezek a legnépszerűbb keresőszavak, nem véletlen, hogy a legnézettebb videók a YouTube-on évek óta a zenei műfajból kerülnek ki (Despacito, Gangham Style, BabyShark)
12.) YouTube Shorts: Tarolnak a rövid, TikTok-szerű videók
A vertikális, rövid (max 1 perces) videók tartolnak az interneten. Akár nézhetjük az Instagram reels, vagy a Tiktok videókat, óriási népszerűségnek örvendenek, hiszen ezek a felületek rákényszerítik a tartalomgyártókat, hogy legyenek kreatívak, és 30-40 másodpercbe sűrítsenek bele minden fontos információt a témáról.
Nem véletlen, hogy a YouTube is belépett ebbe a versenybe, Shorts néven. Jelenleg az ilyen tipusu videók 15 milliárd (!) alkalommal jelennek meg napi szinten.
Konklúzió – miért fontosak ezek a statisztikák:
A YouTube a videós tartalmak jelene és jövője. A fenti YouTube statisztikák tökéletesen mutatják azt, hogy miért is fontos minden vállalkozásnak komolyan vennie a felületet, és elhelyezni a videós tartalmak gyártását a marketing stratégiánk belül. Ugyanannyira fontos, hogy a közösségi média, a Google és Facebook hirdetések, a sajtómegjelenések, vagy az adatbázis építés, e-mail marketing.
Összefoglaló: A legfontosabb YouTube statisztikák:
1.) Havi felhasználók száma – 2.3 milliárd fő
2.) A YouTube a második legnépszerűbb közösségi média oldal
3.) A YouTube a második legnagyobb keresőmotor a Google után
4.) YouTube számokban: 80 nyelven és 100 országban elérhető
5.) Napi 1 milliárd órányi videó fogyasztás
6.) A céges YouTube csatorna fontossága
7.) A YouTube felhasználók (is) az okostelefonokat részesítik előnyben
8.) A felhasználók a YouTube-on keresnek termékeket és szolgáltatásokat
9.) Percenként 500 órányi új tartalom!
10.) A YouTube felhasználók 54%-a férfi
11.) A zenék rendkívül népszerűek a YouTube-on
12.) YouTube Shorts, vagy rövid, TikTok-szerű videók a YouTube-on
DLX MEDIA tartalommarketing és PR szolgáltatások eredményorientált cégeknek:
Források: Hootsuite, Sproutsocial, Oberlo
9 Comments