Az Instagramon kiélezett és egyre növekvő verseny folyik, ami hihetetlen lehetőséget kínál a vállalkozások számára. Naponta több mint 100 millió fotót és videót töltenek fel a felhasználók, ami több milliárd kedvelést generál. Éppen ezért nagyon fontos, hogy legyen egy jól átgondolt Insta-stratégiád, hogy tartalmaid ne vesszenek el a kontentek tengerében, és eljussanak a célcsoportodhoz. Ebben segítenek az alábbi Instagram marketing tippek.
Ismerd meg a célközönséged az Instagram-on!
Az üzleti profilod statisztikája az egyik legjobb barátod. Itt olyan demográfiai adatokra bukkanhatsz, mint az aktivitások eloszlása földrajzi elhelyezkedés, életkor vagy nem szerint, illetve láthatod azt is, hogy melyek azok a napszakok / időpontok, amikor követőid a legaktívabbak.
Érdemes a kontentek stílusát, tartalmát és a posztok időpontját ezen adatok alapján optimalizálni.
Maxold ki a vizualitásban rejlő lehetőségeket!
Rengeteg lehetőséget kínál az Instagram a kreativitás kiélésére. Bátran használd a számtalan szűrőt, speciális effektet és a szerkesztési lehetőségeket, melyekkel izgalmassá és egyedivé teheted a posztjaidat!
Fontos azonban ügyelni arra, hogy mindig kiváló minőségű és megfelelő felbontású fotók kerüljenek fel az Instára, s lehetőleg használd mindig ugyanazokat a szűrőket, nézőpontokat és színeket, hogy az oldal összképe egységes legyen, s minden bejegyzés összhangban legyen a vállalat arculati elemeivel!
Ha vizualitásról van szó, érdemes szót ejteni a videók használatáról is, ami különösen fontos szerepet játszik az Instagram marketingben, s főleg a Z generáció tagjai között népszerű.
Tekintve, hogy a felhasználók többsége rendszeresen használja a Stories-t, és kedveli a videós tartalmakat, célszerű kihasználni a történetek, hírfolyamok és tekercsek nyújtotta lehetőségeket, s a kontenteket mobilhasználatra optimalizálni. Ahogy a képeknél, itt is elengedhetetlen a kiváló minőség.
A legfontosabb Instagram marketing tipp: #használjhashteget!
Sokan alábecsülik a hashtegek erejét, pedig kulcsfontosságú eszközök a nagyobb eléréshez. Különösen fontosak a potenciális követők számára, hiszen egy ügyesen elhelyezett hashtaggel az addig „idegen” felhasználók is könnyedén rád találhatnak.
Egy-egy új kampányhoz vagy termékhez létre hozhatod saját, kreatív hashtagjeidet, amelyek később segítik a beazonosítást, s akár beépülhetnek a cég arculati elemei közé is.
Hashteg lehet maga a márka vagy a terméknév, egy rövid szlogen, nyilatkozat, interakciókérés (cselekvésre ösztönzés), amely már korábban is pozitív visszhangot váltott ki, de természetesen kitalálhatsz valami egészen újat is.
Sok cég van, amely a hashtegekre (is) alapozza Istagram marketingjét. Például az Apple minden bejegyzésében megtalálható a #ShotoniPhone. (Emellett remekül kihasználják a Stories-t, illetve a felhasználók által generált tartalmakat legnépszerűbb termékük, az iPhone képességeinek bemutatására.)
Legyen élő az oldalad, posztolj rendszeresen!
Ez az Instagram marketing tippek közül az egyik legfontosabb. Miért? Hiába van egy profin elkészített Insta-profilod, ha nincs rajta megfelelő aktivitás. Ahhoz, hogy az oldalad „élő” és működő legyen, fontos, hogy rendszeresen rukkolj elő újabb és újabb kontentekkel! Így követőid érezni fogják, hogy törődsz velük, s könnyebben elköteleződnek a márkád iránt.
Így szerezz követőket az Instagram-on!
Ha nincs elég követőd, minden erőfeszítés hiábavaló, hiszen a legprofesszionálisabb, legtrendibb tartalmak is csak akkor állíthatók az Instagram marketing-céljaid szolgálatába, ha elegen látják azokat.
Van néhány trükk, amellyel hatékonyan növelheted követőid számát.
- Légy Te is aktív! Kövess be más profilokat – meglátod, sokan viszonozni fogják! A legjobb, ha néhány kontentet is lájkolsz egyből, hogy értesítéseknél feltűnőbb legyen az aktivitásod! Ugyanígy hatékony lehet, ha hozzászólsz mások tartalmaihoz, hiszen ilyenkor jó eséllyel meg fogják nézni a profilodat.
-
- A posztoknál sokszor „erősebbek” a sztorik – tégy próbát velük, s figyeld a hatásukat!
- NE használj olyan hashtegeket, amelyek direkt módon ösztönöznek követésre, mert az ilyen „olcsó” húzások komolytalannak hatnak, s akár a vállalat imidzsét is rombolhatják!
Influencer marketing
Az influencer marketing mára egy bevált marketing módszerré fejlődött – lényegében a márkák és influencerek együttműködése az alapja. Különösen nagy marketing trend ez a táplálkozás, a sport és a divat területén, de a „véleményvezérek” kontentjei szinte bármilyen termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére, s valamennyi márka erősítésére alkalmasak.
Az influencerek közvetlen hangon szólítják meg a célközönséget, s mivel a követők megbíznak bennük, az általuk bemutatott márkák iránt is nagyobb bizalommal viseltetnek.
Ha már megtaláltad a megfelelő márkanagyköveteket, érdemes meghatározni az elvárásokat: mely hashtegeket használják, hogyan hivatkozzanak a márkára, milyen minőségben, milyen gyakorisággal gyártsanak tartalmakat stb.
A fenti Instagram marketing tippek alkalmazásával erősítheted a márkádat, s megsokszorozhatod az elérések számát. Jó, ha tudod, hogy Instagram oldalad menedzselésével akár egy marketing ügynökséget is megbízhatsz, akik leveszik a válladról ezeket a feladatokat, s profi tartalommal töltik meg az Instádat!
Borítókép: freestocks // Unsplash