Mi is az a landing page? Egyszerűen megfogalmazva a landing page egy olyan weboldal, ahova a potenciális vevőd megérkezik (landol), ahol bővebben bemutatod a terméket vagy szolgáltatást, amit kínálsz. A landoló oldal, vagy landing page egyfajta továbbfejlesztett „szórólap”, ahol minden fontos információt megtalál a leendő vevőd és lehetősége van egy űrlap kitöltésével vagy egy gomb megnyomásával jelezni feléd érdeklődését, vagy vételi szándékát.
Hogyan készíts landing page-et?
Első lépésként pontosan meg kell határoznod, ki is a célközönséged, kinek akarsz eladni. Ezt hívják „Buyer personának”. A Buyer persona egy kitalált személy azokkal a tulajdonságokkal felruházva, amelyek legjellemzőbbek lehetnek a célközönségedre. Tehát tudnod kell, hogy kinek adsz el, mit adsz el, és tudnod kell, hogy mi ösztönzi és mi tarthatja vissza leendő ügyfeledet a cselekvéstől.
Ezeket a paramétereket piackutatással tudod felmérni, később pedig érdemes a saját vevőid által adott információkkal frissíteni őket, így egyre pontosabb képet kapsz az ügyfeleid tulajdonságairól, ezáltal egyre pontosabban tudsz célozni a kampányaid során.
Mi a landing page célja?
Fontos meghatároznunk, hogy mi a célunk a landoló oldallal, milyen cselekvést várunk el a látogatótól (CTA – Call-To-Action).
A CTA lehet egy gomb, banner vagy szalag.
Ennek központi helyen, kiemelten, elkülönítve kell szerepelnie az oldalon. Ilyen például a „Hívjon most!” vagy a „Visszahívást kérek!”, a „Vásárlás”, „Megrendelem” vagy a „Feliratkozom” gomb.
A kívánt cél eléréséhez ugyanilyen fontos a jó főcím és egy látványos fejléc kép vagy videó, ami felkelti a közönség érdeklődését.
A landing page esetében nem készítünk navigációs elemeket, vagyis olyan gombokat, menüket, amik elterelhetik a felhasználót a landing page-ünkről.
A cél az, hogy a látogató itt maradjon, és a cselekedjen annak megfelelően, amit elvárunk tőle, töltse ki az űrlapot, adja meg az adatait, vagy kérjen visszahívást.
A CTA (Call-To-Action) rész jó, ha többször is szerepel az oldalon, akár kicsit más megfogalmazásban, emlékeztetve a látogatót, hogy miért is van itt.
Marketing szolgáltatások a DLX MEDIA marketingügynökségnél:
Segíthetünk a landing page elkészítésében, vagy videó forgatásban?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Vásárlói útvonal a landing page-en
Érdemes részletesebben mérni, tanulmányozni a “Customer’s journey”-t, vagyis a vásárlói útvonalat.
Erre szolgáltaló eszköz a weboldalakon például a Hotjar hőtérkép. A Hotjar segítségével jobban megismerheted és megértheted az oldal látogatóit, láthatod, meddig görgetnek le adott weboldalon, és mely ponton hagyják el esetleg a weboldalad. Ebből könnyen kiderülhet, hogy hol kell még változtatni a landing page kialakítását.
Érdemes a lényegesebb tartalmakat úgy elhelyezni a landing page-en, hogy elolvasásukhoz ne kelljen görgetnie a felhasználónak, hogy az információ akkor is elérjen hozzá, ha nincsen ideje vagy kedve hosszabban időzni az oldalon.
A tartalmat tekintve legjobb, ha a szövegek minél lényegre törőbben tükrözik a mondanivalódat, a képek, videók pedig jó minőségűek és látványosak.
A szöveg esetében ideális, ha könnyen értelmezhető, jól tagolt, egyszerű és világos.
Az oldalt optimalizálni kell desktop és mobil nézetre is – a felhasználók széles köre mobileszközön netezik, ezért fontos, hogy számukra is kényelmes legyen az oldal, és ne kelljen sokat görgetniük az érdemi információkig, illetve a CTA részig.
Az elemeknek színesnek, esztétikusnak és jól láthatónak kell lenniük, az oldal áttekinthetősége kulcsfontosságú. A kiemelni kívánt elemeknél használhatunk minimális mozgást is, vagy az egér adott gomb fölé húzásakor színváltozást, hogy irányítsuk a szemlélő figyelmét.
Köszönő oldal
Ne feledkezzünk meg a megfelelő visszajelzésről sem! Ha a látogató feliratkozott, vagy kitöltötte az űrlapunkat, regisztrált, stb., akkor jelezzen vissza számára az oldal egy felugró ablakban, hogy az akciója sikeres volt, és köszönjük, hogy minket választott.
Azt is megoszthatod a látogatóval, hogy milyen lépések következnek most, mit fog kapni, hogyan juthat hozzá a termékhez, vagy milyen következő lépéseket kell megtennie a folyamat befejezéséhez.
Ha szeretnéd megnézni a mi köszönőoldalunkat, csak regisztrálj egy dijmentes konzultációért és láthatod hogyan működik a mi rendszerünk! 🙂
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
A landing page tesztelése
A landing page élesítése előtt teszteld az oldal elemeit, hogy megfelelően működnek-e.
Legjobb, ha több személyt többféle gépen történő tesztelésre is meg tudsz kérni.
Ellenőrizd az elemzéshez használni kívánt eszközeidet is, hogy megfelelően szolgáltatják-e az adatokat, hiszen ezáltal tudod majd tökéletesíteni a Buyer personát! Ha minden kész, indítsd útjára a landing page-ed!
Segíthetünk a landing page elkészítésében, vagy online marketing stratégiában?
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ajánlott landing page készítő oldalak, szoftverek:
Ha először csak ki szeretnéd próbálni a lehetőségeket teljes weboldal készítése nélkül, érdemes a landing oldalhoz egy egyszerűbb felületet keresni. Ilyen például a Wix landing, a Mailchimp landing, vagy a HubSpot landing, és a WordPress.
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Kapcsolódó videómarketing cikkek:
- Céges videó készítés ötletek
- TikTok-videó készítés [lépésről lépésre]
- Saját youtube csatorna létrehozása [lépésről lépésre]
- Videó készítés cégeknek (5 lépésben)
Borítókép: dlxmedia.hu // Unsplash