Elindítottad a vállalkozásod, készen állsz a munkára, de csak nem akarnak jönni a vevők? Ne aggódj, hiszen alábbi cikkünkben visszamegyünk az alapokhoz, és 4 olyan ügyfélszerzési lehetőséget mutatunk be, amelyek még a startupok és a legkisebb cégek számára is sikert hozhatnak!
1. Affiliate marketing
Az affiliate marketing lényege, hogy az adott termék vagy szolgáltatás promotálásával passzív jövedelemre tehetsz szert.
Például ha egy informatikai szolgáltatást értékesítő cég affiliate programjába belépsz, és a saját blogodon vagy YouTube csatornádon elhelyezed a weboldaluk linkjét, majd valaki igénybe veszi a szolgáltatásukat, akkor az értékesítés után jutalékot kapsz.
Azonban nem csak értékesítés után adható jutalék, hiszen már önmagában a linkre való kattintás vagy a lead szerzés, illetve a promózott termék – például ingyenes PDF könyv vagy applikáció – letöltését követően is forgalmat generálhatsz.
Nézzük meg ezt eladói szemszögből is:
Hogyan szerezhetsz ügyfeleket affiliate marketinggel?
Így építheted fel a saját affiliate programod:
1. Készíts landing oldalt!
Erre az oldalra fognak érkezni a potenciális ügyfeleid, ezért fektess minél több munkát a tökéletesítésébe. Gondolj csak bele: ha az affiliate linked megjelenik egy ismert blogon, egy népszerű podcast adás leírásában vagy egy színvonalas YouTube csatornán, akkor az ottani célközönség legalább olyan nívós tartalmat és ajánlatot vár el, mint amilyennel az imént találkozott.
Mire figyelj?
- A landing oldalad értékesítési szövegírás alapján építsd fel!
- Legyen felhasználóbarát, könnyen kezelhető a felületed!
- Derüljön ki azonnal és világosan a potenciális ügyfeleid számára,, hogy mit nyernek a szolgáltatásoddal!
Segítségre van szükséged a landing oldal kialakításában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2. Határozd meg az affiliate rendszered szabályait!
Következő lépésként fektesd le azokat a szabályokat és irányelveket, amelyeket a partnereidnek be kell tartaniuk. A legfontosabb, hogy kitaláld, pontosan milyen eredmények után fogsz jutalékot adni a résztvevőknek. Döntsd el, hogy kizárólag értékesítés után fizetsz-e, vagy a linkre való kattintás és a lead generálás is profitot jelent-e partnereid számára.
Tedd fel az alábbi kérdéseket:
- Milyen eredmények után fizetsz jutalékot?
- Kik vehetnek részt az affiliate programodban?
- Milyen tartalmakban szerepelhet az affiliate linked?
- Hogyan tilos reklámozni a szolgáltatásod?
3. Alakítsd ki a fizetési rendszered!
Készíts tervet a kifizetésekkel kapcsolatban, hogy az érdeklődők egyszerűen átlássák, mire számíthatnak, ha elkezdik promotálni a szolgáltatásod vagy éppen terméked.
Tedd fel a következő kérdéseket:
- Milyen rendszerességgel fogsz fizetni?
- Számíthatnak bónuszokra (például nagyobb jutalékra) a sok ügyfelet hozó partnereid?
- Kriptovalutában is kérhetnek kifizetést a programod résztvevői?
4. Készíts landing oldalt az affiliate programodról is!
Így minden blogger és vlogger teljes körű tájékoztatást kap az üzleti lehetőségükről, és nem kell századjára is ugyanazokra a kérdésekre telefonon vagy e-mailben válaszolnod. Tartsd ugyanazokat az értékesítési elveket szem előtt, mint a szolgáltatásodat bemutató landing oldalad esetében.
Mit tüntess fel mindenképpen az oldalon?
- Affiliate rendszer szabályai
- Jutalék mértéke
- Kifizetés menete
5. Találj partnereket, akik promotálják a szolgáltatásod!
Lehetőleg olyan partnereket keress és célozz meg, akiknek a célközönsége legalább lazán kapcsolódik az értékesíteni kívánt szolgáltatásodhoz. Ha például szerver bérléssel foglalkozol, érdemes az IT szektorral kapcsolatos honlapok és közösségi média oldalak tulajdonosainál érdeklődnöd, hogy részt vennének-e affiliate típusú együttműködésben.
TIPP: Hirdesd meg a programodról szóló oldalad az “affiliate marketing” kulcsszóra és témakörre, hogy valóban tudatos partnerekkel kerülj kapcsolatba – olyanokkal, akik pontosan ilyen üzleti lehetőséget keresnek.
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
2. Paid ads (fizetett hirdetések)
Ha a lehető leggyorsabban szeretnél ügyfeleket vagy vevőket szerezni, a fizetett hirdetések még mindig a legjobb megoldást jelentik.
Hirdetési kampány elindításával már aznap jöhetnek a telefonhívások és e-mailek az érdeklődőktől, hiszen azonnal meg fogsz jelenni a célközönséged számára.
PPC hirdetésekkel nem kell heteket vagy hónapokat várnod a forgalomra, mint a keresőoptimalizálás (SEO) vagy a közösségi médiára történő tartalomgyártás esetében, ugyanis a hirdetéseid a feltöltésüket követően már perceken belül futhatnak.
Milyen platformokon hirdethetsz?
- Google Ads
- YouTube
- TikTok
- …és bármilyen más platformon, ahol a célközönséged megfordul.
TIPP: Ha nem vagy rutinos hirdetéskezelő, inkább bízd PPC specialistára a kampányaid, hiszen a rosszul célzott vagy éppen a vérszegény marketing szövegekkel ellátott hirdetésekkel csak égetni fogod a pénzed.
Segítségre van szükséged a marketing stratégiában? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
3. Manual outreach (hideg hívások és e-mailek)
Egyesével felkutatni a potenciális ügyfeleket igazán melós dolog, de célzott megkeresésekkel szerencsére kimagasló sikert arathatsz.
Milyen “hideg” technikákat vethetsz be?
- E-mailes megkeresés
- Telefonos megkeresés
Erre figyelj, hogy ne egy házaló ügynök képében tűnj fel a tulajdonosok szemében:
- Készíts személyre szabott ajánlatot. Ne csak a tulajdonos és a cég pontos megnevezésére figyelj, hanem konkrétan sorold fel, miben tudnál nekik segíteni. Ha valamilyen hibát vélsz felfedezni náluk, ne félj erről beszélni, hiszen így azonnal konkrét értéket és javaslatokat adsz számukra. Ez pedig jelzi, hogy nem az ezredik sablon szöveggel keresed fel őket, hanem valóban utánanéztél a munkájuknak.
- Pozícionáld profin a szolgáltatásod. Kiknek segít a szolgáltatásod? Mivel vagy különb a konkurenciádnál? Hogyan tehetnek veled egy próbát anélkül, hogy bármit is kockáztatniuk kéne? Adj választ ezekre a kérdésekre, és máris jobb színben fogsz feltűnni, mint a versenytársaid túlnyomó többsége.
- Bizonyítsd a hitelességed. Mutasd be bátran az eredményeid egy jól összerakott cégbemutatóval, hogy minden felmerülő kételyt szertefoszlass. Inkább szórd meg ezernyi referenciával a megkeresni kívánt vállalkozásokat, minthogy egyet se küldj. Külön térj ki azokra a félelmekre, amelyek a potenciális ügyfeleid fejében kavarognak a szolgáltatásoddal kapcsolatban, és adj rájuk megnyugtató válaszokat.
4. Content marketing (tartalomgyártás)
Tartalommarketinggel folyamatosan értéket adhatsz a célközönségednek, aminek köszönhetően napról napra építheted a céges márkádat is.
Minél hasznosabb tartalmakat készítesz, annál hitelesebb lesz a branded, ez pedig újabb és újabb ügyfeleket fog hozni számodra.
Ha belevágsz a tartalomgyártásba, mindenképpen készíts tartalomstratégiát, amelyben legalább 3-4 hónappal előre betáblázod a teendőid. Írd meg a tartalmaid konkrét címeit és vázlatait, hogy már tényleg csak csinálni kelljen, és ne menet közben vesztegesd az időd a témakörök felkutatásával.
Fektess munkát a keresőoptimalizálásba (SEO) is, hogy minél nagyobb organikus forgalmat generálj akár a Google, akár a YouTube vagy egyéb keresőmotorokon keresztül is.
Milyen tartalmak készítésével hasíthatsz napjainkban?
- Blogbejegyzések
- Közösségi média bejegyzések
- Podcastok
- Videók
- Esettanulmányok
- Infografikák
- E-bookok
Videó készítésen, podcast indításon töröd a fejed? Regisztrálj egy díjmentes konzultációra:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
Ha ügyfélszerzés a célod, a fenti 4 módszer segítségével alaposan felpörgetheted a leadek számát. Válaszd bármelyiket – vagy egyszerre többet – is, törekedj a profi kivitelezésre. Célozd meg minél alaposabban a közönséged, készíts minőségi tartalmakat, és az érdeklődők hamarabb özönleni fognak, mint az elsőre gondolnád!
Inkább kiszerveznéd a marketinget, hogy Neked már csak a beérkező ügyfelek igényeire és a munkádra kelljen összpontosítanod? Csapatunkkal szívesen állunk rendelkezésedre – vedd fel velünk bátran a kapcsolatot!
DLX MEDIA tartalommarketing szolgáltatásaink eredményorientált cégeknek:
DÍJMENTES KONZULTÁCIÓ
borítókép: Luis Villasmil // Unsplash